2020-03-06, 22:53
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Man kan plantera i annan mark än odlingar, ett exempel är de ljunghedar vi hade efter att mycket skog skövlats, dessa återplanterades, dock tråkigt att Luossas ljunghed inte längre surrar yr av vind och vilda bin.
Mycket tidigare skogsskövlad mark, kan säkert återplanteras.

Så sant som det är sagt. Greta hade kunnat bidra där och faktiskt ägna sina fredagar åt plantering av träd. Det var sådant jag sysslade med i min ungdom, inte sitta still med en skylt i handen eller gå runt och skälla ut folk på olika kontintenter. ;-)
2020-03-06, 22:58
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det som också är ironiskt är att det är Greta som gjort Anti-Greta känd. Så utan sin motståndare Greta skulle i stort sett ingen veta vem Naomi Seibt är eftersom hon i sig saknar ett nyhetsvärde.

Etiketten Anti-Greta hjälper till att ge henne ett nyhetsvärde, för då får man en klar koppling till den mycket mer kända Greta, vilket gör folk nyfikna.

Förlåt, men i vilka kretsar är anti-Greta känd? Hon har väl en speciell look, mer med det är det inte. Bara en till unge som tror sig veta "något".
2020-03-06, 23:02
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag hade mer än gärna köpt varningsfacklor åkt dit och tänt dem, om Greta gett mig betydligt mera förvarning!

Har en lång resa till Stockholm, och har också andra viktiga uppdrag att sköta! Greta gav mig bara cirka en timmes förvarning om vad hon tänkte göra, vilket ju var helt otillräckligt!

Har flera gånger sagt åt henne, att jag gärna hjälper till, men att jag måste ha några dagars förvarning först, för att kunna komma.

Sist kan jag berätta att poliserna delade min bedömning om, att vägblockaden var i farligaste laget för henne, efter en kort stund tappade skyddspoliserna tålamodet, och bar bort henne mot hennes vilja, vilket Greta nog inte hade räknat med skulle ske!

Så hon fick lära sig den hårda vägen, att det finns gränser för vad hon tillåts göra!

Du får kanske välja: dina "viktiga" uppdrag eller den omsorg om klimatet som Greta påbjuder. Kan hon offra sin utbildning så kan du väl offra dina uppdrag. :-)
2020-03-06, 23:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Förlåt, men i vilka kretsar är anti-Greta känd? Hon har väl en speciell look, mer med det är det inte. Bara en till unge som tror sig veta "något".

Anti-Greta har fått mycket mediautrymme de senaste veckorna i mainstreammedia. I både svensk och utländsk media.

En hel del människor lär nu komma ihåg henne hädanefter. Framförallt pga kopplingen till Greta.

Hon är naturligtvis inte lika känd som Greta - långt ifrån - men tidigare så var hon i stort sett helt okänd.

Bäst förstår man vad som hänt om man tittar på Google Trends:

https://trends.google.com/trends/explore?q=naomi%20seibt

Intresset kring henne fullkomligen exploderade i februari.
Senast redigerad av -Info- 2020-03-06 kl. 23:27.
2020-03-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Oj oj oj, lila ögonbindlar, apelsinfärgade hår och pekande fingrar.

Här mina damer och herrar har vi gräddan av dem som ska rädda planeten från the irreversible tipping point. Tacka f-n för att EU, FN, IPCC och Extinction Rebellion tar emot dem med stående ovationer och öppna armar.

Pajasar.

Ja, man blir riktigt orolig när dessa pajaser blir särskilt inbjudna av eliten för att få ventilera sina galenskaper.

Riktigt rädd blir man när barnet Greta får en hedersplats i Europaparlamentet och dårarna applåderar samtidigt som alla journalister kastar sig över detta och tar en massa bilder av spektaklet.

https://youtu.be/ayqYBVJfp_I?t=513
2020-03-06, 23:20
Moderator
-Info-s avatar
Barn i en skola har skapat ett gigantiskt porträtt av Greta på en gräsmatta vid sin skola. Riktigt bra arbete faktiskt:

Citat:
Children at Hebden Royd Primary School chose to create a giant portrait of @GretaThunberg on their playing fields to celebrate International Women's Day.

Video:
https://twitter.com/ArtForOurPlanet/status/1236017099677499393
Citat:
Spectacular aerial pictures show Yorkshire school's Greta Thunberg tribute

Children at a school in West Yorkshire celebrated International Women’s Day by working with artists to create a giant portrait of climate activist Greta Thunberg.

https://www.yorkshirepost.co.uk/education/spectacular-aerial-pictures-show-yorkshire-schools-greta-thunberg-tribute-2236263
Citat:
"A girl inspiring the world"

De har fått hjälp av konstnärer att skapa porträttet. Det är därför det ser så professionellt ut.

Längden på porträttet är 60 meter, enligt tidningsartikeln.
2020-03-06, 23:27
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Vad gäller namninsamling för en rådgivande folkomröstning i EU, får Greta och sedan FFF ta sig en ordentlig fundering, det är inget enkelt beslut. Greta undrar nu, hur hon och FFF får bästa möjliga resultat, för sina och deras ansträngningar (med begränsade resurser) !?

Kan du beskriva lite mera vad "bästa möjliga resultat" är?

Vad är:
-optimalt
-mycket bra
-bra
-det duger.

Ni vill ha en folkomröstning vilket jag tycker är bra. Vad blir det för fråga som Greta vill att man ska rösta för JA/NEJ?

Sen kan Greta debattera mot Naomi. Just nu vinner Naomi stort.
greta-thunberg-never-talks-about-the-science
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-06 kl. 23:45.
2020-03-06, 23:38
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bilder:
https://editorial01.shutterstock.com/wm-preview-1500/10575766h/0de04d55/europe-climate-brussels-belgium-shutterstock-editorial-10575766h.jpg
https://editorial01.shutterstock.com/wm-preview-1500/10575766f/1b1b7827/europe-climate-brussels-belgium-shutterstock-editorial-10575766f.jpg
https://editorial01.shutterstock.com/wm-preview-1500/10575766g/1df7c1cc/europe-climate-brussels-belgium-shutterstock-editorial-10575766g.jpg

Härliga bilder? En massa småtjejer och många gamla gubbar som ser kåta ut. Nu behöver inte pedofiler leta längre. Bara att söka FFF och joyna med.
2020-03-07, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Kan du beskriva lite mera vad "bästa möjliga resultat" är?

Vad är:
-optimalt
-mycket bra
-bra
-det duger.

Ni vill ha en folkomröstning vilket jag tycker är bra. Vad blir det för fråga som Greta vill att man ska rösta för JA/NEJ?

Sen kan Greta debattera mot Naomi. Just nu vinner Naomi stort.
greta-thunberg-never-talks-about-the-science
En fullt möjlig fråga, om Greta och FFF bestämmer sig, för att hoppa på folkomröstningståget,

-Vill du att EU:s föreslagna miljö- och klimatlag ska förändras, så att klimatet och miljön värnas betydligt bättre? (JA/NEJ)

Vad gäller framgång, har Greta betonat att den främsta framgången är minskade CO2-utsläpp, även om hon säger, att ökad medvetenhet om klimat- och miljöproblemen även är en viktig framgång. Vi är framgången, säger Greta nu i flera av sina tal, med glimten i ögat!

Sedan har jag ingen som helst rätt att tala för hela FFF. Varje nationellt öppet nätverk i FFF tar själv beslut och på sitt eget sätt. FFF består främst av självstyrande arbetsgrupper med Greta, som främst en samlande och förenande symbol. Greta betonar, att hon är en aktivist!

Någon var tidigare här sur på unga med morotsfärgat hår. Om jag inte minns fel, var det en av Miljöpartiets unga riksdagsledamöter i Tyskland, som valde just denna hårfärg. Så man kan vara en duktig politiker även med morotsfärgat hår, bevisade den glada tjejen!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-07 kl. 00:55.
2020-03-07, 00:54
Medlem
Fasiken vad Greta verkar ha kallnat under jullovet. Knappt en notis om hennes nya äventyr i skvallerpressen. Det var dem 15 minuterna i rampljuset antar jag.
2020-03-07, 01:05
Medlem
Ge Greta lite tid! Hon kanske känner för lite badbilder i sommar, sådant brukar pigga upp skvallerpressen!
2020-03-07, 01:06
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
-Vill du att EU:s föreslagna miljö- och klimatlag ska förändras, så att klimatet och miljön värnas betydligt bättre? (JA/NEJ)

Och vem bestämmer sen vad "betydligt bättre" betyder?

Man kan inte rösta på något som är så pass odefinierat. Eller är det samma Greta igen. Även under en folkomröstning, får man inte veta vad man röstar på.

Jag kan slå vad, att 95% av Gretas fans, vet inte vad Greta glasklart vill. ->Real Zero
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-07 kl. 01:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in