2020-03-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Ja, det är mycket märkligt.

Betänk också att det hittas en färsk 2/3-rökt cigg med Dumles DNA på brottsplatsen! (s. 378-379, och s. 439 i FUP)

Dumle hade ju även ringt och frågat var BO var så det är ju ganska troligt att han helt enkelt lockade ut han och att skytten dök upp när BO var på väg ut. Att Dumle skulle vara kvar när han sköts är väl kanske inte lika sannolikt för mamman ser ju bara en person men hon är ju å andra sidan troligen fullt fokuserad på skytten och har tunnelseende. Skulle Dumle stått tio meter bort skulle hon nog inte märkt honom. Han kan ju tex filmat och dragit, vem vet, inte omöjligt.
Citera
2020-03-06, 15:30
Medlem
StayTrippys avatar
Är det allvarligt sant att Sebastian Stakset hotade honom med en puffra?? Hahaha isåfall är det jävligt sjukt, han som blivit super kristen. Kan ju inte stämma
Citera
2020-03-06, 16:16
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Minns inte. Läs FUP och mer specifikt när hans tjej oc h någon annan tjej han haft relation med förhörs. Där talar de om texterna. Det är något i stil med att någon (som anges med något klatchigt namn) ska akta sig och att dagarna är räknade eller något sånt. Det hela är såklart ganska löjligt när man ser det ifrån tredje persons perspektiv men fiskdammen är ju liten.

Han blev varnad flera gånger så det var väl någon som tröttnade. Det är ju inte direkt så att det är så svårt att genomföra utan handlar ju mer om vilja och lite pengar. Sen var det ju en svagsint som fick jobbet så att de satte dit sig själva men anstiftaren har ju klarat sig ändå. Men som sagt, läs FUP så ser du relativt tydligt hur ett möjligt motiv framkommer.
Ah juste, får något minne av att jag hade förväntat mig lite värre hot så att säga, när jag läste FUP.

Frågan är ju vad den svagsinte fick för betalning, eller om det var för att jobba av en skuld. Snuten var väl inne på det lite där i förhören.
Citera
2020-03-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
(...) Dumle måste ju vara fullblodspsykopat
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
(...) övergår på riktigt mitt förstånd varför Dumle är i livet.
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Hur kan inte dumles förhör finnas med i fupen? Det va Dumle Rozh skulle träffa den kvällen (...)
Japp, verkigen underligt!
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
(...) Med en farlig renodlad idiot som Dumle på fri fot blir det enkelt att kartlägga gängen (...)
DUMLE sitter inne för grova vapenbrottet sedan i somras någon gång vill jag minnas...
Citera
2020-03-06, 21:27
Medlem
Vill veta mer om karin? Hon borde ju också straffas som gömmer vapnet och tar bilder med den.. kan ingen lägga upp bilderna?
Citera
2020-03-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramlosaflaska
Har skummat igenom tråden, men hittar ingen länk till FUP, någon som kan länka?
Missade också FUPen maa lite bortavarao och fick leta mig tillbaka några sidor.

FUP finns här: (FB) Rozh Shamal f. -95 ihjälskjuten, Blackeberg Sthlm 2019-06-30

Iknowit förklarade att det råkat bli dubletter (av Aktbilaga 156 resp 157) så du kan med gott samvete skippa två av Minfillänkarna. Dom verkar inte ha publicerats här på FB ännu vad jag kunnat se... Bara en tidsfråga.
Citera
2020-03-06, 23:14
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
O detta vet du som har total insyn i konflikten eller?

Det finns absolut ingenting i den 1000 siffriga fupen som ens antyder något mellan dp/sh

Däremot finns det starka kopplingar till andra områden speciellt mordet på hans bror.
Citera
2020-03-06, 23:22
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Japp, verkigen underligt!

DUMLE sitter inne för grova vapenbrottet sedan i somras någon gång vill jag minnas...

och vad fan har frånvarandet av hans förhör i denna fup med det att göra?

snuten fifflar här det är 100% varför vet jag inte
Citera
2020-03-07, 00:41
Medlem
Citat:
och vad fan har frånvarandet av hans förhör i denna fup med det att göra? (...)
Frägar du mig? Håller som sagt med om att frånvaron är underlig :-) DUMLE känns som en högst naturlig person att fråga ut i denna kontext! Har särskilt frågat efter hans närvaro i FUPen. Just nu sitter dock vederbörande i förvar sedan en tid och är således inte på fri fot vilket antyddes i inlägget jag citerade. Så om polisen skulle leta efter en nyttig idiot (vilket jag inte spekulerat kring) får de i så fall tillsvidare hålla tillgodo med någon annan...
Citera
2020-03-07, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
Vill veta mer om karin? Hon borde ju också straffas som gömmer vapnet och tar bilder med den.. kan ingen lägga upp bilderna?

Hon fick ju 10 månader så hon fick ju straff
Citera
2020-03-07, 04:36
Medlem
Citat:
och vad fan har frånvarandet av hans förhör i denna fup med det att göra?

snuten fifflar här det är 100% varför vet jag inte

Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Frägar du mig? Håller som sagt med om att frånvaron är underlig :-) DUMLE känns som en högst naturlig person att fråga ut i denna kontext! Har särskilt frågat efter hans närvaro i FUPen. Just nu sitter dock vederbörande i förvar sedan en tid och är således inte på fri fot vilket antyddes i inlägget jag citerade. Så om polisen skulle leta efter en nyttig idiot (vilket jag inte spekulerat kring) får de i så fall tillsvidare hålla tillgodo med någon annan...

Ja frånvaron av Dumles förhör är märklig. Visst, något kanske finns i slasken men det vore märkligt att placera det där.
Citera
2020-03-07, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayTrippy
Är det allvarligt sant att Sebastian Stakset hotade honom med en puffra?? Hahaha isåfall är det jävligt sjukt, han som blivit super kristen. Kan ju inte stämma

Det är ju en ganska målande beskrivning om en person de inte vet vem det är först och sedan visar sig vara han så det är nog viss sanning i det. De som lämnar uppgifterna vet ju inte ens vem de berättar om och har ju ingen anledning att hitta på i det skedet. Det framtår inte som om det är oriktiga uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in