2020-03-06, 10:56
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
En kollega av mig blev farfar i höstas vid 44 års ålder, hans äldste son på 20 hade glömt att ta på sig kondom. Min kollega är ju ganska så ung till att vara farfar och det verkar som att han tycker 50/50 om det här. Känner ni ngn som har blivit farfar/farmor eller morfar/mormor vid rätt ung ålder och hur tacklade ni/dom detta?
Mormor blev med barn, morsan, vid 22 års åldern, sedan fick morsan min äldsta syster vid 18 års ålder. Så mormor blev mormor när hon var 40 år. ^^
Citera
2020-03-06, 11:04
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
En kollega av mig blev farfar i höstas vid 44 års ålder, hans äldste son på 20 hade glömt att ta på sig kondom. Min kollega är ju ganska så ung till att vara farfar och det verkar som att han tycker 50/50 om det här. Känner ni ngn som har blivit farfar/farmor eller morfar/mormor vid rätt ung ålder och hur tacklade ni/dom detta?

Vi andra brukar att mobba våran 44 år gamla kollega för att han är farfar.

Min farfar blev farfar vid 45.

Jag tycker att det är jävligt barnsligt att driva med någon för en sådan sak.
Citera
2020-03-06, 14:17
Medlem
negerapans avatar
Mina tvillingsystrar är båda mormödrar och de fyller 40 i augusti.
Så går det när man får barn när man är 18.
Citera
2020-03-06, 15:12
Medlem
Nimars avatar
Citat:
32 år och farmor/farfar - morfar/mormor?? du måste väl skämta???
I Mellanöstern så lär inte 25 år för att bli mormor vara speciellt ovanligt. Och det är ju en kultur som snart är dominerande i Sverige.
Citera
2020-03-06, 15:38
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Inget konstigt. Mina föräldrar fick min storasyster när dom var 20. Hon fick barn när hon var 22 och dom var som uträknat då 42 när dom blev mormor och morfar.
Känner till flera liknande fall. Är väl sjyst med unga föräldrar???
Citera
2020-03-06, 16:08
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det var en som blev mormor vid 23. Zigenare såklart.

https://www.huffpost.com/entry/rifca...e-wor_n_833108

Här är en som blev styvfarmor vid 21.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ng-man-56.html
Citera
2020-03-06, 18:55
Medlem
Jag blev farmor vid 39 års ålder
Citera
2020-03-06, 19:44
Medlem
Citat:

Vi andra brukar att mobba våran 44 år gamla kollega för att han är farfar.

Tja han har sig själv att skylla när han inte har lärt sin son att skydda sig vid sex med kvinnor.
Citera
2020-03-06, 23:04
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Min farfar blev farfar vid 45.

Jag tycker att det är jävligt barnsligt att driva med någon för en sådan sak.
Förstår att du tycker så när det handlar om din egen familj. Men med handen på hjärtat så kan det knappast bli mer WT än så.
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Känner till flera liknande fall. Är väl sjyst med unga föräldrar???
Ja jävlar vilken hjälp dom skulle kunna ge vid exempelvis läxor, hög IQ på såna familjer va?
Senast redigerad av MikeStrutter 2020-03-06 kl. 23:06.
Citera
2020-03-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Förstår att du tycker så när det handlar om din egen familj. Men med handen på hjärtat så kan det knappast bli mer WT än så.

Ja jävlar vilken hjälp dom skulle kunna ge vid exempelvis läxor, hög IQ på såna familjer va?
Min mamma var 35 år och min mormor 70 år när jag föddes. Hade gladeligen bytt mot yngre varianter. 70+ spelar inte många fotbollsmatcher med barnbarnen. Dessutom så var de döda innan mina barn föddes.
Folk skaffar barn för sent. De dör innan barnbarnsbarnen föds och sina barnbarn orkar de inte med på grund av åldern.
Citera
2020-03-07, 05:41
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Min mamma var 35 år och min mormor 70 år när jag föddes. Hade gladeligen bytt mot yngre varianter. 70+ spelar inte många fotbollsmatcher med barnbarnen. Dessutom så var de döda innan mina barn föddes.
Folk skaffar barn för sent. De dör innan barnbarnsbarnen föds och sina barnbarn orkar de inte med på grund av åldern.
Att ett barn blir bekant ett sin gammelmormor är väl inte så jättevanligt heller, (så länge det inte rör sig om WT familjer då). Det vore intressant att se statistik på hur det går för ungarna till denna WT grupp. Min uppfattning är att föräldrarna skaffar barn utan någon vidare utbildning och att de får lust att knulla av sig med andra personer vilket i slutändan leder separation till trasiga uppväxtförhållanden. Söner som faller i missbruk i tonåren och dör innan de blir 30 pga överdos eller självmord. Döttrar som inte fattar bättre och knullar med blattar eller till och med äldre män pga deras daddy issues.
Barn som föds till låt säga två välutbildade trettioåringar har väl trots allt bättre framtidsutsikter? Skit i om farfar är för gammal för att spela fotboll. Farfar ska hjälpa ungfan med visdomsord i stället.
Citera
2020-03-07, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Har en bekant som blev morfar i den åldern. Kallar honom alltid morfar sen dess som tilltalsnamn. Tror inte jag sett någon stoltare människa varje gång jag gör det.

Fint att man förhoppningsvis får ha morfar länge i livet och orkar hitta på saker me barnbarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in