2020-03-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Okej.

I förhållande till Tyskland sköter vi det sannolikt på snarlika sätt.

Vad skiljer menar du?
Exemplifiera.

Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Proaktivitet.

Det är inget exempel. Det är ett påstående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Måste vara rätt tufft för italien som nästan har 500 personer liggandes i kritiskt tillstånd.

Vart vårdar man alla dessa personer?

Man tar dom som är värst och så hoppas man några skrivs ut innan det börjar dö folk på kölistan...
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag har haft 38 c i fyra dagar. Kontakt med folk som rest
De topsar i näsan, tar en minut

Skulle behöva få det gjort själv

Är det bara att ringa 1177 och man blir led vidare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Företaget kan betala ut lön. Ser inga problem med det.

Kan betala?

Man måste betala.
Citera
2020-03-06, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG
För en pandemi funkar inte NKS. Vi får väl se om de bygger ett helt nytt sjukhus på 14 dagar soom man gjorde i Kina.

Skulle väl ta 14 år i sverige typ
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
I Italien drabbades ett sjukhus då fall 1 besökte sjukhuset. Där var det gamla och sjuka som dog i alla fall i början.

I USA (Washington State) drabbades ett sjukhem.

På Diamond Princess verkade också vara äldre som dog.

Smittan i Tyskland började på ett företag. Men det vore ju konstigt om inte äldre och redan sjuka drabbades där också som i andra länder.

Har de få äldre i Tyskland? Eller är de äldre väldigt friska? Eller har det med kvaliteten på deras sjukvård att göra? Eller har de hittat någon bra behandlingsmetod?

Jag förstår det inte heller, men det kan vara så enkelt att dödsorsaken är som Kina gjort i 40år att dör du av en influensa och har tidigare ett dåligt hjärta så är dödsorsaken ett dåligt hjärta.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men Hemvärnet har skyddsutrustning för NBC miljö, det räcker gott.

Frågan är bara vad de skall hjälpa till med, transporter och ordningshållning kanske, distribution av livsmedel och liknande, men renodlad sjukvård tror jag inte på.

Tror faktiskt inte att hemvärnets skyddsutrustning kommer att funka i detta sammanhang. Tror inte heller att hemvärnet vill bli inblandade i denna historia.
Citera
2020-03-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Stockholms Län har just nu ENSAMT fler bekräftade fall än 78 av 96 drabbade länder i världen. Min region har betydligt fler smittade än Österrike (66), Australien (63), Bahrain (60), Kuwait (60), Kanada (51) och Taiwan (45). Vi ligger jämsides med Seoul och har 53% fler fall än Tokyo!.

Några andra som vi slår:

50 av 50 amerikanska delstater
16 av 20 regioner i Italien (däribland Toscana som gränsar till två av de fyra värst drabbade regionerna i Europa)
11 av 17 provinser i Sydkorea
46 av 47 prefekturer i Japan

Sverige är antingen bäst i världen på smittspårning eller så har Folkhälsomyndigheten gjort bort sig fullständigt.

Jag vet vad jag tror.

Håller med om att det inte känns bra.
Men en stor anledning är alla våra besökare till Italien. Då det visat sig att utbredningen i Italien är enorm.
Få andra länder har besökt norra Italien i den utsträckningen.
Hade vi inte haft Italienresenärerna hade vi haft mycket färre smittade i nuläget.
Citera
2020-03-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Var har du fått det ifrån "välbärgade"
De allra flesta svenskar som gillar slalom åker till Alperna och har så gjort i säkert minst 50 år.

De allra flesta svenskar med familj som gillar slalom åker till svenska fjällen. Vad tror du det kostar för en barnfamilj att dra till Italien en vecka? Medelklassvensson har definitivt inte råd. Varför tror du det är sådant rabalder i Danderyd och Djursholm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ok, så varför denna reaktion? Har jag käpprätt fel så är det ju ingen som lider av det, eller hur? Varför i helvete kallar du det för vettlöst? Det är ju inte direkt negativt att ta lite extra vitaminer! Din dumma jävel!

Kanske det är bättre att vi allihop skiter fullständigt i allt vad prevention heter? Varför inte rekomendera att alla slickar på dörrhandtag?

Nej det är i allmänhet inte farligt att ta mycket vattenlösliga vitaminer eftersom man kissar ut överskottet. Andra vitaminer som A-vitamin kan vara extremt ohälsosamt att ta "överdoser" av. B6 är iofs vattenlösligt men kan ge nervskador om man tar stora doser av det.

Att förespråka megadoser vitaminer bottnar nog i en extrem okunskap av vad vitaminer gör i kroppen. Att ha brist på vitamin kan vara skadligt men har man tillräckligt så räcker det. Det finns inget vettigt skäl att tro att överdoser skall ge positiva effekter. Utan ratt går det inte att köra bilen men det går inte extra bra att köra bilen om man har fem rattar.

Det som jag kallade vettlöst är denna ständiga "cop out" när sådana som du inte kan referera till några vettiga kliniska resultat alls. Då påstår ni (helt utan konkreta bevis) att läkare och "Big Pharma" aktivt motarbetar vissa påstådda mirakelmedel vilket ju inte ger minsta stöd för att den alternativmedicinska behandlingen skulle fungera.

Jag skiter fullständigt i vad du gör med ditt liv men när du sprider nonsens och pseudovetenskap gällande en så pass allvarlig sak som Covid-19 så kommer jag att försöka visa för "oskyldiga läsare" hur naken din kejsare är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Skulle väl ta 14 år i sverige typ
Behövs inga sjukhus, skolor, gymnastiksalar och liknande kan används då det kommer handla om förvaring och enklare vård.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
När jag säger alternativmedicin syftar jag på preparat och huskurer som folk använder som om det vore riktig medicin. Klart kroppen behöver vitaminer för att överleva, men det vore lögn att påstå att en överdriven dos av en viss vitamin skulle hindra eller kanske till och med bota en sjukdom.

Lever man på McDonalds, Kexchoklad, Red Bull och pizza så är det fan inte konstigt om man inte kan tackla ett sketet virus, lämpligt är då att trycka i sig det som kroppen vill ha och inte det som munnen tycker är godast.

Feta obildade ohälsosamma idioter som inte fattar varför de blir sjuka, börja med att äta ordentligt så kommer hälsan på köpet, nä, viiii sssskkaaaaaaa haaaaa vaaaccciiiin.

Det är inte lögn att påstå, dock inte vetenskapligt bevisat, däremot högst troligt om man besitter någon form av grundläggande kunskap om hur vi och vårat immunförsvar fungerar, dessutom finns mängder med forskning som stödjer hypotesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in