• 1
  • 2
2020-03-06, 04:24
Medlem
Generalanderssons avatar
En kollega av mig blev farfar i höstas vid 44 års ålder, hans äldste son på 20 hade glömt att ta på sig kondom. Min kollega är ju ganska så ung till att vara farfar och det verkar som att han tycker 50/50 om det här. Känner ni ngn som har blivit farfar/farmor eller morfar/mormor vid rätt ung ålder och hur tacklade ni/dom detta?

Vi andra brukar att mobba våran 44 år gamla kollega för att han är farfar.
Citera
2020-03-06, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Du menar väl ändå skoja?
Det är en jävla skillnad på att bli mobbad eller lite skojsamt prata om situationen
Citera
2020-03-06, 04:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Du menar väl ändå skoja?
Det är en jävla skillnad på att bli mobbad eller lite skojsamt prata om situationen
Ja, vi skojar med han givetvis.
Citera
2020-03-06, 05:29
Medlem
Guldläge att börja spela in incestporr med hela tjocka släkten.
Citera
2020-03-06, 06:03
Medlem
Yllevantars avatar
Mja, 50 någonstans brukar väl folk kunna bli farmödrar och farfäder. Men det år väl inget konstigt heller.

Små skitar i 15-17 års åldern får barn utan att tänka på ansvar och ekonomi - så det kan ju gå fort för vissa.

Folk är oroliga för coronaviruset och bunkrar/isolerar sig mot omvärlden trots att corona enbart är dödligt för en viss målgrupp. Man är inte ett dugg orolig för hiv som dräper betydligt fler. Ingen skyddar sig, jobbigt med kondom, blä.
Citera
2020-03-06, 06:09
Medlem
Sooks avatar
Typ 45 är inte helt ovanligt att bli far/mor-förälder. Jag vet en som var 32. Eftersom jag själv är 45 och har barn som är vuxna så vet jag precis hur jag skulle tackla det. Jag skulle bli glad och skämma bort barnbarnet så gott det går. Precis som mina föräldrar retade gallfeber på mig när de sabbade all uppfostran om att äta det som bjuds (morsan lagade specialmat) eller bjuda på godis mitt i veckan. Nu skulle man få chansen att ge igen (iofs till fel personer men vafan, man får ta vad man haver). Men nu verkar det tyvärr som jag hinner bli lite äldre innan det är dags för mig.
Citera
2020-03-06, 06:37
Medlem
Citat:
En kollega av mig blev farfar i höstas vid 44 års ålder, hans äldste son på 20 hade glömt att ta på sig kondom. Min kollega är ju ganska så ung till att vara farfar och det verkar som att han tycker 50/50 om det här. Känner ni ngn som har blivit farfar/farmor eller morfar/mormor vid rätt ung ålder och hur tacklade ni/dom detta?

44 är väl en bra ålder att bli farfar i, lite tidigt i dagens sammhälle där många blir fäder i den åldern.

En klasskompi blev mor vid 18 och hennes mor dvs.mormor var då 34, sen träffade jag dem nått år senare med var sin barnvagn klasskompisens andra och mormoderns 3e. Kompisen hade då en lillebror som var 2 år yngre en sitt barn.
Själv her jag gett upp barnbarn trotts att jag bara är 53, dottern är nu 36 men verkar forfarande bara tänka på karriären och inte familj.
Men jag skulle tycka det vore toppen att vara en ung morfar som orkar göra saker med barnbarnen.
Citera
2020-03-06, 07:15
Medlem
Cosmic Kids avatar
Har en bekant som blev morfar i den åldern. Kallar honom alltid morfar sen dess som tilltalsnamn. Tror inte jag sett någon stoltare människa varje gång jag gör det.
Citera
2020-03-06, 07:54
Medlem
Tonårsgraviditeter är ärftligt så detta är inte så ovanligt ändå.
Citera
2020-03-06, 08:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Tonårsgraviditeter är ärftligt så detta är inte så ovanligt ändå.
Tonårsgraviditeter? En av dem - fadern eller farfadern - kan omöjligen vara tonårsförälder ...
Citera
2020-03-06, 09:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Typ 45 är inte helt ovanligt att bli far/mor-förälder. Jag vet en som var 32. Eftersom jag själv är 45 och har barn som är vuxna så vet jag precis hur jag skulle tackla det. Jag skulle bli glad och skämma bort barnbarnet så gott det går. Precis som mina föräldrar retade gallfeber på mig när de sabbade all uppfostran om att äta det som bjuds (morsan lagade specialmat) eller bjuda på godis mitt i veckan. Nu skulle man få chansen att ge igen (iofs till fel personer men vafan, man får ta vad man haver). Men nu verkar det tyvärr som jag hinner bli lite äldre innan det är dags för mig.
32 år och farmor/farfar - morfar/mormor?? du måste väl skämta???
Citera
2020-03-06, 09:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
32 år och farmor/farfar - morfar/mormor?? du måste väl skämta???
Nä, mormor i det fallet. 16+16=32
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in