2020-03-06, 14:53
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Genrepet som SD genomförde den 11/5 tycker jag alltmer verkar vara tilltänkt som den verkliga morddagen.

Han lockade ut LW i skogen men tog för en gångs skull inte med telefonen för att inte lämna digitala spår.

Väl i skogen i väntan på LW ringer han polisen och larmar om mystiska män i skogen, jag har absolut för mig att han sa till polisen att "det kunde ju gå illa om dom träffade på en kvinna".
(Hittar inte uppgiften nu bland alla 14000 sidor, men jag vet att jag har läst det).

Och precis här går hans plan fel. Han tror naturligtvis inte att polisen ska dyka upp där i skogen. Utan bara ha det noterat när en kvinna sedan hittas mördad.

Kl 00:08 är LW i skogen och skriver "hallå?" men får inget svar, då SDs plan gått i stöpet (han hade ju dessutom inte telefonen med sig, utan tänkte sig ett överraskningmord).

Men NÄR ringde han polisen?
Han hade ju inte telefonen med sig?
Ringde han hemifrån innan han begav sig ut?

Han vill ju inte heller identifiera sig när polisen dyker upp.
En sak som jag funderat på som jag inte sett någon uppgift på är om han ringde från dolt nummer? Eftersom han ändå inte vill identifiera sig. Det vore ju också lite graverande kan man tycka. Han ville verkligen inte göra något avtryck på platsen vid det tillfället.
Är det någon som kommer ihåg var man kan hitta hans samtalsloggar från denna natt?

Vill minnas att han sa något i den stilen med, ja. Han vill påskina om att dessa personer, som självklart inte var där, antingen planerade att råna, eller våldta en ensam kvinna. I Stefans huvud har han nog planerat det perfekta brottet, men i alla andras huvuden så ser man hur sjukt allt detta är. Han är rökt.
Citera
2020-03-06, 14:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Genrepet som SD genomförde den 11/5 tycker jag alltmer verkar vara tilltänkt som den verkliga morddagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror som du, det var tänkt att bli hennes dödsdag. Att poliserna skulle åka på ett sånt larm en lördagkväll trodde han nog aldrig, de åkte ju aldrig på dödsskriklarmet på måndagkvällen.
Spännande teori, men den håller inte. SD ringer ju i så fall till polisen och placerar sig själv på brottsplatsen. Lägg till detta all den här bevisningen som redan långt innan mordet fanns för att han en vacker dag skulle komma att mörda LW så inser ni vilken dålig plan det här skulle varit. Han skulle ju ha åkt fast och dömts ganska omgående.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-06 kl. 15:04.
Citera
2020-03-06, 14:59
Medlem
Citat:

Han lockade ut LW i skogen men tog för en gångs skull inte med telefonen för att inte lämna digitala spår.

Väl i skogen i väntan på LW ringer han polisen och larmar om mystiska män i skogen, jag har absolut för mig att han sa till polisen att "det kunde ju gå illa om dom träffade på en kvinna".
(Hittar inte uppgiften nu bland alla 14000 sidor, men jag vet att jag har läst det).

Och precis här går hans plan fel. Han tror naturligtvis inte att polisen ska dyka upp där i skogen. Utan bara ha det noterat när en kvinna sedan hittas mördad.

Kl 00:08 är LW i skogen och skriver "hallå?" men får inget svar, då SDs plan gått i stöpet (han hade ju dessutom inte telefonen med sig, utan tänkte sig ett överraskningmord).

Men NÄR ringde han polisen?
Han hade ju inte telefonen med sig?
Ringde han hemifrån innan han begav sig ut?

Han vill ju inte heller identifiera sig när polisen dyker upp.
En sak som jag funderat på som jag inte sett någon uppgift på är om han ringde från dolt nummer? Eftersom han ändå inte vill identifiera sig. Det vore ju också lite graverande kan man tycka. Han ville verkligen inte göra något avtryck på platsen vid det tillfället.
Är det någon som kommer ihåg var man kan hitta hans samtalsloggar från denna natt?
Var det på samma plats där hon sedan blir mördad?
Citera
2020-03-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilket mordvapen?

Det vet vi ju inte men något hade han. Min hypotes är att det är något som han tagit loss från något ställe och efter rengöring satt tillbaka igen. Ingen kan tro att det använts på BO. Trubbigt våld, var det.
Citera
2020-03-06, 15:01
Medlem
Hoppas den avtrubbade (iskvinnan) HD har trappat ned sin medicinering och öppnat upp för intryck av den sanna verkligheten att hennes sadistiske, patologiska mytoman till exman visat sig vara en multipel personlighet med förmåga att mörda utan att känna varken skuld eller skam.

Hoppas JellyGray tar bladet ur munnen innan det han döljer exploderar i en stressutlöst hjärtinfarkt. Fy, fn vilken dj-la kränkning mot LW när han sökte bli vän med LWs stora son året efter hon mördats. Enbart för att lindra egna skuldkänslor. Karln är ett typexempel på hur människor utan egen ryggrad kan utnyttjas av en förslagen mördartyp som låtsas vara hans vän. Den enda vän SD har är han själv! Inte ens hans advokater kan finna på ett halmstrå till rimligt tvivel.
SD kommer få roa sig med att försöka pricka fåglar på rastgården med sparade undangömda torkade ärtor, så han får skratta och fnissa lite om han lyckas träffa rätt.
Citera
2020-03-06, 15:01
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Men snälla någon varför ska han sörja en plågoande som försvunnit ur hans liv?
Jag hade inte heller sörjt om jag haft en fiende som dött.
Hur tänker du egentligen? Varför måste man sörja även de man ogillar eller hatar? Du begär att människor ska känna helt onaturliga känslor.

Ursäkta men att du skulle vara psykolog är nog största lögnen du spridit i tråden. Självklart var Lena mer än en plågoande för SD. Han älskade henne samtidig som han verkade hata henne. Varför fortsatte han annars träffa henne? Om du tror att han inte skulle kunna gråta över henne och det vore onaturliga känslor så ska du nog fundera på att byta yrke. Fy för att hamna hos en psykolog som resonerar som du.
Citera
2020-03-06, 15:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Om man jämför vad UW säger om sitt och Lenas förhållande efter skilsmässan så skiljer det sig helt ifrån vad MH vittnar om. Till och med barnen vittnar ju om att föräldrarna hade ett bra förhållande trots att de inte var gifta längre.

MH var uppenbarligen sjuk. Tror inte UW skulle ljuga om sin och Lenas relation
Citera
2020-03-06, 15:03
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Jag tror som du, det var tänkt att bli hennes dödsdag. Att poliserna skulle åka på ett sånt larm en lördagkväll trodde han nog aldrig, de åkte ju aldrig på dödsskriklarmet på måndagkvällen.

Han kan ju inte veta det. Att polisen inte kommer dag 1 för att de inte kom dag 3 är konstig logik.
Citera
2020-03-06, 15:19
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Spännande teori, men den håller inte. SD ringer ju i så fall till polisen och placerar sig själv på brottsplatsen. Lägg till detta all den här bevisningen som redan långt innan mordet fanns för att han en vacker dag skulle komma att mörda LW så inser ni vilken dålig plan det här skulle varit. Han skulle ju ha åkt fast och dömts ganska omgående.

Ja med facit i hand suger planen men jag tror inte han räknade med att polisen skulle dyka upp och han hade nog nåt planerat hemma för att skapa digitalt alibi.
Citera
2020-03-06, 15:24
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Han kan ju inte veta det. Att polisen inte kommer dag 1 för att de inte kom dag 3 är konstig logik.

Men SD vet väl inget om att det skulle komma ett larm på måndagen, jag tror helt enkelt att han inte räknade med att de skulle åka på ett larm från honom. Jag skulle inte heller tro att de har tid en lördagkväll att kolla upp något som inte är ett brott.
Citera
2020-03-06, 15:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja med facit i hand suger planen men jag tror inte han räknade med att polisen skulle dyka upp och han hade nog nåt planerat hemma för att skapa digitalt alibi.
En sådan plan vore idiotisk oavsett om polisen dyker upp eller inte. Problemet är att han genom telefonsamtalet till polisen placerar sig på brottsplatsen. En koppling till en brottsplats brukar vara otroligt besvärande, och han skulle aldrig ha kunnat komma undan med något sådant där.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-06 kl. 15:32.
Citera
2020-03-06, 15:32
Medlem
Citat:
Men SD vet väl inget om att det skulle komma ett larm på måndagen, jag tror helt enkelt att han inte räknade med att de skulle åka på ett larm från honom. Jag skulle inte heller tro att de har tid en lördagkväll att kolla upp något som inte är ett brott.
Tror som du. Han tänkte att han skulle få okända att skylla på. Men LITET konstigt att han inte tog med att han satte sig själv där...

Dagens funderingar om hur SD befann sig i kollisionspunkten mellan utlovad förlovningsresa till Kilimanjaro m LW och försoningsresa till USA med HD är mycket intressant. Många av de motsägelse vi sett i tråden springer nog ur hans två parallella liv. Samtidigt är det obegripligt och obeskrivligt hemskt att han löser reselöftena genom mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in