2020-03-06, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
Och där kom siffrorna från stockholm, 21 nya fall, vilket ger att vi nu borde vara uppe i 136.
All hell breaking loose

Tack till myndigheterna
Citera
2020-03-06, 18:03
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Smittspårning är ett utmärkt redskap vid enstaka fall av en viss sjukdom. Det är också ett bra redskap för att fördröja smittans spridning, så att samhället får en chans att förbereda sig.

Vi är av allt att döma i den sistnämnda situationen just nu. Men jag tror vi nu ser början på slutet av den fasen - vi kommer se mer öppen smittspridning på sina håll, är min uppfattning.

Smittspridningsuppföljning = efter i spåren och viruset har framkant hela tiden.
Citera
2020-03-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Mindre befolkning?

Snarare färre. Tror vi är större rent generellt här uppe i Norden.
Citera
2020-03-06, 18:04
Medlem
Sharm0tas avatar
Se där. 21 nya fall i Stockholm.
Citera
2020-03-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Ska vi tippa 33 nya i Stockholm imorgon?

Kommer dom uppdatera något om detta under helgen tro? Minns inte hur det såg ut förra veckan.
Citera
2020-03-06, 18:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jaha 5 nya i Jönköping. Alltså nu 8 i denna stad med ca100.000 invånare. Faktiskt samma antal (räknat per invånare) som när myndigheterna i Kina beslutade att stänga ner Wuhan och totalisolera staden.

Visst är det också märkligt att man bara upptäcker "fall som blivit smittade i Italien" i de städer där det sedan tidigare finns flera smittade och man kan misstänka att inhemsk smittspridning pågår som bäst?

Visst är det också märkligt att alla är "fall som blivit smittade i Italien" och i princip aldrig "fall som blivit smittade i Iran". Trots att smittspridningen sägs vara mer utbredd i Iran än Italien och trots att en massa "svenskar" ju kommer från Iran hela tiden.

Nästan så man kan bli konspiratoriskt lagd.

Nämndes något tidigare om ett misstänkt fall i någon förort till Stockholm, typ Rinkeby eller liknande, borde ju vara Iran i så fall. Ja, jag vet, jag har förutfattad mening.
Citera
2020-03-06, 18:06
Medlem
Christopher.s avatar
Har det här inte slutat växa innan utgången av nästa vecka så kommer jag att gå i självman isolering i sommartorpet och följa utvecklingen på distans.
Citera
Medlem
Vi har nu lärt oss att Stockholm släpper sina dagliga siffror strax efter kl 18. Är det utrett ungefär vilken tid övriga regioner går ut med nya fall?
Citera
Medlem
zorb89s avatar
Vietnam "fått tillbaka" corona.

En person ifrån Italien som reste till Frankrike och vidare till Hanoi.
Citera
Medlem
pailins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Sök på Kjell Mo i tråden så ser du att det har pratats en del om det.

Fryser till is. Jag förstår vem han är och att det mörkas nåt gud förjävligt. Vad är det för best vi har att tampas med egentligen?
Citera
Medlem
Italien trillar nu in med +778 fall och +49 döda

Källa; https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jaha 5 nya i Jönköping. Alltså nu 8 i denna stad med ca100.000 invånare. Faktiskt samma antal (räknat per invånare) som när myndigheterna i Kina beslutade att stänga ner Wuhan och totalisolera staden.

Visst är det också märkligt att man bara upptäcker "fall som blivit smittade i Italien" i de städer där det sedan tidigare finns flera smittade och man kan misstänka att inhemsk smittspridning pågår som bäst?

Visst är det också märkligt att alla är "fall som blivit smittade i Italien" och i princip aldrig "fall som blivit smittade i Iran". Trots att smittspridningen sägs vara mer utbredd i Iran än Italien och trots att en massa "svenskar" ju kommer från Iran hela tiden.

Nästan så man kan bli konspiratoriskt lagd.
Du har missat att direktflygen från Iran är inställda? Sannolikt till många andra europeiska länder också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in