2020-03-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jooje4000
SAA+shia tog mark, sen kommer juderyssen och ska patrullera den med turkarna. Jo visst, bra deal.....

Mycket tydligt hur ryssarna samarbetar med terroristerna...

SAA hade aldrig tagit den marken utan Ryskt flyg, så lite nyans tack
Citera
2020-03-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
SAA hade aldrig tagit den marken utan Ryskt flyg, så lite nyans tack

Om inte juderyssarna medvetet bombat turkarna för att eskalera hade SAA tagit 3ggr så mycket nu. Allt för att förhala.
Citera
2020-03-06, 21:43
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Om inte juderyssarna medvetet bombat turkarna för att eskalera hade SAA tagit 3ggr så mycket nu. Allt för att förhala.
Mmm, inte riktigt då kanske....men intressant analys....
Citera
2020-03-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Yeah sure...............

Det var ju det som hände. SAA+shia tog mycket mark runt Aleppo, juderyssland ville stoppa denna trend och gav sig in och bombade lite och låtsades hjälpa för att sen medvetet sikta och döda en massa turkar ist. för deras proxy.
Nu eskalerar turkarna och attackerar SAA+shia men inte ryssarna som var de som dödade dem. Eskaleringen stoppade SAA+shia från att ta mer mark och nu har vi en vapenvila igen vilket gynnar alla som är på terroristernas sida. Konspirationen är tydlig.

Att skriva sånt här på youtube blir censurerat....
Citera
2020-03-06, 21:47
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Det var ju det som hände. SAA+shia tog mycket mark runt Aleppo, juderyssland ville stoppa denna trend och gav sig in och bombade lite och låtsades hjälpa för att sen medvetet sikta och döda en massa turkar ist. för deras proxy.
Nu eskalerar turkarna och attackerar SAA+shia men inte ryssarna som var de som dödade dem. Eskaleringen stoppade SAA+shia från att ta mer mark och nu har vi en vapenvila igen vilket gynnar alla som är på terroristernas sida. Konspirationen är tydlig.

Att skriva sånt här på youtube blir censurerat....
Men sluta för fan. Det alawitiska sandpacket hade inte kunnat göra det utan "rissland". Utan dem faller den alawitisk skrotkulturen ihop. Lär du dig inget? Följer du skiten alls?
Citera
2020-03-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Mmm, inte riktigt då kanske....men intressant analys....

Hur förklarar du att Ryssland bombade turkar ist. för deras proxy och sen stängde ner sitt luftförsvar?

Varför säljer Ryssland s400 till Turkiet men ger dem inte till Syrien?
Citera
2020-03-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Att Iran vill ha lugn och ro och ett stabilt Syrien ser jag som självklart. De vill knappast ha krig med Turkiet men är nog inte rädda för det heller. Risken för det är troligen liten.

Båda borde vara oroliga för det scenariot, för det är vad som händer om Turkiet fortsätter att envisas med sin olagliga närvaro och går djupare in i Syrien efter en eventuell upptrappning (vilket kommer ske förr eller senare så länge Turkiet inte försvinner från syriskt territorium). Turkiet och Iran är väl rätt jämna stater generellt? Båda har 80+ miljoner befolkningar och rankas likvärdigt i militära topplistor (iaf i den senaste jag kollade). Tror dock att den iranska militären är bättre än den turkiska.

Citat:
Ekonomi är det jag kan tänka mig. Ev. att Moskva ser en liten möjlighet att turkarna blir något mindre USA-vänliga och lutar sig mer österut.

Ryssland måste vara riktigt tröga om de fortfarande litar på Turkiet.

Citat:
Iran har inte varit tysta, flera uttalanden har kommit, men de nämns ju inte i judemedia.

Ryssarna samarbetar med turkarna, det var Iran som fick Turkiet att backa denna gång. Varje media i Iran hade en artikel med ett långt uttalande från Iranska rådgivare-organisationen (eller nåt) i Syrien där man tydligt varnade Turkiet att om de inte backar kommer man skjuta missiler mot dem. Turkiet backade inte men backade när de fick en missil/granat (eller vad det var) mot sig. Jude-Ryssland gjorde inte ett skit.

Man blir censurerad på youtube när man skriver att Ryssland attackerade Turkiet för att få dem att eskalera mot SAA+shia efter att de gjort framsteg mot terroristerna. Turkiet gav inte tillbaka på ryssland som dödade dem utan på SAA+shia, det är alltså en konspiration. Ryssland har fler gånger gjort vapenvilor för att skydda terroristerna.

Krig mellan Iran och Turkiet är uteslutet, man är inte strategiska fiender som vill förinta varandra utan man är rivaler. Ekonomiskt samarbetar man eftersom båda tjänar på det.

Precis, när terroristerna är borta hänger jude-ryssland löst. Syrien kommer lätt kunna kasta ut dem då.

Jag avfärdar inte det du skriver, men jag köper det inte heller. Det vore snällt om du hade lite källor på att Iran har varnat Turkiet (låter lite bekant dock) och andra av deras uttalanden. Du behöver inte, men har du inget bättre för dig så skulle det uppskattas.

Varför skulle Iran för övrigt bli censurerade? Vore väl bra propaganda mot Assad och Syrien att "skurkstaten" Iran är på Assads sida och hotar "oskyldiga och välmenande Turkiet".

Men tror du att Iran skulle tillåta Turkiet att störta Assad? Och vad tyder på att diktator-wannabe-Erdogan kommer att backa med sitt stora ego? Enda jag kan se är att han blir avsatt på hemmaplan.
Senast redigerad av Patch1 2020-03-06 kl. 22:19.
Citera
2020-03-06, 22:22
Medlem
Vem tror ni vinner Iran mot Turkiet?
Då vi är på väg dit som de ser ut.
Citera
2020-03-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman69

Den som vinner är Coronaviruset!
Citera
2020-03-06, 23:22
Medlem
Citat:
Du kan inget om politik. Vad gör du här? Ryssland är nu allierade med terroristerna mot Assad. Iranska missiler får vem som helst att backa, särskilt israhell som hatar kristna.

Sanningen är att du är en sinnessjuk foliehatt som verkligen inte vet ett piss om politik. Du kommer nu med patetiska lögner om Ryssland, Iran är småskit. Ingen tar de där blöjhuvudena på allvar.

Det är du och Iran som hatar kristna. Smutsiga och inavlade islamisthundar.
Citera
2020-03-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1

Jag avfärdar inte det du skriver, men jag köper det inte heller. Det vore snällt om du hade lite källor på att Iran har varnat Turkiet (låter lite bekant dock) och andra av deras uttalanden. Du behöver inte, men har du inget bättre för dig så skulle det uppskattas.

Varför skulle Iran för övrigt bli censurerade? Vore väl bra propaganda mot Assad och Syrien att "skurkstaten" Iran är på Assads sida och hotar "oskyldiga och välmenande Turkiet".

Men tror du att Iran skulle tillåta Turkiet att störta Assad? Och vad tyder på att diktator-wannabe-Erdogan kommer att backa med sitt stora ego? Enda jag kan se är att han blir avsatt på hemmaplan.

Här:

Citat:
In a statement published by most Iranian news agencies Sunday, the center said it “demands that the Turkish forces behave wisely, taking the Syrian and Turkish nations’ interests into consideration.”

“We assert to the Turkish nation that their sons have been within our range for a month now, and we could have taken revenge, but refrained from doing so on the orders of our commanders,” it added.

https://www.presstv.com/Detail/2020/03/02/619948/Iran-Syria-Turkey-Idlib

Jag läser aldrig västmedia men Turkiet brukar väl inte beskrivas som "oskyldiga och välmenande"?
Iran är ju emot terroristerna så de vill inte att det skrivs i särmedia.

Iran kommer inte tillåta Turkiet störta Assad, om inte USA kunde det så vad ska Turkiet göra? Det enda de kan göra är att försöka ta lite land vid sin gräns.
Några missiler på turkarna och de backar, de backade direkt efter en iransk attack emot dem nu senast. Det finns liksom en anledning till att turkarna har terrorister som proxy som tar civila som mänskliga sköldar, hade de varit militärt starka i Syrien hade de inte gjort så.
Att de fick in några drönarattacker nu senast var endast pga Ryssland. Tar Iran sina SAM dit så händer inte det.
Citera
2020-03-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman69

Israel är vinnaren isf, men judar får fortsätta drömma om det, det kommer inte ske. Inget tyder på att det kommer ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in