2020-03-06, 17:48
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kanske är det så att HD nu, efter att ha sluppit hans involverande i sitt liv, blivit mer klarögd. Med det menar jag att hon inser hur stort negativt inflytande han faktiskt haft på hennes mående, självkänsla. För att inte tala om dotter T som kanske får upp sitt självförtroende och slipper smyga på äggskal för att inte väcka pappas vrede. Att andas frisk luft borde vara en bra metafor.

Jag hoppas HD tar sitt förnuft nu, men tveksam tyvärr. Hennes pappa verkar ju gilla Stefan rejält, men hoppas att även denna man tar sitt förnuft och att samtliga läser här inne.
Citera
2020-03-06, 17:50
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han verkar har varit på varenda kvinna som han råkat på. Men han lyckades uppenbarligen bara med HD och LW.

Mannen fråga (fast det är ingen man vi pratar om) bad till och med en kvinnlig polis om en kram efter ett förhör. Det kan aldrig upprepas ofta nog.

Han är helt gränslös. Kan inte kontrollera sig. På något sätt. Grandios. Vill vara hjälte. Tror alla älskar honom. Och resten - till exempel vi som skriver på Flashback - ska han hämnas på, säger han.

Vi sitter här mer eller mindre anonyma de flesta. Vi sitter här mer eller mindre anonyma de flesta. Och han redan fått sin slav JG att spåra upp folk från FB och hota dem.

Men tänk alla som vittnat nu? Och på de barn han redan hotat att döda. Han får aldrig släppas ut mer. Aldrig!

Den som frivilligt släpper ut honom nu, den kommer sannolikt att få skadade eller dödade människor på sitt samvete.

Håller med dig i allt! Som vanligt!

Angående JG. Ifall det är fastslaget att han har spårat upp användare här och sedan hotat dem, är det polisanmält? Hoten alltså? Borde inte han åtalas för olaga hot? Utöver att det givetvis signalerar tecken på att han känner sig trängd och vet en del som han inte borde veta så bör det väl vara olagligt i sig självt att spåra upp människor och sedan hota dem? När blev hot okej?

Ifall SD är en manipulativ psykopat så kan det finnas förmildrande omständigheter för hans omgivning. Men ärligt talat så ju mer som kommer fram om HD och JG desto mindre sympatier får man med dem. Så starkt av N att stå upp mot JG och ryta ifrån!
Citera
2020-03-06, 17:51
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
En sak som jag reagerat på efter mordet är hur paret D, ifall de varit oskyldiga, aldrig uppträtt som om det bekommit dem det allra minsta att en brutal mördare gått lös och mördat en bekant/älskarinna/fd vän/nära granne bara några hundra meter från deras och deras egna döttrars hem. Hade de varit oskyldiga så hade det väl varit mer naturligt att visa någon slags oro för områdets säkerhet? Istället, utifrån vad de visade i loggar hela den första och andra sommaren, så verkar de ju haft det mysigt, harmoniskt, avslappnat och fullt av kramkalas och geocaching utan barnen i närheten dygnet runt. Hade jag bott i de där kvarteren efter att ett sådant mord ägt rum hade jag nog knappt velat släppa mina ungar en meter från mig mer än nödvändigt tills GM suttit bakom och lås och bom. Det hela blir ju logiskt om SD visste att han var GM och HD likaså, varför då frukta? Alternativt att de båda var GM och likaledes visste att inget hot fanns mot dem eller deras flickor i området. Creepy med fönstertittare...

Ja, det är udda, men framkommer ju framförallt vad HD tyckte om LW, hon tyckte väl det var kanoners!
Fönstertittandet är min teori, men han har ju såna tendenser då han stalkar kvinnor. Nej, han är sjukt obehaglig den där och jag hoppas folk i området slipper honom på väldigt länge.
Citera
2020-03-06, 17:54
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:

Angående JG. Ifall det är fastslaget att han har spårat upp användare här och sedan hotat dem, är det polisanmält? Hoten alltså? Borde inte han åtalas för olaga hot? Utöver att det givetvis signalerar tecken på att han känner sig trängd och vet en del som han inte borde veta så bör det väl vara olagligt i sig självt att spåra upp människor och sedan hota dem? När blev hot okej?

Ifall SD är en manipulativ psykopat så kan det finnas förmildrande omständigheter för hans omgivning. Men ärligt talat så ju mer som kommer fram om HD och JG desto mindre sympatier får man med dem. Så starkt av N att stå upp mot JG och ryta ifrån!

Stefan hotade ingen vill jag minnas, men han hintade om att han visste att personen i fråga skrev här. Yes, det var hans dumma vän Jer*ry Gr*y som luskade ut vem som skrev. Med dumma så menar jag att Stefan just tycker att Je*ry är dum, dum som i trög, komiskt. Undra vad Stefan fått Je*ry att göra mer, man kan ju bara fantisera i denna sjuka soppa.
Citera
2020-03-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jag hoppas HD tar sitt förnuft nu, men tveksam tyvärr. Hennes pappa verkar ju gilla Stefan rejält, men hoppas att även denna man tar sitt förnuft och att samtliga läser här inne.
HDs föräldrar är svårt betuttade i SD. De sa ju att för dom är han oskyldig till motsatsen bevisats. Vilket ju är rätt resonerat. Problemet är att det inte verkar finnas handfasta bevis, bara indicier. Blir han fälld pga indicier, så lär han kunna slå blå dunster i ögonen på sina ex-svärföräldrar. "Jag ÄR oskyldig, jag är felaktigt fälld". De har antagligen inte sett hans otäcka sidor. Det blir nog 50/50 där om de är för eller emot SD.

Om rätten INTE fäller SD, då har han en mjuk plats att landa på hemma hos svärisarna. Är inte säker på vilka de egentligen är. Har de minsta intelligens bör de själva kunna lägga ihop två och två och få det till fyra. Men de kan tillhöra de här PK-människorna att "rätten fann honom icke skyldig - då har han inte gjort något och är välkommen i familjen". Att rätten ibland hellre friar än fäller är det inte alltid folk begriper. Ser man bakgrunden till hela situationen så är han, oskyldig till mord eller ej, fullständigt galen och en riktigt creepy person.
Citera
2020-03-06, 18:03
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Stefan hotade ingen vill jag minnas, men han hintade om att han visste att personen i fråga skrev här. Yes, det var hans dumma vän Jer*ry Gr*y som luskade ut vem som skrev. Med dumma så menar jag att Stefan just tycker att Je*ry är dum, dum som i trög, komiskt. Undra vad Stefan fått Je*ry att göra mer, man kan ju bara fantisera i denna sjuka soppa.

Visst nämner han i FUP om något om en inte fullt så laglig hämnd så fort han blir fri? Förvisso inte ett hot.

Men jag tänkte annars mer på att han haft folk att luska ut, fiska och hålla på i PM för att få fram folks identiteter varpå det förekom direkta hot. En blev hotad i öppen tråd (om den som hotade var kopplad till SD kan jag inte säga varken jag eller nej till), åtminstone en vet jag fick ett hot IRL kopplat till tråden och ytterligare en annan blev tilltalad i ett annat sammanhang på ett sätt som hen upplevde obehagligt och som tecken på att hens identitet röjts. Är hoten sanna så hoppas jag att de som fått dessa polisanmält JG eller vem det nu var som uttalade dem.
Citera
2020-03-06, 18:05
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Alla hade motiv att mörda henne eftersom
hon bara utnyttjade dem för att reta SD
så att han skulle välja henne istället för
HD.
Haha alltså du är ju inte på riktigt.. Herregud vilken desperation ni SD-fans visar upp nu när situationen blir tydligare och tydligare för varje dag.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En sådan plan vore idiotisk oavsett om polisen dyker upp eller inte. Problemet är att han genom telefonsamtalet till polisen placerar sig på brottsplatsen. En koppling till en brottsplats brukar vara otroligt besvärande, och han skulle aldrig ha kunnat komma undan med något sådant där.
Grejen med det är ju dock att SD tror att han är smartare än han är.
Citat:
Ju mer hat som visas mot LW här i tråden desto mer börjar man undra om fler var inblandade i mordet och om någon av alla dessa svartvita hatare kunnat aktivt hjälpa, "blunda" för vad de vetat om eller på annat sätt göra sig medskyldiga till brott i syfte att få utlopp för att sparka på LW. De sparkar på henne verbalt nu, varför inte sparka på henne bokstavligen?

Allt pekar väl mot att SD är GM, kanske med HD som aktiv eller passiv vid sin sida. Men man undrar om fler hatade LW nog för att bli så maniska och distanslöst sjuka i sitt hat att de bidrog på något sätt och nu är rädd om sina skinn. Det förenade hat vi ser mot offret i tråden, är det ett fegt sätt att ge sig på en mördad människa utan röst efter att hon dött bara eller fortsättningen på våld de eller bekanta redan utsatt henne för? Det är så mycket ruttet, sjukt och hysteriskt att man snart tror att allt elände är möjligt kring detta fall.
Skulle tro att åtminstone två av skribenterna är samma person med två konton.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Frågan kvarstår ju. Hur menar åklagaren att mötet med polisen på lördagen var en "del i en lömsk mordplan".
Var det mötet där han ljög om sin identitet? Varför tror du han gjorde det?
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 147 s 336 förhör med SD ang dessa *mystiska* tre män som SD *mötte

SD ger en beskrivning av dessa. Han vill inte kalla de svartskallar ändå gör han det.

MT: Ehh och jag vill inte att man, säger att alla svartskallar är onda, vill inte ens att man säger ordet svartskallar, ehh
FL: Det var, dom här killarna var av utländska härkomst till...
MT: Jaja ...
FL: Synes då?
MT: Dom ja dom var inte ljusa i hyn ...
FL: Mörkhyade?
MT: Och dom var inte svarta heller men ...
MT: Dom hade, utomeuropeiskt utseende
MT: Sydeuropeiskt kanske.
Senare kunde han inte ge något signalement alls va?
Citat:
Lite undrar jag hur HD reagerar på allt som kommit fram - hon måste ju ha läst fupen i Flashback vid det här laget. Undrar om hon kommer besöka honom i fängelset. Eller begriper hon vilken sjuk individ han faktiskt är?
Jag tror faktiskt att HD fortfarande står under hans makt totalt och det är nog pga en salig blandning av rädsla, kärlek och mindcontrol. Kanske har eller kommer det leda till psykos. Har det redan lett till psykos så skulle det inte förvåna mig om hon är härinne och försvarar honom, av någon slags självbevarelsedrift.
Citat:
En sak som jag reagerat på efter mordet är hur paret D, ifall de varit oskyldiga, aldrig uppträtt som om det bekommit dem det allra minsta att en brutal mördare gått lös och mördat en bekant/älskarinna/fd vän/nära granne bara några hundra meter från deras och deras egna döttrars hem. Hade de varit oskyldiga så hade det väl varit mer naturligt att visa någon slags oro för områdets säkerhet? Istället, utifrån vad de visade i loggar hela den första och andra sommaren, så verkar de ju haft det mysigt, harmoniskt, avslappnat och fullt av kramkalas och geocaching utan barnen i närheten dygnet runt. Hade jag bott i de där kvarteren efter att ett sådant mord ägt rum hade jag nog knappt velat släppa mina ungar en meter från mig mer än nödvändigt tills GM suttit bakom och lås och bom. Det hela blir ju logiskt om SD visste att han var GM och HD likaså, varför då frukta? Alternativt att de båda var GM och likaledes visste att inget hot fanns mot dem eller deras flickor i området. Creepy med fönstertittare...
SD försöker ju inte ens ringa LW när hon är försvunnen. Detta är ett riktigt jävla klassiskt tecken på att det är mördaren man har att göra med, vet inte i hur många FUP jag sett det.
Citat:
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om JG är förälskad i SD. Förstår inte riktigt annars hur SD skulle lyckas få sån jäääkla kontroll över honom. Tycker man kan ana det i vissa konversationer. Har han lyckats övertala JG att snaska kotte etc kanske?Eller så är han bara efterbliven. Herrejävlar vilken soppa iaf!

- - -

Vad hände med HD’s blogg där man kunde följa hennes galenskap? Någon satt på en cachad version
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-06 kl. 18:58.
Citera
2020-03-06, 18:06
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Då är de ju GPS-uppkopplade hela tiden ...

Det har du rätt i. Men jag tänkte att det kanske varit en säkrare väg att gå med mindre risker att arrangera en olycka i en sådan ibland riskfylld hobby än att mörda så nära hemma. Men så klart, LW kanske hade klarat sig och då givetvis vittnat om att hen försökt mörda henne.
Citera
2020-03-06, 18:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Väldigt kul att du är tillbaka igen! Klokt att inte lägga för mycket tid här innan FUP:et kom! Vi får aldrig tillbaka de timmarna vi läst Sektens hat. Tyvärr. Numera scrollar jag förbi dem.

Jag tror det var fyra här från FB som han spårat upp och varnat eller hotat? Och kanske fler som vi inte vet om, eftersom vi vet att folk försökt lura andra här, genom falska och insmickrande PM. Sen har det visat sig att de har tillhört Sektfolket egentligen och gått SD-sektens ärenden. Jag tänker på tv-serien, The Following, varje gång jag läser här.

Jag hoppas och tror att även andra inblandade kommer ha sin dag i rätten framöver! Åklagaren är långt ifrån en vekling. Tvärtom! Hon gör vad hon behöver göra och hon ser till att de hon jobbar med har klara direktiv.
Citera
2020-03-06, 18:07
Medlem
Citat:
Hur vet du att hon läst fupen?

En "anonym" (för dig inte av mig) källa i Örebro.

Publiceringen av FU här på flashback har gjort att många av de involverade har läst.
Citera
2020-03-06, 18:08
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
HDs föräldrar är svårt betuttade i SD. De sa ju att för dom är han oskyldig till motsatsen bevisats. Vilket ju är rätt resonerat. Problemet är att det inte verkar finnas handfasta bevis, bara indicier. Blir han fälld pga indicier, så lär han kunna slå blå dunster i ögonen på sina ex-svärföräldrar. "Jag ÄR oskyldig, jag är felaktigt fälld". De har antagligen inte sett hans otäcka sidor. Det blir nog 50/50 där om de är för eller emot SD.

Om rätten INTE fäller SD, då har han en mjuk plats att landa på hemma hos svärisarna. Är inte säker på vilka de egentligen är. Har de minsta intelligens bör de själva kunna lägga ihop två och två och få det till fyra. Men de kan tillhöra de här PK-människorna att "rätten fann honom icke skyldig - då har han inte gjort något och är välkommen i familjen". Att rätten ibland hellre friar än fäller är det inte alltid folk begriper. Ser man bakgrunden till hela situationen så är han, oskyldig till mord eller ej, fullständigt galen och en riktigt creepy person.

Det har ju iallafall fått bevis på hur han är mot deras barnbarn och deras egna dotter, bara det är väl tillräckligt för att be honom fara åt helvete kan man tycka. Blir spännande på nästa släktkalas om Stefan närvarar om..om han får det.
Citera
2020-03-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
En "anonym" (för dig inte av mig) källa i Örebro.

Publiceringen av FU här på flashback har gjort att många av de involverade har läst.
Alldeles utmärkt! Hoppas hon lärt känna sin mans andra sidor i fupen. Det ÄR ingen trevlig läsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in