2020-03-07, 16:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, JG:s vittnesmål kan bli helt avgörande. Antingen kommer han att gå på åklagarens linje eller också inte.

Hmm, hur mycket tid satte Hiding av för JG, har för mig att det inte var så länge.

MGK fick ju inte mer än en kvart av åklagarens tid, desto mer från försvaret.
Citera
2020-03-07, 16:06
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, hur mycket tid satte Hiding av för JG, har för mig att det inte var så länge.

MGK fick ju inte mer än en kvart av åklagarens tid, desto mer från försvaret.

2 timmar för JG!
Citera
2020-03-07, 16:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Och vad skulle hans motiv vara till att hjälpa Stefan med brottet? Han lever själv i en seriös relation, har en anställning på Örebro universitet. Har en stor vänskapskrets och tyckte om Lena.

Vet inte, men om han är så korkad som vissa påstår så kanske han inte förstod innan att han faktiskt hjälpte till. Han kanske själv är rädd för SD, vad vet jag.

Som sagt så ska det bli enormt spännande att höra honom vittna i rätten.
Citera
2020-03-07, 16:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
2 timmar för JG!

Rejäl utfrågning alltså, kan bli lite svettigt för JG tror jag, vi får se om det avslutas med tvätt av mun med grönsåpa för att han ljugit för djävligt.

Kommer att bli spännande.
Citera
2020-03-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Och vad skulle hans motiv vara till att hjälpa Stefan med brottet? Han lever själv i en seriös relation, har en anställning på Örebro universitet. Har en stor vänskapskrets och tyckte om Lena.
Motiv:Hans plikt som mycket god vän att hjälpa densamma i en krissituation.
Han är även vän med LW , men i hans värld är inte SD skyldig till brott.
Citera
2020-03-07, 16:10
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Rejäl utfrågning alltså, kan bli lite svettigt för JG tror jag, vi får se om det avslutas med tvätt av mun med grönsåpa för att han ljugit för djävligt.

Kommer att bli spännande.

Jag hoppas innerligt att han äntligen förstått var SD går för, att han även läser FUP och berättar sanningsenligt vad han vet.
Citera
2020-03-07, 16:12
Medlem
[quote=Fotoalbuns|70583742]Ja,Mirandamirrage.
Jag uppfattar JG som en väldigt harmlös man.
Han vill ingen något illa.
En stresskänslig känslig person som är lättlurad i all sin naivitet.
Han är oskyldig i brottet

Ja, faktiskt har jag aldrig misstänkt Jerry, det blir för långsökt och konspiratoriskt. Att bli lurad och bedragen, förd bakom ljuset bör han inte skämmas för. Manipulerande typer kan bedra de flesta. Han är av ett annat virke. Tror Lena och Stefan påminner mer om varandra, medan Jerry är lite mer uppe i det blå. De andra två satt väl och drev med honom bakom ryggen, om jag inte minns fel? Eller så var det en trådsanning?
Citera
2020-03-07, 16:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vet inte, men om han är så korkad som vissa påstår så kanske han inte förstod innan att han faktiskt hjälpte till. Han kanske själv är rädd för SD, vad vet jag.

Åklagaren hoppas naturligtvis på JG, han är ju egentligen den enda chansen hon har nu. Visst vittnar många om att SD är en lögnare och en farlig psykopat, men JG verkar alltså vara den som faktiskt känner honom. En fällande dom kan det aldrig bli om inte JG ansluter sig till de som delar åklagarens världsbild.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-07 kl. 16:16.
Citera
2020-03-07, 16:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag hoppas innerligt att han äntligen förstått var SD går för, att han även läser FUP och berättar sanningsenligt vad han vet.

Ja det vore väl en välgärning men vad vet han egentligen, hans vädjanden till MGM fick ju aldrig något vettigt svar så visst han kan ju ana och känna att han blivit blåst rejält men som sagt, vad vet han egentligen om vad som hände, tror inte att han fått så mycket från MGM utan räknat ut nu i efterhand mera om vad som troligen hände där bakom planket.
Citera
2020-03-07, 16:15
Medlem
Citat:

Jaja, killen var nedbruten efter Lenas död och sjukskrev sig, fiskar och söker svar hos Stefan, är orolig och rädd för vad som kan ha inträffat. Det räcker för mig.
Citera
2020-03-07, 16:17
Medlem
[quote=Mirandamirage|70584035]
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,Mirandamirrage.
Jag uppfattar JG som en väldigt harmlös man.
Han vill ingen något illa.
En stresskänslig känslig person som är lättlurad i all sin naivitet.
Han är oskyldig i brottet

Ja, faktiskt har jag aldrig misstänkt Jerry, det blir för långsökt och konspiratoriskt. Att bli lurad och bedragen, förd bakom ljuset bör han inte skämmas för. Manipulerande typer kan bedra de flesta. Han är av ett annat virke. Tror Lena och Stefan påminner mer om varandra, medan Jerry är lite mer uppe i det blå. De andra två satt väl och drev med honom bakom ryggen, om jag inte minns fel? Eller så var det en trådsanning?
Jag har tidigare misstänkt Jerry men det gör jag inte längre.Han ska absolut inte skämmas för att han i god tro gjorde som han gjorde.Han verkar vara en fin och bra man.En helt annan människotyp.
SD sa ju att "han är lite dum". Så säger man väl inte om man har en vän?
HD är inte oskyldig.Hon: Försvårande av utredning/Skyddande av brotsling.Om de inte går fria allihop vill säga.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2020-03-07 kl. 16:19.
Citera
2020-03-07, 16:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Varför försvarar du alltid JG? Är det för att han kommer från USA som du?

Själv är jag inte säker på hans inblandning men skulle inte förvåna mig om han mår dåligt just för att han varit behjälplig till mördaren.

Radering av saker i telefonen har inget att göra med etnicitet eller nationalitet utan så tänker de flesta människor. "Ta bort skamligt material för det är ändå inget viktigt för utredningen så slipper jag skämmas inför hela världen när FUP kommer ut".

Däremot att han är alldeles för lojal och hjälpsam och inte vänt SD ryggen och blivit mobbad för det här, då har jag försvarat honom p g a att han är från USA. För där är lojalitet och hjälpsamhet vanligt så han ska inte behöva bli mobbad av er p g a kulturskillnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in