2020-03-06, 22:37
Avslutad
Hade 40.8 för cirka en vecka sen , bara en ”vanlig influensa” så nog inget att oroa sig för i 95%+ av alla fall
Citera
2020-03-06, 22:56
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Frågan är bara i vilken stad det smäller högst.

Stockholm naturligtvis. Smittspårningen kommer bli omöjlig snart.
Citera
2020-03-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nu när Z-day närmar sig är det bäst att vara uppmärksam på symtom i kroppen.

Vilka är symptomen?
Och när ska man oroa sig på allvar?

Jag har fått ont i halsen och har mätt temp 37,9. Har tagit alvedon.
Har inte varit outomlands, spritar händerna när jag varit ute, inte varit i folksamlingar, åker egen bil, minimal kontakt med människor. Samma med frugan.
Är det kört nu?
Ja tyvärr det är kört? Skyll på din granne som i alla fall haft en trevlig semester i norra Italien
Citera
2020-03-07, 00:02
Avslutad
Andra veckan i januari så insjuknade jag med hög feber som gick från låg till hög likt en berg och dalbana under sjukdomsförloppet.

Svettades om nätterna så pass mycket att en utav natten så var kudden, täcket och resårmadrassen helt genomblöt så jag slängde ut skiten och sov i soffan tillsvidare.

Jag hade kraftig värk i hela kroppen, hals ont och hosta som låg längre ner än vanligt i luftrören och jag oroade mig för att en lunginflammation ev var på gång så jag var beredd på att faktiskt ta mig till akuten.

6-7 dagar sjukdom, men hosta och slem höll i sig ett bra tag efter det.

Sist jag var så där sjuk kan jag inte ens minnas.

En sjuhelvetes jävla influensa... eller??

Jag bor högt upp i landet och under vinter tid dagligen så passerar det i min by turist bussar full proppade med asiater från Kina, Japan och Sydkorea på väg till att åka isbrytare.
Citera
2020-03-07, 00:03
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Det har lagts förslag om hårda fängelsestraff för att sprida smittan medvetet. Lägg ner de där tankarna psyko...

I Kina är det dödsstraff på att medvetet sprida smittan.
Lär gå som grov misshandel så några hårdare straff vet jag inte.
Citera
2020-03-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Det är ju vanliga influensa och förkylningstider nu så att folk hostar , är snuvigA osv betyder ju inte att de har detta virus . Bara för att påminna ...

Jag vill också påminna att 10-20% av alla människor som har "en vanlig förkylning" faktist har infektion med Coronavirus, dock inte 2019-nCoV.
Citera
2020-03-07, 00:44
Medlem
Rookie81s avatar
Alldeles för mycket trams! Finns det NÅN flashbackare som faktiskt blivit drabbad? Skulle verkligen vilja läsa förloppet.
Citera
2020-03-07, 00:57
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Alldeles för mycket trams! Finns det NÅN flashbackare som faktiskt blivit drabbad? Skulle verkligen vilja läsa förloppet.
Jag har lovat att rapportera om sjukdomsförloppet i den stora coronatråden om jag konstateras bära på smittan.

EDIT: Om detta utvecklar sig till en epidemi i Sverige så kommer förr eller senare någon flashbackare som är villig att dela med sig av sjukdomsförloppet att insjukna. Var så säker.
Senast redigerad av Mr.Woods 2020-03-07 kl. 01:02.
Citera
2020-03-07, 01:32
Medlem
Är medveten om att tråden handlar om just Corona - men vill bara informera eventuella oroliga läsare om att även årets ”vanliga” influensa är väldigt kraftig i år.

Är själv inne på dag 15 av min, och först nu går det uppåt...
Citera
2020-03-07, 01:42
Medlem
Ana.Roxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Det har lagts förslag om hårda fängelsestraff för att sprida smittan medvetet. Lägg ner de där tankarna psyko...

I Kina är det dödsstraff på att medvetet sprida smittan.
Det har väl även blivit lagligt att "sprida" AIDS/HIV i Kalifornien alldeles nyligen. Varför inte Covid-19(Corona)
Citera
2020-03-07, 03:30
Medlem
GoUoDs avatar
Blev smittad av influensaliknande symtom i veckan. Har idag vad jag närmast vill beskriva som luftrörskatarr. Aldrig haft såhär hemsk hosta med påverkan i båda lungorna, smärta i främre delarna av båda lungsäckarna. Tillhörande feber, ledvärk och trötthet. Tror själv inte jag är smittad men både känner & märker av min omgivning att jag upplevs som någon sorts pestråtta.
Citat:
Ursprungligen postat av Ana.Roxia
Det har väl även blivit lagligt att "sprida" AIDS/HIV i Kalifornien alldeles nyligen. Varför inte Covid-19(Corona)
För att covid-19 är att definiera som samhällsfarligt, HIV har så mycket bromsmediciner att det finns fler som tjänar pengar på din sjukdom än det är som förlorar pengar på det (ja, du förlorar pengar på det).

Edit: kan väl påpeka att jag varit flera gånger på ett av de sjukhus där en som haft covid-19 varit inlagd, i samma veva. Men rider ut det här tror jag.
Senast redigerad av GoUoD 2020-03-07 kl. 03:34.
Citera
2020-03-07, 04:13
Medlem
[quote=GoUoD|70577329]Blev smittad av influensaliknande symtom i veckan. Har idag vad jag närmast vill beskriva som luftrörskatarr. Aldrig haft såhär hemsk hosta med påverkan i båda lungorna, smärta i främre delarna av båda lungsäckarna. Tillhörande feber, ledvärk och trötthet. Tror själv inte jag är smittad men både känner & märker av min omgivning att jag upplevs som någon sorts pestråtta.

——————-
Gå till läkare ASAP. Låter som du bör käka antibiotika mot förmodade lunginflammation eller lungsäcksinflmation eller dylikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in