2020-03-06, 15:34
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En sådan plan vore idiotisk oavsett om polisen dyker upp eller inte. Problemet är att han genom telefonsamtalet till polisen placerar sig på brottsplatsen. En koppling till en brottsplats brukar vara otroligt besvärande, och han skulle aldrig ha kunnat komma undan med något sådant där.

Nä förhoppningsvis inte och han kommer nog inte undan nu heller.
Citera
2020-03-06, 15:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ursäkta men att du skulle vara psykolog är nog största lögnen du spridit i tråden. Självklart var Lena mer än en plågoande för SD. Han älskade henne samtidig som han verkade hata henne. Varför fortsatte han annars träffa henne? Om du tror att han inte skulle kunna gråta över henne och det vore onaturliga känslor så ska du nog fundera på att byta yrke. Fy för att hamna hos en psykolog som resonerar som du.

Han älskade henne men de känslorna kvävdes på slutet av deras relation när Lena inte respekterade hans beslut att återgå till sin fru. SD:s kärlek hade endast överlevt om Lena inte agerat hotfullt, bittert och hämndgirigt.

Hade Lena visat respekt för SD:s beslut och önskat honom och HD all lycka och välgång och backat ifrån dem DÅ hade SD inte kunnat sluta älska Lena. Då hade SD saknat och trånat efter henne och kanske ångrat sitt beslut. Men tyvärr, den möjligheten stängde Lena för gott när hon valde att gå emot de vett och etikettregler som gäller när man avslutar kärleksrelationer.
Senast redigerad av Rosamund 2020-03-06 kl. 15:51.
Citera
2020-03-06, 15:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä förhoppningsvis inte och han kommer nog inte undan nu heller.
Frågan kvarstår ju. Hur menar åklagaren att mötet med polisen på lördagen var en "del i en lömsk mordplan".
Citera
2020-03-06, 15:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Frågan återstår. Hur menar åklagaren att mötet med polisen på lördagen var en del i en mordplan.

Vet inte men för mig är det ingen tvekan om att det var D-day eller genrep, analysen självklar nu när vi sitter med facit i hand och kan se helheten. Jag tror inte slumpen.
Citera
2020-03-06, 15:54
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han älskade henne men de känslorna kvävdes på slutet av deras relation när Lena inte respekterade hans beslut att återgå till sin fru. SD:s kärlek hade endast överlevt om Lena inte agerat hotfullt, bittert och hämndgirigt.

Hade Lena visat respekt för SD:s beslut och önskat honom och HD all lycka och välgång och backat ifrån dem DÅ hade SD inte kunnat sluta älska Lena. Då hade SD saknat och trånat efter henne och kanske ångrat sitt beslut. Men tyvärr, den möjligheten stängde Lena för gott när hon valde att gå emot de vett och etikettregler som gäller när man avslutar kärleksrelationer.

Du är inte sann! Så kärleken dog mellan lördagen och måndagen? På 2 dagar? De sågs ju enligt SD fredag och ev lördag.
Citera
2020-03-06, 16:00
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Frågan kvarstår ju. Hur menar åklagaren att mötet med polisen på lördagen var en "del i en lömsk mordplan".

Evenuellt för att visa att han är en god medborgare som värnar om andras säkerhet? Han såg (ljug) suspekta vän och ringde polisen. I hans egna område är han en "Sheriff" som håller koll på allt och alla, han smsar om att grannar har på lampan i fönstret, han lyser av någon anledning in i huset hos folk med ficklampa. En kvinnlig granne berättar om att Stefan lyser in i hennes fönster, här tror jag det handlar om att han vill få se henne lite, kanske hoppas hon är lättklädd. Men tillbaka till fråga, jag tror han vill utmåla sig som en duktig jävel rätt och slätt.
Citera
2020-03-06, 16:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du är inte sann! Så kärleken dog mellan lördagen och måndagen? På 2 dagar? De sågs ju enligt SD fredag och ev lördag.

Var får du 2 dagar ifrån? Lena hotade och agerade bittert i över ett år. Sedan första gången HD fick reda på affären i 2017. Det var även Lena som skrev brev för att avslöja att affären fortsatte i feb 2018 trots SD:s vädjan att hon skulle låta bli.

Har du inte läst chattarna eller? Vilken kärlek kan överleva över ett års hot, trakassetier och hämndaktioner mot både dig och din familj?

Du är inte sann. Om du har en sådan destruktiv relation och fortfarande känner kärlek så behöver du professonell hjälp.
Citera
2020-03-06, 16:02
Medlem
landbandys avatar
Funderar på om hans personlighet inte tål stora förändringar ?
Det han har planerat skall genomföras och även följas utav de runt omkring honom .
Om inte så sker -reagerar han mycket rejält !
Och en utav de som oftast ”satte käppar i hjulet ” för honom ( på tal om käppar i hjul , hmm...) var LW .
Det tolererade inte han utifrån sitt tänk ...

( spekulation)

Brukar inte de med diagnosen asperger bli rejält förbannade när deras schema förändras utav någon annan ? Att någon anser sig typ veta bättre osv. ? Någon som vet ?
Citera
2020-03-06, 16:06
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 147 s 336 förhör med SD ang dessa *mystiska* tre män som SD *mötte

SD ger en beskrivning av dessa. Han vill inte kalla de svartskallar ändå gör han det.

MT: Ehh och jag vill inte att man, säger att alla svartskallar är onda, vill inte ens att man säger ordet svartskallar, ehh
FL: Det var, dom här killarna var av utländska härkomst till...
MT: Jaja ...
FL: Synes då?
MT: Dom ja dom var inte ljusa i hyn ...
FL: Mörkhyade?
MT: Och dom var inte svarta heller men ...
MT: Dom hade, utomeuropeiskt utseende
MT: Sydeuropeiskt kanske.
Citera
2020-03-06, 16:35
Medlem
Draifoss avatar
"Här är misstänkta mördarens filmer till Lena Wesström"
https://www.expressen.se/tv/nyheter/har-ar-misstankta-mordarens-filmer-till-lena-wesstrom/
Citera
2020-03-06, 16:37
Medlem
Rastades avatar
Citat:
"Här är misstänkta mördarens filmer till Lena Wesström"
https://www.expressen.se/tv/nyheter/har-ar-misstankta-mordarens-filmer-till-lena-wesstrom/

Jag ska hämta ut filmen så den går att se utan censur.
Citera
2020-03-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Evenuellt för att visa att han är en god medborgare som värnar om andras säkerhet? Han såg (ljug) suspekta vän och ringde polisen. I hans egna område är han en "Sheriff" som håller koll på allt och alla, han smsar om att grannar har på lampan i fönstret, han lyser av någon anledning in i huset hos folk med ficklampa. En kvinnlig granne berättar om att Stefan lyser in i hennes fönster, här tror jag det handlar om att han vill få se henne lite, kanske hoppas hon är lättklädd. Men tillbaka till fråga, jag tror han vill utmåla sig som en duktig jävel rätt och slätt.

Fy fan. Vilken jäkla dåre.
Jag skulle vara livrädd om jag hade en granne som gick runt och lös in i fönster och smsade.
Han äe värre än en psykopat. Han är en dåre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in