2020-03-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Du kanske inte bryr dig överhuvudtaget men ändå är du här och uttalar dig.

Bara det här säger hur sjukt lågt media sjunker, när man skapar en chatt för att folk tydligen är totalt inkapabla att tänka eller söka oberoende för den delen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Jag har information om nya restriktioner på ett stort svenskt företag som gäller från nu tills vidare:
- Inga resor till möten inom Sverige,
- Resor till hot-spot-länder helt förbjudna nu. Vad gäller övriga länder: icke nödvändiga utlandsresor förbjudna (möten, kurser, event etc)
- Generellt: Jobba på distans istället för att resa, när det är möjligt.

Låter som på Volvo
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jag har fått höra av personer som arbetade när Hongkonginfluensan slog till 1969/70 så var det visserligen bitvis ont om folk på vissa arbetsplatser, i det stora hela var det ändå inget värre problem.

Det nya coronaviruset imponerar inte på mig, men visst, kommer det en andra omgång som för Hongkong då kan det bli lite besvärligt.

Så länge samhället fungerar fortfarande så har vi gott hopp. El, vatten, matresurser, medicin, mm. är viktigt om man inte som privatperson har vidtagit åtgärder innan det brakar lös.
Citera
2020-03-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Hur kan du vara fascinerad, är du ny på Flashback?

Är trotts allt folks personliga åsikter, men sant som du säger.
Citera
2020-03-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Gillar Anders Tegnell som säger följande:

"Men statsepidemiolog Anders Tegnell på Folkhälsomyndigheten tror att antal fall i Sverige kan ha nått sin kulmen nu.

– Det kanske går upp något. Men sedan kommer det med all sannolikhet att gå nedåt, "

Så nu kan vi bara koppla av hemma och sluta oroa oss!
Han kanske har rätt... han verkar ha bättre koll känns det som!
Citera
2020-03-06, 16:56
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Vilka är de faktiska dödsorsakerna hos de som dör? Organsvikt... hjärta, lungor?

Lungorna, många kommer att dö kvävningsdöden. Därav behovet av intensivvård, som det inte finns tillräckligt av. Jag tror rentav att vi kommer att få problem att vårda våra vip-personer.
Citera
2020-03-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Undra hur stockholmssiffrorna blir idag, borde väl komma snart

Gissar på 50-60 st
Citera
2020-03-06, 16:57
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Som jag läst ska det huvudsakligen vara att lungorna pajar genom en lunginflammation. Man får helt enkelt inte tillräckligt med syre och kvävs till döds.

Åh fy f-n. Och då behövs Ecmo.
Citera
2020-03-06, 16:58
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Kollar WHOs press briefing, det framgår tydligt att testutrustning är en STOR bristvara.

Mörkertalet på antal smittade är definitivt högre.

https://youtu.be/-YQ0jlpHuGc

Naturligtvis finns oupptäckta fall men om de leder till en explosion av nya fall vet vi inte ännu. Kan vara superpridare men det kan även vara någon med få sociala kontakter som inte sprider alls.

Vi kan bara vänta och se. Många verkar i alla fall få influens nu. Ganska sent utbrott men om det finns corona fall bland dem det uppdagas väl efterhand.
Citera
2020-03-06, 16:58
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Undra hur stockholmssiffrorna blir idag, borde väl komma snart

Undrar jag också. Kanske är locket på som gäller nu?
Citera
2020-03-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Läste att Sverige i fortsättningen endast ska rapportera en gång per dag, men detta sades ju för två dagar sedan. Vilken tid sker ”uppdateringen ” med tanke på att fall ramlar in via medier lite när som, precis som innan?

Tror bara det var Folkhälsomyndigheten som sa att de gör bara en uppdatering om dagen. Roligt är att just den informationen verkar vara bortplockad från deras sida.

Sjukvårdsregionerna uppdaterar lite olika. Region Stockholm brukar informera under sen eftermiddag, så det kommer nog snart.
Citera
2020-03-06, 16:59
Medlem
5 äldre nya bekräftade i jönköping
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här