2020-03-07, 02:19
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Hur vet du att de inte har corona? Det är upp till en månads inkubationstid. Hur vet du att du inte själv är smittad, ganska säker att du inte testat dig.

Reell inkubationstid är 24h, och detta trams med ytor att virus skulle kunna leva utan värddjurets trygga famn upp till veckovis eller dylikt trams. Men om så vore fallet så skulle ju hela jävla världen va smittad inom tre dygn. Alltså alla klämmer ju på apelsiner å så vidare. Så nä, garanterat bekräftat lugnt. Tat lugnt som Ford Frefect säger!! Underbar bok btw
Citera
2020-03-07, 02:19
Medlem
Kedoslavs avatar
Våran kära Tegnell har gjort ännu ett korkat uttalande, vi får väl se om han har rätt denna gången då
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRpj0A/statsepidemologen-toppen-kan-vara-nadd-nu
Citera
2020-03-07, 02:20
Medlem
Citat:
Hur kan du tro att det inte är en smittorisk? Vi har redan coronan fullt härjande i samhället. Tusentals svenskar har corona just nu klockan 01.40 när jag skriver detta.

Hur vet jag det? För att:

1. Smittan smittar sinnesjukt enkelt och dessutom väldigt dolt. Man smittar utan symptom och viruset överlever på ytor i flera dagar m.m.
2. Nästa punkt har jag inte fakta på, men ett sunt förnuft räcker här. Tror du eller någon på fullaste allvar att de 137 person som smittas bara gömt sig direkt hemma i karantän sen de kom till Sverige, att de inte gjort något annat? Om en av dessa personer går till ICA, åker tunnelbana, eller slänger sopor i trapphuset så är smittan ute i det fria. Och de flesta blev sjuka några DAGAR efter att de kommit hem. Det ger dem dagar, kanske en vecka att smitta folk. Tror du de stockholmare som kom hem UTAN sympton sket i tunnelbanan eller att gå och handla? De har GARANTERAT träffat andra och smittat dem.

TACK för att det finns folk som fattar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Det behöver inte vara så men en slump är det fan inte! inte för fem öre!

Slump? Viruset kom till för att Kina inte har bra standard på varken hygien eller hantering av djur. Det har spårats till en marknad där de sålde någon slags mat, förmodligen kan det komma från något sjukt djurs avföring.

Behandlar man djur dåligt skapas virus som detta, det är ingen slump.

Men det är fan inte planerat eller administrerat av människor med flit. Tror man det är man sinnesjuk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Den svenska folkhälsan är god. Men jag tycker nog man ska ta det på större allvar, det här är ingen lek. Jag tycker man ska ta till storsläggan, sen kan vi se om vi ska lätta upp restriktionerna. Framförallt för att inte företagen ska krascha totalt. Men ta i ordentligt först. Fega inte! Kina har gjort det och stoppat spridningen, snart gör USA det också. Då kommer lilla Sverige att följa husse.

Storsläggan som Kim Fjong gjorde med badhusbesökaren?
Citera
2020-03-07, 02:22
Medlem
EastClintfoods avatar
Harn en kompis som misstänker att han fått corona, 39gr feber, svårt och andas, värk i kroppen och nåt mer till. Som jag nu inte minns, har druckit öl här hemma så, han yrade oxå en del saker, saker som jag ska minnas honom för jag är hans bästa vän, han bor mitt bland ghettot så kan han eventuellt drabbats där då han ej varit utomlands.. jag hoppas iaf att det är bara nån influensa han drog på sig, träffat han senast så som 2v sen. Vore ej så kul om jag sen blir sjuk.

Vad tror ni folket om min vän? jag har bett honom ringa och rådfråga men han vägrar, han hellre vill dö.

Edit: röda ögon har han, yr och väck...
Senast redigerad av EastClintfood 2020-03-07 kl. 02:28.
Citera
2020-03-07, 02:22
Medlem
wedonthavetimes avatar
"A leaked presentation reveals the document US hospitals are using to prepare for a major coronavirus outbreak. It estimates 96 million US coronavirus cases and 480,000 deaths."

Länk: https://www.businessinsider.com/presentation-how-hospitals-are-preparing-for-us-coronavirus-outbreak-2020-3?r=US&IR=T

Läs artikeln genom att flooda ESC-knappen så att javascriptet ej hinner öppna betalrutan. Artikeln visar screenshots på alla sidor av presentationen längst ner.
Citera
2020-03-07, 02:23
Avslutad
Citat:
Två bagagelastare på British Airways har testats positiva för det nya coronaviruset.
Nu fruktar flygbolaget att även passagerare har kommit i kontakt med viruset som kan överleva i tre dagar.
Bagagelastarna arbetade på Heathrows flygplats i London.
https://www.expressen.se/nyheter/tva-bagagelastare-pa-british-airways-testade-positiva-/
Ju fler som smittas ju fler sådana här potentiella superspridare inom olika områden kommer att uppstå.
Citera
2020-03-07, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Reell inkubationstid är 24h, och detta trams med ytor att virus skulle kunna leva utan värddjurets trygga famn upp till veckovis eller dylikt trams. Men om så vore fallet så skulle ju hela jävla världen va smittad inom tre dygn. Alltså alla klämmer ju på apelsiner å så vidare. Så nä, garanterat bekräftat lugnt. Tat lugnt som Ford Frefect säger!! Underbar bok btw

Vi är snart där. Tack vare lång inkubationstid och många milda fall så har inte allt upptäckts och mycket upptäcks inte.

Skulle jag gissa själv. 10000+ i Sverige har Corona, 10 miljoner har (eller har haft) det i Kina och 20 miljoner har det just nu i världen. Minst.

Och nej, det är inget trams. Det är bevisat att det överlever i många dagar på ytor.
Citera
2020-03-07, 02:25
Moderator
Siegfrids avatar
Snart på väg att gå över:
Antal nya fall i Kina tvåsiffrigt för första gången sedan mitten av januari.
Citat:
01:05: China’s National Health Commission reports 22 new cases across the mainland, excluding Hubei province. (Source)
01:05: 74 new cases and 28 new deaths in Hubei province, China. (Source)

Frågan är om den ens finns några okända aktiva smittspridare kvar i Kina eller om de fall som rapporterats in idag smittades för en-två veckor sedan av då nyligen insjuknade, varav de flesta borde vara kända nu.
I alla fall en klar minskning den senaste tiden och ett bevis på att Kinas hårda linje fungerar.
Något att ta efter här?
Citera
2020-03-07, 02:26
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Vi är snart där. Tack vare lång inkubationstid och många milda fall så har inte allt upptäckts och mycket upptäcks inte.

Skulle jag gissa själv. 10000+ i Sverige har Corona, 10 miljoner har (eller har haft) det i Kina och 20 miljoner har det just nu i världen. Minst.

Och nej, det är inget trams. Det är bevisat att det överlever i många dagar.

Är det bevisat? Ok men i så fall ger ju det mig vatten på kvarn eftersom ingen tycks bli smittad som onekligen borde bli. Jag personligen borde vara en superspridare, eller hur?
Citera
2020-03-07, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Du har huvudet nerkört i sanden (inget illa menat).

Det sägs på tv att viruset kom från en marknad och du bara tror på det utan att ifrågasätta? vore det inte smart att åtminstone ifrågasätta politiker och media som dagligen avslöjas för lögn efter lögn efter lögn efter lögn?

Kom igen, dra dig i kragen och börja ifrågasätta saker och ting, inget är sant förens det har bevisats och tvärtom!
ok, hur förklarar du fortsatt spridning utanför Wuhan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in