Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Radering av saker i telefonen har inget att göra med etnicitet eller nationalitet utan så tänker de flesta människor. "Ta bort skamligt material för det är ändå inget viktigt för utredningen så slipper jag skämmas inför hela världen när FUP kommer ut".
Däremot att han är alldeles för lojal och hjälpsam och inte vänt SD ryggen och blivit mobbad för det här, då har jag försvarat honom p g a att han är från USA. För där är lojalitet och hjälpsamhet vanligt så han ska inte behöva bli mobbad av er p g a kulturskillnader.
Ja, det finns tyvärr rasister i tråden. De blir känslomässigt engagerade och då tror de att alla är skyldiga eftersom den döda är kvinna, och trebarnsmor. Det blir en slags pöbel med högafflar. Men, jag gillar amerikaner, många är öppna och härliga människor.
Har sett en hel del dokumentärer där de förhörda exempelvis vägrar att genomgå en lögndetektor- test, och blir felaktigt misstänkta, fastän de var oskyldiga, skulle det senare visa sig. Istället fanns det helt andra skäl till att de inte ville delta.
Så tror jag det var med Jerrys raderande.