2020-03-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det fetade: Jag har alltid trott att det tar 1-2 år att få fram ett vaccin. Det har jag alltid trott, förstår inte vad det kommer ifrån att jag skulle tro att det tar någon månad. Det skulle jag aldrig säga.

Skönt att knappast något försvinner från FB. Menar du att någon tog över ditt konto och postade i ditt namn?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag har också postat saker jag ångrar så det går fint att ändra sig. Vi tycker olika och tolkar utbrottet olika men det ger mig mer att läsa dina inlägg än någon som uttrycker samma tankar som jag har.

Tack 😀👍.
Citera
2020-03-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jo, av alla som diagnostiserats med viruset har närmare 3,5% dött.

Avseende legaliteten dvs de som dör av totalt antal smittade ä det under 1 %. Se på gamlingarna på båten ligger fortfarande på 0,85 %. Där har vi per definition alla smittade med i nämnaren.
Citera
2020-03-07, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Svinis. Jag har själv haft svinis och tror det är igen nu, även om de skall testa för Corona idag. Svinis var precis sådär på mig med, men inte bara det, all den hör jävla stressen kring Corona, även om jag inte är orolig alls, är jobbig.

Jasså? Får man ont i hjärtat efter den? Fick den inte sist trots att sambon hade den (testad på sjukhus)
Citera
Medlem
Citerar en ”SVT” läsare! 12 tim
22.48
”Tack för bra rapportering!
Jag var inne i Göteborg idag och kände inte av någon oro. Inga onödiga munskydd på människor, och restauranger och butiker var fyllda som vanligt. Skönt att se att allt är som vanligt trots att vi har några COVID-19-fall i regionen. Själv är jag inte det minsta orolig för smitta. Följer vanligt vett att tvätta händer innan jag äter och pillar inte i ansiktet. Hoppas fler tänker som jag.”

Är det månne den indoktrinerade befolkningen som är det största hotet!
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
tre nya smittade i skåne enligt expressen

Skamligt att mörka vilken ort det rör sig om...

Allt för att inte skapa panik. Hur länge kommer det funka?
Citera
Medlem
Sverige har nu flest Coronasmittade av alla länder norr om Italien. TV4 Marcus Oskarsson
samtidigt som Vi har minst restriktioner, folkbytet fortgår.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det är lätt att säga det så länge det drabbar någon annan.

Men visst klimatet har påverkats positivt av mindre industriproduktion och mindre flygtrafik.

Men för att en pandemi ska drastiskt minska jordens befolkning så krävs väldigt höga dödstal i synnerhet bland de i reproduktiv ålder.

Jag har inga större problem med att dö, jag bryr mig mer om mina barns framtid.
Evolutionen arbetar lugnt och metodiskt genom en naturlig process, detta är inte det sista utbrottet av smitta.
Citera
2020-03-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Är nog större risk att bli smittad utanför det där evenemanget. På större ställen vidtar man iaf åtgärder. Hur ser det ut på tex Donkens touchbeställningar, innan man sen med samma fingrar stoppar dom i munnen...

Det har ett genrep igår kväll oxå. Inte ett ord om det. Var alla där immuna och ikväll är personerna redan smittade vid ingången?
Handlar om att vara proaktiv. Man agerar inte reaktivt i dessa lägen.
Citera
2020-03-07, 11:10
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Vi har ett medelstort utbrott i Europa. Det är inget problem med att köra, vi behöver inte stänga ner Stockholms lokaltrafik, stänga alla skolar och arbetsplatser, vi behöver inte förbjuda människor att träffas. Det är bra om sjuka stannar hemma, det kommer minska spridningen. Sedan har du lovat ett vaccin till inom någon månad och då löser det sig ju.

"Medelstort" hur då? Ett utbrott har vi (f ö 12:e plats av ca 100 länder eller 6:e plats per capita) som likt övriga utbrott ökar exponentiellt när spridningen tar fart (vilket den gjort i Sverige) och slutar i ett stort utbrott som samhället drabbas av.

Att köra mello är att bidra till ökad spridning (ej osannolikt 500+ smittade i Stockholm och 5+ av dem på mello). Det som ökar spridning bör undvikas, så inte vården belastas i onödan och kollapsar. En långsam ökning räddar liv jämfört med okontrollerad snabb ökning. Preventiva åtgärder minskande exponentiell ökning av något farligt ger klara positiva effekter senare. Singapore anses allmänt ha hindrat ett explosivt utbrott med karantän och annat.

Edit: Något vaccin kommer inte på en månad. Om det skulle komma ett på 1-1,5 år vore det världsrekord.
Senast redigerad av ankademiker 2020-03-07 kl. 11:14.
Citera
2020-03-07, 11:10
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Sverige har nu flest Coronasmittade av alla länder norr om Italien. TV4 Marcus Oskarsson
samtidigt som Vi har minst restriktioner, folkbytet fortgår.

639 bekräftade fall i Tyskland, varför ljuger du?

Källa
Citera
2020-03-07, 11:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matjoh1972
Citerar en ”SVT” läsare! 12 tim
22.48
”Tack för bra rapportering!
Jag var inne i Göteborg idag och kände inte av någon oro. Inga onödiga munskydd på människor, och restauranger och butiker var fyllda som vanligt. Skönt att se att allt är som vanligt trots att vi har några COVID-19-fall i regionen. Själv är jag inte det minsta orolig för smitta. Följer vanligt vett att tvätta händer innan jag äter och pillar inte i ansiktet. Hoppas fler tänker som jag.”

Är det månne den indoktrinerade befolkningen som är det största hotet!

Vi har en PK befolkning som tränats hårt i faktaresistens. Påminner starkt om religion.
Den store andlige ledaren Corona Bob har alltid rätt!
Citera
2020-03-07, 11:12
Medlem
Nu får "roboten" jobb i dessa virustider!
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/robot-designad-for-att-minska-spridning-av-coronavirus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in