2020-03-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag är helt övertygad om att Tegnell är fullt utbildad inom läkarkonsten. Dock är ju frågan om det finns andra aktörer bakom honom som påverkar hans arbete avseende COVID-19.

Det är ju en fråga om resurser, han kan ju inte bygga ett par sjukhus själv, inte heller ansälla ny tullpersonal och bygga gränsposteringar etc.

Hans jobb är att le och se glad ut.
Citera
Medlem
Åkesson headlinar de svenska pressarna, melodifestivalen kör imorrn med publik och coronan hamnar par-tre rader under detta. Bra prioritering. Klart gemene svensk kommer tro att corona inte är något farligt, men jag väntar mig negativa besked inom kort.

Tro inget annat. Var inte dum.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Kanske läggs fram ett nytt förslag i Riksdagen snart, Coronaskatt...

Värnskatt p.g.a. pandemihotet men det blir 2-10% rätt av på alla inkomster i så fall. Sedan blir vi inte av med den på många år. Inte förrän Jökpartierna stärkt sin kassa rejält.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Under de kommande veckorna kommer vi att få se saker som vårt samhälle aldrig har sett förut!

Japp!

Ha i åtanke den redan innan eskalerande kriminaliteten. Polisen kommer få ligga i.
Citera
2020-03-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
När kommer Stockholm att redovisa sina nya Corona-fall från idag?

stockholm brukar vara sist att rapportera
Citera
Medlem
Kollar WHOs press briefing, det framgår tydligt att testutrustning är en STOR bristvara i större delar av världen.

Testar man inte folk, så finns heller inga nya fall lol

Mörkertalet på antal smittade är definitivt högre.

https://youtu.be/-YQ0jlpHuGc
Senast redigerad av jagheters 2020-03-06 kl. 16:55.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Vilka är de faktiska dödsorsakerna hos de som dör? Organsvikt... hjärta, lungor etc?

Som jag läst ska det huvudsakligen vara att lungorna pajar genom en lunginflammation. Man får helt enkelt inte tillräckligt med syre och kvävs till döds.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt. Djursholms privatskolor stängda, Estelles skola, Nacka mm.
Det är medelklass eliten som svänger i backarna i Italien. För en gångs skull har de med sämre ekonomi ett fördel👍🏼

Jag ser det tvärtom. Det är en fördel med
Stängda
Skolor. De har möjlighet att jobba hemma.
Citera
Medlem
HGs avatar
Gillar Anders Tegnell som säger följande:

"Men statsepidemiolog Anders Tegnell på Folkhälsomyndigheten tror att antal fall i Sverige kan ha nått sin kulmen nu.

– Det kanske går upp något. Men sedan kommer det med all sannolikhet att gå nedåt, "

Så nu kan vi bara koppla av hemma och sluta oroa oss!
Citera
2020-03-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Alla inkommande flyg bör granskas person för person. Den svenska regeringen bör stänga alla arbetsplatser förutom sjukhus, apotek och matbutiker. Alla förskolor, skolor och universitet bör stänga. Alla events bör ställas in. Minst en månad tills vi har ett grepp på viruset.
Jag har information om nya restriktioner på ett stort svenskt företag som gäller från nu tills vidare:
- Inga resor till möten inom Sverige,
- Resor till hot-spot-länder helt förbjudna nu. Vad gäller övriga länder: icke nödvändiga utlandsresor förbjudna (möten, kurser, event etc)
- Generellt: Jobba på distans istället för att resa, när det är möjligt.
Citera
2020-03-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
För att jag är totalt fascinerad hur ni bygger upp en total hysteri, får man inte ha en motsatt åsikt?

Hur kan du vara fascinerad, är du ny på Flashback?
Citera
2020-03-06, 16:52
Medlem
Undra hur stockholmssiffrorna blir idag, borde väl komma snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här