jag hade för 2 veckor, dessa symtomer.
så pass hög feber att när jag mätte mitt feber och den låg på 38.6 så var det rena lyxen!
jag torrhosta som in ni helvete i en veckas tid att jag idag kan knappt avsluta meningar utan att hosta, och jag har ont i min bröstkorg, dock har jag ingen feber, men värmeutslag, och jag hostar inte längre kraftigt men har då och då torrhosta.
jag har varit i kontakt med sjukvården, och berättade om att jag varit i kontakt med asiatisk vän som haft besök från asien under nyåret, alltså under virus utbrottet, och att jag rädd att ha viruset. sedan så har jag en lilla syrra vars lärare är hemkommen från den drabbade delen av italien, hon har testats negativt men 1 test räcker inte, och hon är säker i en tidig stadie så man kan inte konstatera eller bekräfta viruset än, men under tiden så jobbar hon. är skit rädd att bli smittad då jag ligger till i riskzonen.
jag tycker att du ska dra och testa dig, de kommer dock ställa krav på att du måste uppvisas en del symtom innan de testar dig, tex sknar du feber så kommer du inte att få testa dig, detta låter dumt då feber kan dyka upp och gå bort under 1 och samma dag, men vet inte var du bor kanske det är annorlunda hos dig.
alternativ ljug, säg att du träffat en iransk kompis som du inte vet mycket om, eller något liknande.
rekommenderar att du dricker varma drycker som te, och ta inte alvedon eller annat som dämpar feber, feber är kroppens sätt att döda viruset, så du gör viruset en tjänst när du tar alvedon eller annat. håll ut feber. jag åt 2-3 vitlöksklyftor per dag och det hjälpte.
lycka till.
fuck min keyboard, får mig att se ut som en cp.