2020-03-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
Vad är det för organ i ryggslutet?

Oklart. Sitter väl allt möjligt dör, men men personligen så har jag ofta lite ont just i ryggen när jag har feber på G.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Smittspridningsuppföljning = efter i spåren och viruset har framkant hela tiden.
Det är menat att vara en av flera åtgärder. Bättre att tidigt kunna isolera "led två och tre" än att göra ingenting och se smittan sprida sig ännu snabbare.

Om detta är så uselt, vad är ditt alternativ?
Citera
Moderator
OYs avatar
Alla de runt 3000 som har testats, varför har de blivit testade, har alla de här personerna verkligen behövt vård, eller handlar det mer om att de är oroliga?

3000 som har behövt vård, borde inte sjukhusen vara överfulla vid det här laget i så fall?
Citera
2020-03-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Jag har då alltid ont i nedre delen av ryggen när jag har influensa eller feber på G.
Intressant. Har aldrig tänkt på det. Undras varför just där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Verken ?

Värken.... Blev fel. Ha!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Ja, enligt din prognos skulle ju Sverige ha kollapsat i slutet av februari redan. Vad hände med den?

Det kommer ske förr eller senare - give or take några veckor hit och dit. Du är ju blind om du inte kan se det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
136 fall nu i Sverige. Fan vad det ökar!
Ässssch då! Det är bara en fråga om när vi peakar enligt Tegnell.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
136 fall nu i Sverige. Fan vad det ökar!

Det är helt enkelt så det fungerar tills du blir smittad av grannen och BANG så är du ett offer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Ha så trevligt
Tack!

Nu antar jag att du har bra koll på läget och måste fråga

När det snackas om att det inte pågår någon smittspridning i Sverige menas det då att de som är smittade har smittats utomlands och är nu kontrollerade och att det inte finns någon omedeveten/medveten smittad som inte är kartlagt springer runt och smittar folk?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Spanien undrar jag över också, får som en känsla att de kan ha missat inledningsfasen där a la Italien. Hoppas jag har fel.

"Sweden undrar jag över också, får en känsla att man inte alls tar det på allvar där. Tydligen ska de köra en stor musiktävling med massor av publik, trots att de är en av Europas mest drabbade länder, har en svag sjukvård och väldigt stort utbyte med riskländer.

Jag har läst att Sverige, det där landet uppe i norr, inte verkar göra något alls för att begränsa spridningen. Tydligen finns det någon Änurs Tignull som i ledande ställning inte tar detta på allvar alls."

// Mike Spencer, USA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Kan någon som har koll snälla berätta om Kjell Mo?

Man får ofta läsa här om något skrämmande med honom, vad har jag missat?

Och nej, jag kan inte leta upp allt som skrivits om honom i tråden här, den är alldeles för stor och klumpig tycker jag!
SVT och SR målar upp Kjell som någon sorts privatperson som varit i Italien och åkt skidor. När han i själva verket är anställd av propagandaapparaten. Det troligaste är såklart att han inte är smittad alls. Men det kommer ingen få reda på p.g.a. patientsekretess.

https://sverigesradio.se/artikel/7422691
Citera
2020-03-06, 18:43
Medlem
Snart kommer man inte hinna med att smittspåra och det kommer dessvärre dra iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in