2020-03-09, 20:21
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Av det enda du faktiskt kan räkna på just nu är utgången, dvs om en person blivit frisk eller avlidit.

Att räkna antalet insjuknade kontra döda är något fruktansvärt missvisande men det är precis vad myndigheter gör eftersom det ger lägre siffror.

Ja men det är ju ganska missvisande att göra motsatsen också, att bli frisk tar tid. Kika på Kinas siffror istället då som varit med ett tag istället. 80k sjuka, 60k friskförklarade och 3k döda. Vad det blir i procent enligt luffaren räknetabell orkar jag inte öppna miniräknaren för men inte faan blir det 39% iaf.
Citera
2020-03-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Det är precis tvärtom. Du får ett artificiellt värde när du inkluderar statistik som är ofullständig.

Och det är ju precis vad du gör när du tar totala antalet smittade, det är minst lika missvisande fast åt andra hållet.

Räknar du ut bensinförbrukningen medans du står och tankar också?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Kan du inte vänta utanför och be att arbetsförmedlaren hämtar dig där?

Jo jag har lurat på det.. men jag måste ju ändå sitta i stolen. Virus kan leva på en yta i upp till 9 dagar. I gynnsamma fall ända upp till 28 dagar. Sen ska hon andas på mig i säkert en hel timme. Efter att ha blivit andats på i flera veckor av resande innan hon träffar mig.

Men jag tänkte ta ditt tips och vänta utomhus tills det är 30 sekunder kvar tills det är min tur.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Från och med idag kommer du att märka att jag använder termen pandemi för att beskriva det nuvarande koronavirusutbrottet. Det är inte ett beslut jag tar lätt.. Även om jag vet att det låter alarmerande hoppas jag att det inte orsaka panik...

Så varför nu? Världshälsoorganisationen (WHO) har inte kallat koronavirusutbrottet det vad det egentligen är, en pandemi.

Läser ni och forskar kommentarer ni se att många epidemiologer och folkhälsaexperter hävdar att världen redan upplever en pandemi på grund av det nya coronaviruset. Det finns nu över 100 000 fall och över 3 000 dödsfall tillskrivas detta nya virus, och mörketalet är stort. Ska sanningen fram så förra veckan var antalet nya fall utanför Kina, där viruset har sitt ursprung, nästan 9 gånger högre än antalet nya fall i Kina. Detta virus har hittat fotfäste på alla kontinenter förutom Antarktis. I flera länder fortsätter antalet fall att öka och Sverige och tack vare Tegnell i spetesen är jag ledsen att Sverige kommer få många äldre gå bort i en smärtsam plåga.. Detta är stort.

Jaja Drama Queen, vi vet också att det är en pandemi. Var det inte du som sa att Zlatan var smittad och att ett svenskt barn dött av corona också? Gå och lägg dig.
Citera
Medlem
BBC now reporting that the quarantine is effective immediately for any Israelis returning to Israel and will be instituted for arriving foreign citizens beginning Thursday.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51809818

I Sverige har vi ännu inte stoppat några större evenemang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
"eliten" kommer att gå under jord, de kommer att isolera sig med hjälp av våra skattemedel bunkrat upp med mediciner, sjukvårdare, mat och underhållning medans du o jag mular.
Ja det tror jag med
Citera
2020-03-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja men det är ju ganska missvisande att göra motsatsen också, att bli frisk tar tid. Kika på Kinas siffror istället då som varit med ett tag istället. 80k sjuka, 60k friskförklarade och 3k döda. Vad det blir i procent enligt luffaren räknetabell orkar jag inte öppna miniräknaren för men inte faan blir det 39% iaf.

Ungefär 5.3 % dödlighet om de ej ljuder förtstås
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han menade peaken på de som blev smittade i Italien på sportlovet.

Gjorde han? Jag vill mig minnas att det var en efterkonstruktion. Lät inte så när jag tittade på klippet. Hursomhaver var det som vanligt ett försök att hålla så många som möjligt så lugna som möjligt så länge som möjligt. Låtsas ha kontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han menade peaken på de som blev smittade i Italien på sportlovet.
Nej, han menade peaken av alla fall vi skulle komma att få i landet.

Några egentliga andra fall förutom dom i Italien och ett par iranier har aldrig funnits på FHM:s karta.
Citera
2020-03-09, 20:24
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

Kineserna kan konsten att elda på https://www.youtube.com/watch?v=-KFxCqV1fPQ
14 Krematorier i Wuhan, make the math
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag läste i tråden igår att de välbärgade drar till Franska Polynesien. Kanske det är virusfritt med? Eller har de köpt en egen ö och byggt ett Utopia där kanske?

Jag har lyckats undvika folk sedan jag hörde talas om detta virus, men nu är jag kallad till AF imorgon. Går jag inte dit blir jag av med ersättningen. Jag kommer alltså dela arbetsförmedlare med alla människor hon har träffat, samt väntrum med alla som just varit i Iran.
Så kanske Grollaren inte återkommer i tråden

Mer eller meningslösa möten som detta borde ju gå att förhandla bort, ersätta med ett telefonsamtal.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Inte ens värt att räkna på diktaturens siffror

De försökte mörka denna skit i en månad , litar inte ett enda dyft på dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in