2020-03-07, 03:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Gjorde en edit på mitt förra inlägg: Viruset styr just nu helt mitt liv. Jag har inte isolerat mig helt men det är för att vi har 0 konstaterade fall här hittills eller i närheten, men ska från och med nästa vecka ändå börja jobba hemifrån för säkerhetsskull. Skulle såklart gjort det tidigare men det hade inte ballat ur lika mycket då

Och ja, jag spekulerar, men att ett fobollslag som leder med 10-0 och 2 minuter kvar ska vinna är också tekniskt sätt en spekulation. Man hinner sparka bollen 10 gånger fått mittcirkeln in i motståndarmålet, men vi vet ju alla att det inte kommer ske.

På samma sätt är jag lika säker att detta totalt kommer balla ur. Kanske inte 50%, även om jag tror det, men tusentals svenskar KOMMER att dö av corona, det är oundvikligt.

Var bor du?
I Sverige har vi just nu 137 fall ju?
Citera
2020-03-07, 03:11
Medlem
Som Brasiliens handlingskraftige president gjorde, när viruset bröt ut i wuhan så satt det ett par landsmän som inte hade viruset men var ju i riskzonen i wuhan. Presidenten sade till dem att de är inte välkomna tillbaka i Brasilien förrän de var 100% friska och markerade i deras pass så de inte kunde flyga hem. På detta sätt har Brasilien lyckats hålla ner talen både för misstänkta och bekräftade människor med viruset. Tror tom Sverige har fler till antalet idagsläget. Och då är Sverige ett pytteland i jämförelse. Hade Löfven o co varit handlingskraftiga från början och inte bara åskådare så hade läget varit mycket mycket bättre idag.
Citera
2020-03-07, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Var bor du?
I Sverige har vi just nu 137 fall ju?

Norrland.

Vi har 137 bekräftade fall. Med största sannolikhet tusentals obekräftade.
Citera
2020-03-07, 03:16
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Norrland.

Vi har 137 bekräftade fall. Med största sannolikhet tusentals obekräftade.

Tur för dig med Norrland.

Ja du gör som du vill såklart, hoppas det går bra.
Citera
2020-03-07, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Tur för dig med Norrland.

Ja du gör som du vill såklart, hoppas det går bra.

Det kommer snart hit, inom kort har alla län och även alla kommuner smittan, det är helt oundvikligt.
Citera
2020-03-07, 03:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AugustusEvola
Jag tror folkhälsomyndigheten tänker ett steg längre i vilka konsekvenser det blir för samhället om man ska stänga ner skolor och flyg. Det blir stor ekonomisk skada av ett sådant beslut. Det handlar om att väga olika utfall mot varandra. Och Tegnell kanske saknar bollar när jobbiga beslut behöver tas.

Man skulle självklart ha stoppat flyg från Kina, Iran och norra Italien i ett tidigt skede. Nu har coronaviruset redan etablerat sig i Sverige.
Senast redigerad av borskungen 2020-03-07 kl. 03:59.
Citera
2020-03-07, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkazam
Hur vet man vad som är rätt eller fel agerande i den här situationen?
Att medvetet ljuga för att öka smittspridning och antal döda är fel.

Lyssna på vad Anders Tegnell faktiskt säger och kontrollera fakta med WHO och officiella siffror så ser du snabbt att hela myndigheten med Tegnell i spetsen gör fel och är samhällsfarlig.
Citera
2020-03-07, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Folkhälsomyndigheten agerar som svenska myndigheter ofta gör, d.v.s. den gör inte ett piss förrän det är för sent.

Sverige har bland de högsta skatterna i världen och över 300 myndigheter, men i princip ingen myndighet fungerar på ett tillfredsställande sätt.

Man skulle självklart ha stoppat flyg från Kina, Iran och norra Italien i ett tidigt skede. Nu har coronaviruset redan etablerat sig i Sverige.
Svenska myndigheters främsta syfte har blivit att "skapa sysselsättning" genom inkvotering av invandrare och att maximera antalet som känner sig ekonomiskt beroende av sossarnas och kommunisternas myndighetsvansinne och därför fortsätter att röstar på dem.

Folkhälsomyndigheten har 490 anställda som istället kunde ha gjort något produktivt, exempelvis producerat skyddsutrustning.
Citera
2020-03-07, 04:50
Medlem
Citat:
Det kommer snart hit, inom kort har alla län och även alla kommuner smittan, det är helt oundvikligt.
Kina har nyss bevisat att det går att undvika.

Med den svenska regimen har du nog rätt angående Sverige.
Citera
2020-03-07, 04:53
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Du har ju inte läst på någonting och du kallar mig för mongo? Det är ingen jävla influensa, det är över 300 gånger dödligare än en influensa. Corona har cirka 3,5% dödlighet och säsongsinfluensa har 0.01.

Och det är i detta stadie. Det kan mutera. Det kan utvecklas till ett virus som ger 10, 20, 50% dödlighet, det är inte omöjligt. Det sprids också sinnesjuk fort och lätt.

Det är inte normalt att dö i virus från Kina. Det är och ska vara deras problem, inte vårt.

Att covid19 är 300 gånger dödligare än vanlig influensa är lite väl tidigt att säga ännu.

Det verkar som att samma klientel som dör av covid19 är dom som dör av vanlig influensa.

Som det ser ut än så länge så har vi statistik med enormt många fler drabbade av vanlig influensa än av covid19 men som sagt så verkar det vara samma typ av personer, äldre och redan sjuka som dör av både vanlig influensa och covid19.

Med detta menar jag inte att föringa detta nya designervirus som sprider sig över världen men kanske det sprider lite väl mycket skräck än vad som i nuläget är rimligt.

Du skriver även i ett annat inlägg att detta är värre än ebola, hade det varit ebola som nu spritts runt i Sverige och i världen så hade det varit mycket mycket värre, mycket mer död, nedstängda samhällen med enorma ekonomiska och sociala konsekvenser.
Citera
2020-03-07, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Att medvetet ljuga för att öka smittspridning och antal döda är fel.

Lyssna på vad Anders Tegnell faktiskt säger och kontrollera fakta med WHO och officiella siffror så ser du snabbt att hela myndigheten med Tegnell i spetsen gör fel och är samhällsfarlig.

Vad har FHM ljugit medvetet om? Hur vet man att syftet är att öka smittspridning och antal döda? Varför skulle myndigheten ha det syftet?

Vad är det Anders T säger som inte stämmer med vad WHO säger och officiella siffror? Vilka är de officiella siffror och fakta jag ska kontrollera med? Var hittar jag dem?
Citera
2020-03-07, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Kina har nyss bevisat att det går att undvika.

Med den svenska regimen har du nog rätt angående Sverige.

Hur kan man veta att den kinesiska staten är bättre på att förhindra smittspridning än den svenska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in