Citat:
Ursprungligen postat av
Pyramida
Min mamma var 35 år och min mormor 70 år när jag föddes. Hade gladeligen bytt mot yngre varianter. 70+ spelar inte många fotbollsmatcher med barnbarnen. Dessutom så var de döda innan mina barn föddes.
Folk skaffar barn för sent. De dör innan barnbarnsbarnen föds och sina barnbarn orkar de inte med på grund av åldern.
Att ett barn blir bekant ett sin gammelmormor är väl inte så jättevanligt heller, (så länge det inte rör sig om WT familjer då). Det vore intressant att se statistik på hur det går för ungarna till denna WT grupp. Min uppfattning är att föräldrarna skaffar barn utan någon vidare utbildning och att de får lust att knulla av sig med andra personer vilket i slutändan leder separation till trasiga uppväxtförhållanden. Söner som faller i missbruk i tonåren och dör innan de blir 30 pga överdos eller självmord. Döttrar som inte fattar bättre och knullar med blattar eller till och med äldre män pga deras daddy issues.
Barn som föds till låt säga två välutbildade trettioåringar har väl trots allt bättre framtidsutsikter? Skit i om farfar är för gammal för att spela fotboll. Farfar ska hjälpa ungfan med visdomsord i stället.