Citat:
Ursprungligen postat av
Gretanol
"Låt människorna gissa vad jag tänker - Då får jag mera gjort"
"Betydligt Bättre Klimatlagar" -Gretas nästa kommunistiska manifesto.
Jag är besviken. Greta borde vara mera glasklar. Hon gillar ju det ordet.
"Forskningen är ju glasklar" - sa Greta i Stockholm, men glömde att säga att klimatmodellerna är åt helvetet och sällan stämmer.
Greta delar ändå med sig av väldigt mycket av vad hon tänker på, via många tal, mängder med intervjuer, mängder med inlägg på sociala medier, olika debattartiklar, framträdanden inför olika utskott och parlament, och framträdanden vid olika klimat- och miljömöten. Hon är också medförfattare till familjens bok, och deltar även i många möten med olika forskare och med medlemmar i FFF.
Så Greta är en i hög grad offentlig person, men som jag skrev behöver hon hålla vissa tankar för sig själv för, att öka sitt handlingsutrymme, men också för att få tänka ifred. Även Greta behöver viss tid och eftertanke för, att utveckla sina goda idéer! Alla behöver ju även vissa pauser! Skulle hon ha dialog jämt, skulle hon rätt snart ta slut. Greta behöver hålla länge, för en långvarig klimatkamp!
Vad gäller Gretas mera personliga önskningar, får hon avgöra om och när hon vill berätta mer om dem!