2020-03-07, 11:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
639 bekräftade fall i Tyskland, varför ljuger du?

Källa

Per capita...
Citera
2020-03-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Har du någon referens på att det inte smittar via Öron?

Eller är det bara ett antagande?

"So far there is no evidence that the virus can be transmitted through the ear."

Viruset kan däremot vara aktiv i öronen i några timmar eller dagar. Duscha öronen ordentligt.
Citera
2020-03-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
639 bekräftade fall i Tyskland, varför ljuger du?

Källa
OK du får fråga Marcus Oskarsson TV4 , kanske menade han efter dessa god tre eller tvåa med tanke på Invånarantalet per kapita som nån anan här sa.
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-03-07 kl. 11:15.
Citera
2020-03-07, 11:13
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi har en PK befolkning som tränats hårt i faktaresistens. Påminner starkt om religion.
Den store andlige ledaren Corona Bob har alltid rätt!
Feberfolkets fanbärare.
Citera
2020-03-07, 11:14
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Här en snubbe fd Polis som bor nära mig
Han har ett mycket bra lager av det mesta bland annat 19 tuber majonäs.
Han kann klara sig 1 ar Utan att handla mat dessutom har han solpanel pa taket.
Mitt lilla konservlager maste fyllas pa det e helt klart

Massor med bra bilder pa maten:

https://www.blick.ch/news/schweiz/basel/prepper-und-ex-polizist-benno-panissidi-59-hortet-notvorrat-damit-kann-ich-ein-jahr-lang-ueberleben- id15784688.html

Att visa upp sina lager och skryta med det är ganska korkat. Mängder av smutsmänniskor av smuts ras lägger sådant på minne och när de själva inte har något så rånar stjäl de andras resurser. Precis som de stjäl kläder, jackor, klockor, bilar, så kommer de att stjäla mat.

Behåll ert virus beredskapslager för er själva det är säkrast. Jag har inget eget för jag tror inte man behöver det. Skull man behöva det så handla det om mycket stora förråd.

Tänk på att alla klarar en vecka de flesta 2 veckor. De som lagrat lite 1 månad, vissa preppers 6 månader, några få 1 år. När lagren tagit slut kommer många fler ut för att fylla på det är då kriget börjar på allvar.

Har samhället kommit i gång då? Nej det är då allt har nått botten först efter flera år har det återhämtas sig. Man måste ha uthålliga påfyllningsbara resurser, sådant som bara bönder kan ha möjlighet till.
Citera
2020-03-07, 11:14
Medlem
140 smittade nu.
Citera
2020-03-07, 11:16
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinghTel
Nej man ska inte blanda klorin med t-sprit (etanol). Endast korkade blandar klorin med t-sprit.

ex finns många preparat som innehåller olika alkoholer + klor och det går utmärkt att blanda i de koncentrationer som säljs i handeln till folket. den lösning du får är bra att avliva bakterier och virus med. Vi använde ofta detta i arbetet då vi städade upp efter avloppsutsläpp vid vvs arbeten. Det fräter inte heller på händerna i dessa låga koncentrationer..
Citera
2020-03-07, 11:17
Medlem
Hur kommer det sig att alla säger att dessa ansiktsskydd inte skyddar?
Att man skyddar bara andra om man redan själv är smittad, men man skyddar inte sig själv mot nya virus.
Kan man skydda sig själv genom att vända ansiktsskyddet ut-och-in?
Citera
2020-03-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
140 smittade nu.
Bravo tvåa i Europa per capita efter Italien, svensken desermeras !
Citera
2020-03-07, 11:18
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag har inga större problem med att dö, jag bryr mig mer om mina barns framtid.
Evolutionen arbetar lugnt och metodiskt genom en naturlig process, detta är inte det sista utbrottet av smitta.

Rätt många dog av spanskan för 100 år sedan varav många unga. Dessutom 2 världskrig. Ändå har jordens befolkning ökat med cirka 6 miljarder på 100 år.

För att drastiskt minska befolkningen så krävs enormt hög dödlighet. Jag tror inte något virus har lyckat med det hittills.
Senast redigerad av Ogunquit 2020-03-07 kl. 11:19. Anledning: Redigering
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Bravo tvåa i Europa per capita efter Italien, svensken desermeras !

Vi kanske har mer mångkultur än andra?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Skönt att knappast något försvinner från FB. Menar du att någon tog över ditt konto och postade i ditt namn?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag har också postat saker jag ångrar så det går fint att ändra sig. Vi tycker olika och tolkar utbrottet olika men det ger mig mer att läsa dina inlägg än någon som uttrycker samma tankar som jag har.

Tack 😀👍.

Så 1-2 månader var det alltså inte.... nej, 2-3 månader som jag skrev där var helt fel, rätt ska vara minst ett år eller mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in