Citat:
Ursprungligen postat av
utforskaren
Bland det första jag reagerade på, var just hur ovanligt det var att se Kina och kineser erkänna såpass öppet att de hade problem.
Nog för att asiater kan vara ganska hispiga och melodramatiska till sättet, men jag reagerade också på hurpass desperata och panikslagna många kineser tycktes vara.
De senaste rapporterna från Italien stärker mina farhågor om att det här kan bli riktigt besvärligt. Börjar nästan bli lite nervös.
Jag gissar på ett par-tre hundra bekräftade fall i Sverige i början av nästa vecka, 1000 till 2000 runt nästa helg, och ett antal dödsfall.
Jag är f.ö. fullkomligt övertygad om att viruset redan har funnit i Sverige i flera veckor, och att hundratals, om inte tusentals, redan är smittade utan att veta om det.
Antingen det, eller så är den ”vanliga” säsongsinfluensan extra jävlig i år.
Nästan alla jag känner är eller har varit sjuka med feber och långvarig, kraftig hosta (ca 2 veckor) under den senaste månaden.
¨
Ja jag funderar på att dra ut på landet och försöka övertyga min arbetsplats att jag jobbar hemifrån på obestämd tid om inte annat får jag väll sjukskriva mig eller något. Vi vet alla hur naiva svenskarna är, speciellt de som styr landet. Om man infattar någelunda intelligens får man utgå från att svenska regeringen inte har en aning om vad de pysslar med precis som med allt annat de pysslar med.
Det värsta blir nog faktum att sverige är ultra kriminellt, det finns massor av grupper med militär nivå vapen i landet medans den vanliga belfolkningen är helt obeväpnad, tror ni poliser runt om i landet kommer fortsätta jobba om det blir en fullskalig pandemi? Nej... Alla kommer försöka överleva och då rasar säkerhetsstrukturen i de stora städerna, kriminella kommer ta för sig av allt och alla för de har vapen.