2020-03-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lidltyrannen
Finns inga riktiga bilder på jorden heller bara fejk cgi bilder även inga bilder på Antarktis som är riktiga.
Nasa säger själva att den enda riktiga bilden som de klarat av att ta är när de var på månen. De enda som klarar ta bilder på jorden nu är Japan och man ser tydligt att de är fejk.

Googla på nasas bild skapare som gör det genom data.

Självklart finns de inga bilder på ytterkanten heller eftersom det är förbjudet att vistas där.
Du ljuger så din tunga blir blå. Var har du fått tag på dessa dumheter till missinformation?
Citera
2020-03-07, 15:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Varför skulle man inte kunna det? För att du säger det?
Marksändare fungerar inte på havet.
Ballonger driver med atmosfären plus att de inte går att ha så högt som satelliterna är. Hur högt de är går att mäta.

Citat:
Fel. Du påstår att jordens atmosfär övergår i rymdens vakuum.
Fel. Falkande tryck med stigande höjd leder till att atmosfärens översta nästan-vakuum-tryck övergår till rymdens nästan vakuum-tryck.

Citat:
Då vill jag se bevis för det påståendet. Du har inga bevis för påståendet vilket du uppenbarligen vet, eftersom du hävdar att det är upp till mig att motbevisa ditt påstående.
Det är du som ska bevisa existensen av en mekanism som gör att trycket slutar att sjunka med stigande höjd.
Citera
2020-03-07, 15:09
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Finns inga riktiga bilder på jorden heller bara fejk cgi bilder även inga bilder på Antarktis som är riktiga.
Nasa säger själva att den enda riktiga bilden som de klarat av att ta är när de var på månen. De enda som klarar ta bilder på jorden nu är Japan och man ser tydligt att de är fejk.
Bevisa art alla bilder är CGI, tack.
Vad du tror att du ser tydligt är irrelevant.

Citat:
Vissa bilder är såklart kombinationer av fler bilder. Det är inte CGI.

Citat:
Självklart finns de inga bilder på ytterkanten heller eftersom det är förbjudet att vistas där.
Var är ytterkanten? Du kanske kan upplysa andra plattjordarna om detta, en del vet inte ens om det finns någon ytterkant.
Det finns inget ställe, förutom privat mark, som är förbjudet att tillträda utan markägarens tillstånd.
Citera
2020-03-07, 15:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[...]
Men för all del, igen.
Jag känner inte till någon kant, eller bilder på den en kant.
Finns det en kant? Jag vet inte.

Men din fråga är ju såklart retorisk i syfte att avfärda mig. Jag hoppas att frågan om en kant hjälper dig att avfärda mig, så att du obehindrat kan fortsätta ditt självbedrägeri.

Nu fick du svar, det finns tydligen en kant ändå:

Citat:

Måste ändå vara svårt att bevaka en kant som går runt hela jorden. Det lär vara en oerhört resurskrävande uppgift. Hur många vakter har denna syssla? Och varför har ingen sett dessa bevakare ens?
Citera
2020-03-07, 15:23
Medlem
Citat:
Du ser inget sfäriskt i detta. Du gör ett antagande om att anledningen till att du inte kan se kusten beror på att jorden är rund.
Det du ser bevisar att du inte kan se Bergen, det är allt.

Ok, du säger det.... Ändå kan man se att horisonten inte följer en rak linje på plattformen, t ex en lång horisontal stålbjälke, utan faller av en smula ut mot sidorna.

Varför kan då de i Bergen inte se plattformen jag är på, men om de knatar upp i bergen vid Bergen, så kan de se plattformen om de kommer en bit upp....

Eller, varför kan jag se flera olika plattformar på horisonten norr om Troll A som jag befinner mig på just nu, och plattformar på horisonten söder om Troll A. Men dessa plattformar norr och söder om mig, kan inte se varandra vilket de såklart ska kunna om jorden vore platt. Så vad är det som kommer i vägen för deras syn som klarar att göra en 100-150m hög plattform osynlig i fullt dagsljus, helt klara dagar, och även i kolsvarta natten så man inte kan se den stora gasfacklan i toppen på flamtornet uppemot 150 m över havet. Men de kan se ljuset från deras resp facklor lysa upp molnens undersida. Och jag som står mitt mellan dem kan klart och tydligt se bådas facklor brinna.
Citera
2020-03-07, 15:33
Medlem
Citat:

Ding, ding, ding! Här har vi en vinnare!

Vad FAN yrar du om? Varför ska jag googla?

Ytterkanten? Efter själva kanten då?

Förbjudet att vistas där? Av vem?

Nu är det inte snack om gravitation, refraktion, navigering via stjärnor - nu snackar vi KÄRNAN av problemet för plattskallarna:

Kanten, t.o.m. YTTERKANTEN.

Vänligen förklara vad du menar!
Citera
2020-03-07, 15:40
Medlem
Citat:
Jag svarade också tidigare men du ville uppenbarligen inte ha svaret jag hade att ge dig.

Men för all del, igen.
Jag känner inte till någon kant, eller bilder på den en kant.
Finns det en kant? Jag vet inte.

Men din fråga är ju såklart retorisk i syfte att avfärda mig. Jag hoppas att frågan om en kant hjälper dig att avfärda mig, så att du obehindrat kan fortsätta ditt självbedrägeri.

Ja, jag är retorisk. Så försöker du även vara men med det lilla misstaget att det blir magplask.

Omformulerar frågan en smula:
Anser du att den platta jorden är den enda himlakroppen i universum?

Om ja:
Är det då osynliga hav som är oändliga och löper till universums "kant"? Vi vet ju hur man reser från punkt A till punkt B över hela världen
Inte sant?

Om nej:
Var är kanten? Samt VARFÖR finns det inga bilder på den?

Capish?
Citera
2020-03-07, 16:02
Medlem
SadEyess avatar
Hur långt i antal mil räknas denna kant på en platt jord vara? Ekvatorn är drygt 4000 mil i omkrets på en rund jord. Det måste vara ofantligt många mil i omkrets på en platt jord om man ska gå varvet runt så att säga.
Citera
2020-03-07, 16:04
Medlem
Idittfejss avatar
Ja alla av världens forskare senaste 40-60 åren har ljugit om att jorden är rund, finns inga satelliter alla raketer som skjutits upp är fejk... Dumma jävla horungar
Citera
2020-03-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej därför att all samlad vetenskap säger att man kan triangulera fram vilken höjd en satellit ligger på genom att mäta från minst tre punkter t ex Stockholm, Berlin och Paris och då ser man att den ligger högre än ballonger kan nå.
Om jorden var platt skulle ju samma vinklar resultera i en annan höjd, det vet ju du.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Marksändare har begränsad räckvidd. Försök rikta in en TV-antenn mot Lockhyttans TV-mast från Östersund om du kan.
Alltså skulle GPS inte fungera mitt ute på oceanerna om det sändes från marksändare och master mitt ute i havet skulle synas.
Du menar att Örebro inte har en egen antenn?

Nu är det ju så att GPS fungerar sämre på oceanen än vid kusten där det är normalt att koordinater från DGPS.
Citera
2020-03-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Hur långt i antal mil räknas denna kant på en platt jord vara? Ekvatorn är drygt 4000 mil i omkrets på en rund jord. Det måste vara ofantligt många mil i omkrets på en platt jord om man ska gå varvet runt så att säga.
Hej!

Först, varför måste det finnas en kant? Om du bildgooglar platt jord får man träffar som på ett diskliknande objekt som flyter omkring i rymden. Jag tror jorden är platt men har aldrig stött på en annan plattjordare som föreställer något sådant, jag tror inte att rymden existerar.

Men hur lång är omkretsen, ingen aning.
Citera
2020-03-07, 17:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Ja alla av världens forskare senaste 40-60 åren har ljugit om att jorden är rund, finns inga satelliter alla raketer som skjutits upp är fejk... Dumma jävla horungar

De senaste 60 åren? Blev jorden platt på 1960-talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in