2020-03-06, 18:11
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Haha alltså du är ju inte på riktigt.. Herregud vilken desperation ni SD-fans visar upp nu när situationen blir tydligare och tydligare för varje dag.

Ju mer hat som visas mot LW här i tråden desto mer börjar man undra om fler var inblandade i mordet och om någon av alla dessa svartvita hatare kunnat aktivt hjälpa, "blunda" för vad de vetat om eller på annat sätt göra sig medskyldiga till brott i syfte att få utlopp för att sparka på LW. De sparkar på henne verbalt nu, varför inte sparka på henne bokstavligen?

Allt pekar väl mot att SD är GM, kanske med HD som aktiv eller passiv vid sin sida. Men man undrar om fler hatade LW nog för att bli så maniska och distanslöst sjuka i sitt hat att de bidrog på något sätt och nu är rädd om sina skinn. Det förenade hat vi ser mot offret i tråden, är det ett fegt sätt att ge sig på en mördad människa utan röst efter att hon dött bara eller fortsättningen på våld de eller bekanta redan utsatt henne för? Det är så mycket ruttet, sjukt och hysteriskt att man snart tror att allt elände är möjligt kring detta fall.
Citera
2020-03-06, 18:11
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Visst nämner han i FUP om något om en inte fullt så laglig hämnd så fort han blir fri? Förvisso inte ett hot.

Men jag tänkte annars mer på att han haft folk att luska ut, fiska och hålla på i PM för att få fram folks identiteter varpå det förekom direkta hot. En blev hotad i öppen tråd (om den som hotade var kopplad till SD kan jag inte säga varken jag eller nej till), åtminstone en vet jag fick ett hot IRL kopplat till tråden och ytterligare en annan blev tilltalad i ett annat sammanhang på ett sätt som hen upplevde obehagligt och som tecken på att hens identitet röjts. Är hoten sanna så hoppas jag att de som fått dessa polisanmält JG eller vem det nu var som uttalade dem.

Har inte sett där han hotat, så det låter jag vara osagt. Men att Je*ry G har hjälpt SD råder det inget tvivel om. Här hoppas jag Je*ry svettas lite, kanske folk är lite arga på honom nu. Gör som Stefan och fnissar till lite när Je*ry skiter knäck och är rädd att någon ska bränna ner hans torp, kanske man ska tänka på innan man hjälper någon som är misstänkt för mord att leta fram vilka som skriver här, och själva kan råka illa ut.
Citera
2020-03-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Så här finns alltså en del diskrepanser?

Hur förhåller det sig? När brann det/gick brandlarmet? Den 15/5 eller 16/5 alternativt 17/5? ? Eller gick brandlarmet flera gånger?

Varför ändra sin historia om att han gick in eller stannade i bilen?

Vad gjorde JG i huset om det ej var för något larm?

Japp, det är inte sammanhållna fakta som kommer ut av förhören..! Bra noterat @uncommon och av dig @Philomena!

Med tanke på det berg av papper som producerats i detta fall är det extra viktigt att kunna sortera ut skumma saker, precis som ni gjort och lägga ut så här!
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-03-06 kl. 18:12. Anledning: förtydligande
Citera
2020-03-06, 18:17
Medlem
landbandys avatar
Förstår fortfarande inte varför SD inte anmälde LW för efterhängset hotande om att förstöra hans äktenskap .
Finns det ingen normalt sätt att få hjälp med sådant ifrån samhällets sida ?

Och varför vill en kvinna vara med en GIFT man , som redan har sitt på det torra ?
Det borde ju kvinnor anse sig för bra för , eller ?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-06 kl. 18:22.
Citera
2020-03-06, 18:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Haha alltså du är ju inte på riktigt.. Herregud vilken desperation ni SD-fans visar upp nu när situationen blir tydligare och tydligare för varje dag.

Jag har aldrig varit något SD-fan!

Men till skillnad från de flesta i tråden så
har jag inte heller varit något LW-fan.

Man kan tycka illa om båda två förstår du.
Citera
2020-03-06, 18:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Provläs till 19:14

RÄTTEGÅNGEN DAG 7: ►Stängda dörrar ►Ex-mannen om den misstänkte ►Då ska 45-åringen förhöras

https://www.na.se/artikel/rattegangen-dag-7-stangda-dorrar-ex-mannen-om-den-misstankte-da-ska-45-aringen-forhoras

Ny artikel på NA. Inte något nytt direkt.

Citat:
Nästa vecka kommer den misstänkte 45-åringen att förhöras. Det är förhandlingsdagar tisdag, onsdag och fredag. Förhören med 45-åringen kommer troligen att pågå samtliga dagar.
Citera
2020-03-06, 18:21
Medlem
firebird1974s avatar
För en tid tillbaka så var det någon som skrev i tråden att SD åkte på stryk på något event i Sundsvall.Vet någon här varför han åkte på stryk??
Citera
2020-03-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Förstår fortfarande inte varför SD inte anmälde LW för efterhängset hotande om att förstöra hans äktenskap .
Finns det ingen normalt sätt att få hjälp med sådant ifrån samhällets sida ?

Hur enkelt som helst: Han ville ha nån att tömma sin sperma i. Troligen släppte inte HD till i den utsträckning han ville. Att anmäla henne, få kontaktförbud etc, hade ju stängt vägen till LWs säng. Det ville han inte.
Citera
2020-03-06, 18:22
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Väldigt kul att du är tillbaka igen! Klokt att inte lägga för mycket tid här innan FUP:et kom! Vi får aldrig tillbaka de timmarna vi läst Sektens hat. Tyvärr. Numera scrollar jag förbi dem.

Jag tror det var fyra här från FB som han spårat upp och varnat eller hotat? Och kanske fler som vi inte vet om, eftersom vi vet att folk försökt lura andra här, genom falska och insmickrande PM. Sen har det visat sig att de har tillhört Sektfolket egentligen och gått SD-sektens ärenden. Jag tänker på tv-serien, The Following, varje gång jag läser här.

Jag hoppas och tror att även andra inblandade kommer ha sin dag i rätten framöver! Åklagaren är långt ifrån en vekling. Tvärtom! Hon gör vad hon behöver göra och hon ser till att de hon jobbar med har klara direktiv.

Tack! Ja, jag försöker att hålla mig över att gå i diskussion med de "som int begrip". De har sin åsikt och verkar inte vara inne för att diskutera och ompröva denna, liksom jag väljer att lita på det vi läser i FUP snarare än deras utvalda delar av densamma.

Jag vet bara av två som fått ta emot direkta hot men litar på dig i att det även drabbade fler tyvärr. En ytterligare användare vet jag kontaktades på ett sätt i ett helt annat IRL forum vilket betydde att hen upplevde det som ett indirekt hot "jag vet om vem du är". De indirekta hoten kan ju inte anmälas antar jag men om någon fått ett direkt uttalat hot som yttrar sig mot hens/deras barns säkerhet så ska kräken givetvis polisanmälas. Fy så uselt att tysta genom att hota.

Ja, en period förekom mycket underliga saker i denna tråd via pm. Var själv med om en väldigt märklig grej i skuggan av ett hot i tråden. Har än idag inte fattat vad det handlade om eller vad som ens var syftet. Obehagligt var det iaf och bränd blev man.

Om hoten inte är bara bestående av trolls uppmärksamhetstörst utan att hoten kommer från MGM och hans krets eller MGKs krets så hoppas jag att polisen tar det på allvar och följer upp det. Det är ju både i sig självt allvarligt och indikationer då på att det finns saker som ännu är värda att döljas till vilket pris som helst nästan. Anar en desperation bakom oron i tråden av och till. Den kommer ofta inför att något nytt släpps. Men som du, jag litar på Hiding och FUP är helt klart imponerande läsning. Nogrannheten är slående! Må alla fega som är inblandade få ställas inför rättsväsendet.

Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Har inte sett där han hotat, så det låter jag vara osagt. Men att Je*ry G har hjälpt SD råder det inget tvivel om. Här hoppas jag Je*ry svettas lite, kanske folk är lite arga på honom nu. Gör som Stefan och fnissar till lite när Je*ry skiter knäck och är rädd att någon ska bränna ner hans torp, kanske man ska tänka på innan man hjälper någon som är misstänkt för mord att leta fram vilka som skriver här, och själva kan råka illa ut.

Jag har själv bara sett hotet mot en av användarna men fått beskrivning av ett annat hot och det skumma som drabbade en tredje. Kan inte avgöra sanningshalten i något givetvis men om någon har hjälpt SD/HD att tysta, försvåra utredningen eller liknande så hoppas jag att de åtalas.

Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Japp, det är inte sammanhållna fakta som kommer ut av förhören..! Bra noterat @uncommon och av dig @Philomena!

Med tanke på det berg av papper som producerats i detta fall är det extra viktigt att kunna sortera ut skumma saker, precis som ni gjort och lägga ut så här!

Tack, men all cred till Uncommon som skrev det initialt, hakade själv bara på då det är så viktigt att jag gärna ville att det skulle hållas i trådens granskande minne!
Senast redigerad av Philomena 2020-03-06 kl. 18:25.
Citera
2020-03-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Då hoppas jag att hon orkar inse
sanningen om SD och att hon passar på
att hämnas på honom när hon ska vittna.

Under tiden du på kristet vis fingerpullar till ordet hämnd så kan du kanske ur FU kan ta fram underlaget för det du har skrivit i många av dina BS-inlägg?
Var framgår det att hundsöket blev beordrat att avslutas precis när man enligt dig var på väg mot planket?
Gärna svart på vitt eftersom du själv alltid i dina kristna inlägg utgår från det.
Citera
2020-03-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
SD gillar helgarderingar, i relationer (och även i förhör).

Om A, kvinnan han träffade på Ängsö säger han i förhör:
"hon skulle kunna bli en arvtagerska till H*anna".

En sak till som framkommit i förhör är att SD började limma på LW direkt hon skiljde sig och flyttade och att H insjuknade EFTER detta.

(Jag vet att H läst FU:en och hoppas innerligt att även A gjort det.)

Om H läst och tagit till sig den finns det en chans att hon väljer att säga vad hon vet i rätten. Det handlar ju om hennes fortsatta liv och döttrarnas.
Så han hade en arvtagerska i beredskap också. Är man förvånad?
Citera
2020-03-06, 18:31
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
För en tid tillbaka så var det någon som skrev i tråden att SD åkte på stryk på något event i Sundsvall.Vet någon här varför han åkte på stryk??

Jag uppfattade det som att en god vän till den SD ska ha mördat inte uppskattade SDs närvaro i Sundsvall. Dvs, att SD då hade fräckheten och den dåliga smaken att gå på ett event med så många av offrets sörjande vänner närvarande. Sedan om det var stryk eller en knuff, vem som började eller vem som sa vad verkar gå isär. En del av offrets eviga belackare här i tråden menar att vännen agerade aggressivt och att SD agerade värdigt i situationen. En del andra som ska ha bevittnat det hela menade att SD gick omkring och uppträdde obehagligt och hotfullt innan mot LWs vänner som var där samt inte agerade så värdigt efter handgemänget. Det finns mängder av motstridiga uppgifter om vad som egentligen hände längre bak i tråden men kan vara svårt att hitta, men sök på "FAD" och "Sundsvall" så borde du hitta så du kan skapa dig en egen uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in