2020-03-06, 20:57
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terry-Butcher
Den bästa var väl ändå den felstavade reklamplatsen på östermalms(tror jag) t-banestatation.

Vad stavade dom fel då?
Citera
2020-03-06, 23:08
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det där med ”kontrollerad opposition” känns jävligt foliehattigt.
Erfarenhet från Sovjet och övriga östdiktaturer visar att ganska exakt 50% av regimkritiker och dissidenter var anställda av kommunistpartiet eller KGB/STASI/säkerhetstjänsten.
SD är inget undantag från denna regel utan följer mönstret från övriga kommunistdiktaturer och är kraftigt infiltrerat, dvs. att Sossarna och SÄPO har fullt med inflytandeagenter, angivare och informatörer i SD.
För den som följt käbblet och dårskapen som förs fram i SD så står det klart att de destruktiva krafterna/infiltratörerna har mycket stor inverkan.
Att i detta fall tala om kontrollerad opposition är helt riktigt.
Citera
2020-03-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Erfarenhet från Sovjet och övriga östdiktaturer visar att ganska exakt 50% av regimkritiker och dissidenter var anställda av kommunistpartiet eller KGB/STASI/säkerhetstjänsten.
SD är inget undantag från denna regel utan följer mönstret från övriga kommunistdiktaturer och är kraftigt infiltrerat, dvs. att Sossarna och SÄPO har fullt med inflytandeagenter, angivare och informatörer i SD.
För den som följt käbblet och dårskapen som förs fram i SD så står det klart att de destruktiva krafterna/infiltratörerna har mycket stor inverkan.

Vilket förklarar hur det kan komma sig att det mesta som sker inom SD lyckas komma till Expressens och David Baas kännedom. Interna mailkonversationer i SD, järnrörsfilmen som Kent Ekeroth spelade in, osv.
Citera
2020-03-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Vad stavade dom fel då?
Det stod "GOVERMENT" på en av skyltarna.
Citera
2020-03-07, 08:10
Medlem
Terry-Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Vad stavade dom fel då?

De stavade ordet government fel. Då delade folk bilder från tunnelbanan samt att ”aktivister” vandaliserade reklamen. Detta gjorde att SD’s reklam fick väldigt mycket större spridning än vad de betalade för. Så kallade nyttiga idioter spred deras reklam på internet. Så roligt!
Citera
2020-03-07, 08:22
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Den bästa var väl ändå den felstavade reklamplatsen på östermalms(tror jag) t-banestatation.

Det var väl inte reklamplatsen som var felstavad utan ett ord i reklamtexten? Stod "goverment" när det heter "government" på engelska.
Citera
2020-03-07, 08:23
Medlem
REWalls avatar
Citat:
De stavade ordet government fel. Då delade folk bilder från tunnelbanan samt att ”aktivister” vandaliserade reklamen. Detta gjorde att SD’s reklam fick väldigt mycket större spridning än vad de betalade för. Så kallade nyttiga idioter spred deras reklam på internet. Så roligt!

Sorry, för mitt inlägg ovan. Såg inte att du redan kommit in med ett förtydligande.
Citera
2020-03-07, 09:38
Medlem
Haddock93s avatar
Med tanke på att 54% av svenska folket vill ha färre flyktingar så talar Jimmie sanning när han skrev ”svenska folket” på pappret.
Citera
2020-03-07, 10:41
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
SD kommer aldrig tillåtas vinna ett val. Det är inte meningen att de ska vinna något val. De vill inte ens vinna. Du har ingen jävla aning om hur lurad du är.

The best way to control the opposition is to lead it ourselves - Vladimir Lenin

Det var ett märkligt citat du drog upp med tanke på att Lenin faktiskt tog makten och la grunden för den Sovjetiska diktaturen.
Citera
2020-03-07, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC

Som jag trodde, ingenting som ens kan liknas vid bevis eller bekräftad uppgift. Inte ens en en text, ett mejl, en lapp eller referat om någon som hört nåt.

Foliehattande deluxe.
Citera
2020-03-07, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Det var ett märkligt citat du drog upp med tanke på att Lenin faktiskt tog makten och la grunden för den Sovjetiska diktaturen.

Min poäng flög rakt över skallen på dig alltså?

Och uttalandet är inte alls märkligt. Han förklarar hur han kommer göra när han och bolsjevikerna gripit makten i Ryssland. Min poäng är att det inte är ett nytt koncept. Inte bara Lenin har tillämpat det. Idag gör Putin det fortfarande i Ryssland.

https://www.youtube.com/watch?v=tyop0d30UqQ

Vad får dig att tro att vi inte har en liknande grej här i Sverige?

Antyder du att jag menar att SD tänker skapa en massa kontrollerad opposition åt sig själva när/om de tar makten i Sverige? Då har du ju inte fattat någonting. Det är inte meningen att de ska vinna val och styra Sverige. Det är inte meningen. Och SD (högsta ledningen i alla fall) är själva med på det. Det är det jag menade.

Och till alla ni andra som desperat och panikslaget hoppar på mig och börjar flyga med foliehattstämpeln. Bevisa gärna för mig att jag har fel istället. Sakpolitik alltså. Inte retorik.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-03-07 kl. 12:44.
Citera
2020-03-07, 12:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Självklart en smart reklamkupp. Den stora effekten blir inte själva flygbladsutdelningen, det är alla som kritiserar & hånar Åkesson, vilket får dom att egentligen säga -"Vi vill ha tillbaka kaozet från 2015. Mer förnedringsrån, ja tack."-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in