2020-03-06, 00:00
Medlem
shponglads avatar
Hur kan inte dumles förhör finnas med i fupen?

Det va Dumle rozh skulle träffa den kvällen, dumle va tom häktad ett tag.

Kan han va polisinformatör?
Citera
2020-03-06, 00:03
Avslutad
Har skummat igenom tråden, men hittar ingen länk till FUP, någon som kan länka?
Citera
2020-03-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Hans DNA på handsken med krutstänk på, kameran på islandstorget, sökningar från hans mobil på rozh address+100 indicier fäller han garanterat.
Att han befunnit sig i området är styrkt. Att han skjutit är inte styrkt. Att hans DNA finns på handskarna säger bara att han någon gång haft kontakt med dem. Killen är förmodligen mördaren eller i vart fall medhjälpare men rent juridiskt så finns det tvivel. Jag skulle som sagt inte bli förvånad om åtalet ogillas.
Citera
2020-03-06, 00:06
Medlem
taamids avatar
Citat:
Hur kan inte dumles förhör finnas med i fupen?

Det va Dumle rozh skulle träffa den kvällen, dumle va tom häktad ett tag.

Kan han va polisinformatör?

Intressant tanke men knappast. Exakt allt jag hört och läst om honom är att hans IQ med näppe tangerar 70. Han har den roll han har då våldskapital som att goa en nära vän ger utslag IRL.

Tror jag på någon konspirationsteori är det MIN som jag lanserar nu:

Med en farlig renodlad idiot som Dumle på fri fot, blir det enkelt kartlägga gängen och en bonus varje gång ett polisiärt uppklarat mord resulterar i en mördad GM.
Citera
2020-03-06, 00:31
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Intressant tanke men knappast. Exakt allt jag hört och läst om honom är att hans IQ med näppe tangerar 70. Han har den roll han har då våldskapital som att goa en nära vän ger utslag IRL.

Tror jag på någon konspirationsteori är det MIN som jag lanserar nu:

Med en farlig renodlad idiot som Dumle på fri fot, blir det enkelt kartlägga gängen och en bonus varje gång ett polisiärt uppklarat mord resulterar i en mördad GM.

Det måste finnas någon anledning ialf, när tant agdas förhör finns med som hört skotten 2 kvarter bort.

men personen rozh ska träffa finns inte med, förutom i morsans vittnesmål.
Citera
2020-03-06, 00:36
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Att han befunnit sig i området är styrkt. Att han skjutit är inte styrkt. Att hans DNA finns på handskarna säger bara att han någon gång haft kontakt med dem. Killen är förmodligen mördaren eller i vart fall medhjälpare men rent juridiskt så finns det tvivel. Jag skulle som sagt inte bli förvånad om åtalet ogillas.

jag förstår precis hur du resonerar, men jag tror fortf på bevisen som finns +indicierna, mörkandena av fakta+ att man med lite flyt kan pressa karin musa på vem som besökte henne.
Citera
2020-03-06, 01:07
Medlem
taamids avatar
Citat:
Det måste finnas någon anledning ialf, när tant agdas förhör finns med som hört skotten 2 kvarter bort.

men personen rozh ska träffa finns inte med, förutom i morsans vittnesmål.

Jag tror seriöst att Dumle är den duktiga idioten polisen kunde kroppsvisitera gå mot röd gubbe om de ville låsa in, men föredrar att skugga. Då han inofficiellt levererar så galet mycket bevis, som vilka man ska spana på, tex allt i det här åtalet. Men alldeles för dum i huvudet, opålitlig, våldsam och korkad för att kunna vara informatör.
Citera
2020-03-06, 01:18
Medlem
taamids avatar
Jag tror polisen måste in Dumle några dygn, för han höll på förstöra en utredning i stil med morden i Köpenhamn, han skulle få någon mördad som polisen ville ha levande eller liknande.

Så de fixade få honom bakom galler några dygn utan datatrafik, pga säkrade bevisning i andra fall där idioten var nära klippa någon relevant figur.
Citera
2020-03-06, 01:48
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Jag tror seriöst att Dumle är den duktiga idioten polisen kunde kroppsvisitera gå mot röd gubbe om de ville låsa in, men föredrar att skugga. Då han inofficiellt levererar så galet mycket bevis, som vilka man ska spana på, tex allt i det här åtalet. Men alldeles för dum i huvudet, opålitlig, våldsam och korkad för att kunna vara informatör.

jag förstår din logik och det kan stämma men då bryter dom mot lagen helt klart, men dom här polisgrupperna som ska verka mot gängkriminilalitet kan ha fått friare tyglar.

Jag tycker fortf största frågan är: varför finns inte ett otroligt vittne/gm med i förundersökningen, genom han kunde man få reda på vem som satte gm på rozh och huvudmannen kunde fällas,luis som det verkar.

polisen undanhåller saker i fup 100%

det finns dussintalsförklaringar varför men väldigt intressant,synd att han antagligen blir skjuten i skallen sinnan vi får reda.

mellan vilka datum satt dumle frihetsberövad?
Citera
2020-03-06, 02:32
Medlem
taamids avatar
Citat:

Relevant fråga för hela ABoK-forumet, viktig info i minst fyra trådar. Vi kan söka i denna tråd till första ryktet han blev: hur lång tid dröjde det från handling till posten? Och när släpptes han?

Jävligt intressant sett i jämförelse till vad som under berörd period hände i de aktuella mordfallstrådar vi kan knyta in Dumle i utkanten till. Vi talar många, många mord 2019 med direkta och indirekta kopplingar till DP/SZ och den misstänkt frifotade idioten som inte rest till Spanien eller så. Utan drumlar (dumlar) runt i sina hemmakvarter med maximalt span.
Senast redigerad av taamid 2020-03-06 kl. 02:35.
Citera
2020-03-06, 02:38
Medlem
taamids avatar
Citat:
jag förstår din logik och det kan stämma men då bryter dom mot lagen helt klart, men dom här polisgrupperna som ska verka mot gängkriminilalitet kan ha fått friare tyglar.

Jag tycker fortf största frågan är: varför finns inte ett otroligt vittne/gm med i förundersökningen, genom han kunde man få reda på vem som satte gm på rozh och huvudmannen kunde fällas,luis som det verkar

polisen undanhåller saker i fup 100%

det finns dussintalsförklaringar varför men väldigt intressant,synd att han antagligen blir skjuten i skallen sinnan vi får reda.

Även detta är en intressant fråga. Har inte läst FUP vilket jag brukar innan jag ställer "svåra" frågor men köper spontant din som en fråga det bör finnas svar på.

Det finns en fällande dom. Så finns svar på denna fråga? Det borde väl, eller?
Citera
2020-03-06, 03:17
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Även detta är en intressant fråga. Har inte läst FUP vilket jag brukar innan jag ställer "svåra" frågor men köper spontant din som en fråga det bör finnas svar på.

Det finns en fällande dom. Så finns svar på denna fråga? Det borde väl, eller?

läs den, det finns dussintals förhör med folk som hört skott...

MEN inte ett enda med personen(rozh) gick ut för att träffa...dvs dumle

Information saknas här till 100% frågan är vad.

en lösning är att dumle golar fuad och tjockisen(och tjejen) och får gå fri.

när blev dumle häktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in