2020-03-07, 09:42
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du är ganska säker på att det skall gå ner mer men ändå klarar du inte av att hålla dig ute.. är du kedjerökare, alkis, spelberoende, hetsätare eller liknande oxå eller?

Jag kommer nog göra totalt 4 ungefär lika inköp ovh sprida ut dem Note var förta HM kan ev bli andra. Jag fick in en summa efter att jag sålt av en hel del stockvik som gått mycket bra och som dök några timmar eefter att jag sålt dem..

Så tanken är att sprida ut inköpen över corona krisen och försöka utnytta den och samtidigt känna mig säker. En del bolag kan gå upp över index under krisen och kommer kanske inte gå upp så mycket då krisen är över. Medans andra dyker överdrivet och med all säkerhet kommer gå upp mycket direkt efter krisen och sedan falla ned till ett normalare läge.

Söker man efter maximala botten och maximala topparna så brukar det inte gå så bra alla gånger. Bättre då att hitta en nivå man är nöjd med och känner sig säker på.
Citera
2020-03-07, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Bjuder på en kvalificerad bedömning av läget:

Börserna har sannolikt sålt av och riskaptiten kommer så småningom tillbaka. Det är 75 % sannolikhet för en botten nu både på DOW och DAX.

En ny (något högre) topp kommer sannolikt i början på juni (DOW). Sommaren ser mycket mörk ut! Den definitiva botten efter att allt det här är färdigt bör ligga kring 21.300 på DOW. Från den punkten bör det vara motorväg fram till år 2024!

Jaha , ok
Hur har du kommit fram till 21300?
Kan det verkligen bli så bra ?
Det blir ett köpläge av rang
Citera
2020-03-07, 09:56
Medlem
Citat:
Ööh?? Han sa inte att han skulle komma tillbaka när börsen repat sig 20-30%, han sa att börsen inte rasat färdigt ännu, alltså att han skall köpa på lägre nivåer än nu och inte högre. Antingen har du lässvårigheter eller är du inne i ett sådant förnekelsestadie så att du gör allt för att intala dig det du vill höra istället för verkligheten,,, ett par veckor till så ligger du väl i fosterställning och skakar du som har så svagt psyke 😂

Hur mår du ?
Citera
2020-03-07, 09:58
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Nej experterna har INTE sagt att skall gå in och handla nu!! Vad däremot försäljarna som jobbar på bank säger ger jag blanka fan i , hade de förstått sig på investeringar hade de inte jobbat på en bank med sämre lön än mig utan då hade de varit ekonomiskt oberoende.
”Sitt still i båten” är nog den mest whitethrashiga mening som finns idag 😂

Du kan bipolärspamma tråden hur mycket du vill, hur länge du vill. Du kan även vara tusen gånger rikare än alla i tråden tillsammans.

Men tyvärr, det hjälper inte.
Senast redigerad av RingRing2014 2020-03-07 kl. 10:02.
Citera
2020-03-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Jag kommer nog göra totalt 4 ungefär lika inköp ovh sprida ut dem Note var förta HM kan ev bli andra. Jag fick in en summa efter att jag sålt av en hel del stockvik som gått mycket bra och som dök några timmar eefter att jag sålt dem..

Så tanken är att sprida ut inköpen över corona krisen och försöka utnytta den och samtidigt känna mig säker. En del bolag kan gå upp över index under krisen och kommer kanske inte gå upp så mycket då krisen är över. Medans andra dyker överdrivet och med all säkerhet kommer gå upp mycket direkt efter krisen och sedan falla ned till ett normalare läge.

Söker man efter maximala botten och maximala topparna så brukar det inte gå så bra alla gånger. Bättre då att hitta en nivå man är nöjd med och känner sig säker på.
Finns nog ingen normal som ”söker efter maximala botten och maximala toppen”, eller känner du någon eller är det bara en myt från ”sitt still i båten”gänget?
Citera
2020-03-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Hur mår du ?
Jag mår fantastiskt bra 🙂
Du däremot har ställt in hjärnan på självförnekelse och kör trähuvudet i sanden och hoppas på nåt mirakulöst sätt att när du tittat upp igen så har allt bara löst sig sv sig självt.. sådana som dig tror väl att planetens miljardärer suttit ”still i båten” och inte agerat för att tjäna ihop sin förmögenhet 🙄
Citera
2020-03-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Du kan bipolärspamma tråden hur mycket du vill, hur länge du vill. Du kan även vara tusen gånger rikare än alla i tråden tillsammans.

Men tyvärr, det hjälper inte.
Sant, ingen kan hjälpa dig att göra rätt tyvärr... snart har du och baisserna lämnat tråden och forumet för att ni inte orkar bli utskrattade av mig var gång ni framöver öppnar käften i nån tråd 😂

Sitt still i båten 😂, hur mycket förlorade du på denna geniala investeringsfilosofi förra veckan? En idiot såg att börsen skulle ner och en idiot ser att den kommer fortsätta gå ner i år (blir enstaka bulltraps för att lura in idioter förstås) 🙂
Citera
2020-03-07, 11:09
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Du däremot har ställt in hjärnan på självförnekelse och kör trähuvudet i sanden och hoppas på nåt mirakulöst sätt att när du tittat upp igen så har allt bara löst sig sv sig självt.. sådana som dig tror väl att planetens miljardärer suttit ”still i båten” och inte agerat för att tjäna ihop sin förmögenhet 🙄

Har Bezos sålt sitt innehav i Amazon?

Har Buffett sålt sitt innehav i Berkshire?

Har Wallenbergarna, genom sina stiftelser, sålt sina innehav i Investor?

Har Fredrik Lundberg sålt i Lundbergs?

Vilka miljardärer är det som sålt? Upplys oss. Du kommer säkert hitta någon för att sedan generalisera för alla.
Citera
2020-03-07, 11:09
Medlem
Citat:

Du verkar kunna detta , vilka är dina 5 bästa tips för att lyckas långsiktigt med sina investeringar
Behöver lite bra råd
Citera
2020-03-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Har Bezos sålt sitt innehav i Amazon?

Har Buffett sålt sitt innehav i Berkshire?

Har Wallenbergarna, genom sina stiftelser, sålt sina innehav i Investor?

Har Fredrik Lundberg sålt i Lundbergs?

Vilka miljardärer är det som sålt? Upplys oss. Du kommer säkert hitta någon för att sedan generalisera för alla.
Nja Bezos säljer inte sin arbetsplats.
Buffet har sålt många gånger i sitt liv.
Wallenberg har sålt massor av gånger i sina liv.
Lundberg ” Fredrik Lundberg insåg i början av 90-talet att portföljen var mycket spretig. Stora försäljningar gjordes således och mycket kapital frigjordes. Ett nytt grepp togs i investeringarna och man valde nu att investera enligt devisen “långsiktighet och balanserat risktagande”. Allt gick framåt och värdena växte. Det var just då 90-talskrisen slog till.”
https://samuelssonsrapport.se/fredrik-lundberg/

Så nu kan man ju undra varför i helvete du skriver att alla dessa herrar inte säljer när de har sålt??, dålig koll eller lögnare kanske?
Citera
2020-03-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Du verkar kunna detta , vilka är dina 5 bästa tips för att lyckas långsiktigt med sina investeringar
Behöver lite bra råd
Undvik belåning
Gå din egen väg och strunta i omgivningen
Var tålmodig
Ha försiktighet som ditt mantra
Investera i stora bolag med stabila kassaflöden
Välj fundamental analys framför teknisk analys
Förstå dig på bolagets verksamhet.
Citera
2020-03-07, 11:29
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Nja Bezos säljer inte sin arbetsplats.
Buffet har sålt många gånger i sitt liv.
Wallenberg har sålt massor av gånger i sina liv.
Lundberg ” Fredrik Lundberg insåg i början av 90-talet att portföljen var mycket spretig. Stora försäljningar gjordes således och mycket kapital frigjordes. Ett nytt grepp togs i investeringarna och man valde nu att investera enligt devisen “långsiktighet och balanserat risktagande”. Allt gick framåt och värdena växte. Det var just då 90-talskrisen slog till.”
https://samuelssonsrapport.se/fredrik-lundberg/

Så nu kan man ju undra varför i helvete du skriver att alla dessa herrar inte säljer när de har sålt??, dålig koll eller lögnare kanske?

Ditt cp, du menade att alla dessa sålde sina innehav under den senaste toppen. Vilket de givetvis INTE gjorde. Och kallade alla andra för bagholders. Wallenbergare, Lundberg, Bezos, Buffet och 90% av alla miljardärer är BAGHOLDERS.

Dessa herrar "timar" inte marknaden som du vill få det att låta som.

För övrigt, hur går det för din investeringsfilosofi "jag väntar på att marknaden droppat 50%"?

Gått bra alla dessa år du stått utanför? Hur mycket pengar har du inte förlorat på att stå utanför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in