Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Väldigt kul att du är tillbaka igen! Klokt att inte lägga för mycket tid här innan FUP:et kom! Vi får aldrig tillbaka de timmarna vi läst Sektens hat. Tyvärr. Numera scrollar jag förbi dem.
Jag tror det var fyra här från FB som han spårat upp och varnat eller hotat? Och kanske fler som vi inte vet om, eftersom vi vet att folk försökt lura andra här, genom falska och insmickrande PM. Sen har det visat sig att de har tillhört Sektfolket egentligen och gått SD-sektens ärenden. Jag tänker på tv-serien, The Following, varje gång jag läser här.
Jag hoppas och tror att även andra inblandade kommer ha sin dag i rätten framöver! Åklagaren är långt ifrån en vekling. Tvärtom! Hon gör vad hon behöver göra och hon ser till att de hon jobbar med har klara direktiv.
Tack! Ja, jag försöker att hålla mig över att gå i diskussion med de "som int begrip". De har sin åsikt och verkar inte vara inne för att diskutera och ompröva denna, liksom jag väljer att lita på det vi läser i FUP snarare än deras utvalda delar av densamma.
Jag vet bara av två som fått ta emot direkta hot men litar på dig i att det även drabbade fler tyvärr. En ytterligare användare vet jag kontaktades på ett sätt i ett helt annat IRL forum vilket betydde att hen upplevde det som ett indirekt hot "jag vet om vem du är". De indirekta hoten kan ju inte anmälas antar jag men om någon fått ett direkt uttalat hot som yttrar sig mot hens/deras barns säkerhet så ska kräken givetvis polisanmälas. Fy så uselt att tysta genom att hota.
Ja, en period förekom mycket underliga saker i denna tråd via pm. Var själv med om en väldigt märklig grej i skuggan av ett hot i tråden. Har än idag inte fattat vad det handlade om eller vad som ens var syftet. Obehagligt var det iaf och bränd blev man.
Om hoten inte är bara bestående av trolls uppmärksamhetstörst utan att hoten kommer från MGM och hans krets eller MGKs krets så hoppas jag att polisen tar det på allvar och följer upp det. Det är ju både i sig självt allvarligt och indikationer då på att det finns saker som ännu är värda att döljas till vilket pris som helst nästan. Anar en desperation bakom oron i tråden av och till. Den kommer ofta inför att något nytt släpps. Men som du, jag litar på Hiding och FUP är helt klart imponerande läsning. Nogrannheten är slående! Må alla fega som är inblandade få ställas inför rättsväsendet.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenSomSoker
Har inte sett där han hotat, så det låter jag vara osagt. Men att Je*ry G har hjälpt SD råder det inget tvivel om. Här hoppas jag Je*ry svettas lite, kanske folk är lite arga på honom nu. Gör som Stefan och fnissar till lite när Je*ry skiter knäck och är rädd att någon ska bränna ner hans torp, kanske man ska tänka på innan man hjälper någon som är misstänkt för mord att leta fram vilka som skriver här, och själva kan råka illa ut.
Jag har själv bara sett hotet mot en av användarna men fått beskrivning av ett annat hot och det skumma som drabbade en tredje. Kan inte avgöra sanningshalten i något givetvis men om någon har hjälpt SD/HD att tysta, försvåra utredningen eller liknande så hoppas jag att de åtalas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beh.ass.
Japp, det är inte sammanhållna fakta som kommer ut av förhören..! Bra noterat @uncommon och av dig @Philomena!
Med tanke på det berg av papper som producerats i detta fall är det extra viktigt att kunna sortera ut skumma saker, precis som ni gjort och lägga ut så här!
Tack, men all cred till Uncommon som skrev det initialt, hakade själv bara på då det är så viktigt att jag gärna ville att det skulle hållas i trådens granskande minne!