2020-03-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad är det för bilder som inte finns?

På den platta jordens kant.
Citera
2020-03-07, 00:19
Medlem
karlsoons avatar
Måste bara fråga. Finns det verkligen någon som har gått ut grundskolan som verkligen tror att jorden är platt??
Citera
2020-03-07, 01:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
På den platta jordens kant.
Tänker du att då det inte finns bilder på exempelvis en enhörning i Alaska, då är det ett evidens för att den finns?
Citera
2020-03-07, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tänker du att då det inte finns bilder på exempelvis en enhörning i Alaska, då är det ett evidens för att den finns?

Vad fan yrar du om?

Om nu jorden skulle vara platt så måste det finnas en kant runt om jorden. Varför finns det inga bilder på den?
Citera
2020-03-07, 01:50
Medlem
constants avatar
Citat:
Vad fan yrar du om?

Om nu jorden skulle vara platt så måste det finnas en kant runt om jorden. Varför finns det inga bilder på den?
Du har inte funderat på att läsa vad jag skriver?
Citera
2020-03-07, 06:28
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Berätta hur testet visar att jorden roterar, eller ska du fortsätta med dina eviga one liners?
Hur vore det om du läste svaren på dina egna inlägg. Focaults pendel är ett sätt att mäta jordens rotation.
Förväntat svar från dig är att det bara visar att pendeln roterar inget mer.
Då får vi förpassa fenomenet till den allt högre stapeln av observationer som enkelt förklaras med en roterande sfärisk jord, men är helt oförklarliga på en platt stationär jord.
Citera
2020-03-07, 07:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Fel igen. Det du kallar vetenskapen har aldrig visat bevis för jordens atmosfär kontra rymdens vakuum.

Du påstår något och hävdar att ditt påstående är beviset, och sedan begär du utav mig att jag ska motbevisa ditt påstående. Magstarkt!
Det är du som hävdar att atmosfären på något sätt behåller trycket oavsett höjd. Enligt globmodellen avtar trycket ned stigande höjd tills det har samma extremt låga tryck som i rymden. Ytterligare ett oförklarligt fenomen i den platta modellen.
Citera
2020-03-07, 07:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Menar du den del av jorden som ingen får vistas på?
Det finns ingen sådan del. En del platser kräver tillstånd och eller innebär begränsningar i vad man får göra, som i nationalparker och naturreservat.
Citera
2020-03-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ja, har du redan glömt det?

Var finns kanten och varför finns det inga bilder på den?

Tycker du att vi ska köra ett identiskt varv till?
Jag svarade också tidigare men du ville uppenbarligen inte ha svaret jag hade att ge dig.

Men för all del, igen.
Jag känner inte till någon kant, eller bilder på den en kant.
Finns det en kant? Jag vet inte.

Men din fråga är ju såklart retorisk i syfte att avfärda mig. Jag hoppas att frågan om en kant hjälper dig att avfärda mig, så att du obehindrat kan fortsätta ditt självbedrägeri.
Citera
2020-03-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Jo man har skickat upp satelliter i massor. Finns ingen chans att detta skulle kunna fungera med ballonger eller marksändare.
Varför skulle man inte kunna det? För att du säger det?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Dessutom påstår du att olika tryck plötsligt inte skulle kunna mötas så fort trycket når under en viss nivå är det du som har bevisbördan.
Fel. Du påstår att jordens atmosfär övergår i rymdens vakuum. Då vill jag se bevis för det påståendet. Du har inga bevis för påståendet vilket du uppenbarligen vet, eftersom du hävdar att det är upp till mig att motbevisa ditt påstående.

Det är underhållande att observera hur du och andra nu övergått till att hävda omvänd bevisbörda som argument.
Ditt religiösa tunnelseende gör sig tydlig och klar i din desperation.
Citera
2020-03-07, 12:55
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Varför skulle man inte kunna det? För att du säger det?
Nej därför att all samlad vetenskap säger att man kan triangulera fram vilken höjd en satellit ligger på genom att mäta från minst tre punkter t ex Stockholm, Berlin och Paris och då ser man att den ligger högre än ballonger kan nå.
Marksändare har begränsad räckvidd. Försök rikta in en TV-antenn mot Lockhyttans TV-mast från Östersund om du kan.
Alltså skulle GPS inte fungera mitt ute på oceanerna om det sändes från marksändare och master mitt ute i havet skulle synas.
Citera
2020-03-07, 13:46
Medlem
Lidltyrannens avatar
Citat:
Ja, har du redan glömt det?

Var finns kanten och varför finns det inga bilder på den?

Tycker du att vi ska köra ett identiskt varv till?

Finns inga riktiga bilder på jorden heller bara fejk cgi bilder även inga bilder på Antarktis som är riktiga.
Nasa säger själva att den enda riktiga bilden som de klarat av att ta är när de var på månen. De enda som klarar ta bilder på jorden nu är Japan och man ser tydligt att de är fejk.

Googla på nasas bild skapare som gör det genom data.

Självklart finns de inga bilder på ytterkanten heller eftersom det är förbjudet att vistas där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in