Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag vet! Om SD kopierar S partiprogram så kan de bli jättestora och alla kan samarbeta med dem! Vilken bra idé; Reinfeldtsk röstmaximering från 2006!
Om du vill beskriva en strategi som bröt 12 år av rödgrönt maktmonopol och säkrade 8 sammanhängande år av borgerligt maktinnehav som ett misslyckande, sure.
Citat:
Om SD måste anpassa sig till M och KD för att hjälpa dem att få röster så behövs inte SD.
Helt fel.
Citat:
Det är ingen mening med en ny M-regering i Reinfeldts anda.
Nej, och vem fan har efterfrågat det?
Citat:
En ny regering måste vara mycket mer radikal än dagens M annars kan lika gärna gökboet fortsätta att rekrytera röster till SD och radikalisera folket med sin inkompetens.
Nej, det måste den inte. Om du får välja mellan halverad invandring och oförändrat skyhög invandring, och väljer det sistnämnda av ren tjurighet över att du inte fick nollinvandring, så är du 1) ett barn, och 2) en idiot. Naturligtvis är ALL förändring till det bättre önskvärd och du skulle ta halverad invandring direkt om erbjudandet fanns, så sluta larva dig med allt-eller-inget.
Citat:
Om SD måste acceptera vänsterliberal politik så gör de ingen skillnad. Då blir det diskussioner om skattesatser, karensdagar och om vi skall ha 80 000 eller 100 000 migranter. Då har de vänsterliberala vunnit; det är det de vill, att få in SD i etablissemangsfållan.
Nu handlade ju min analys dock om att M och KD redan vuxit på SD:s bekostnad de två senaste månaderna enligt Demoskop. Det har sammanfallit med att SD har spottat ur sig ett pärlband av saker som fått revolutionsfalangen att applådera förtjust. Bylund och Aronsson har gått full Trump mot SVT/SR, Marttinen och andra SD:are har spritt misshandelsvideon med tjejen och krävt fängelse och utvisning för tjejerna som utförde misshandeln, Åkesson har lyft svenskfientlighet, jude- och liberalhatarnas röda skynke Paula Bieler har hoppat av... facit så här långt: SD tappar så mycket att Powergirl borde vädra morgonluft igen. Jag sa att förnedringsrånen inte kommer att bli den kioskvältare ni tror, men blev nedröstad. Huruvida Åkessons kortlivade flygbladsturné vid gränsen (han blev just deporterad från Turkiet) blir det stora lyftet man letat återstår att se, men tillåt mig tvivla.
Citat:
Man som tur är tycker inte SD det. Vi är immuna mot ditt vänsterliberala virus.
En "vänsterliberal" är nån som röstar på Annie Lööf och tycker att DN och Guardian ligger i rätt fil politiskt. Devalvera inte ord som PK-packet gjorde med "rasism". Om M- och KD-sympatisörer och SD:are med moderat förflutet är "vänsterliberaler" så är det ingen skillnad mellan å ena sidan DN-liberaler och å andra sidan Arpi, Ingerö, Teodorescu, Gudmundson, Bali och andra M/KD-figurer som ägnar dagarna åt att spy över DN och C. Det finns många hållplatser längs de 7000 milen från SD till "vänsterliberalism".
Citat:
Vi får helt enkelt kämpa vidare tills vi vinner över folk med en SD-politik för förändring, inte en moderat politik där vi inte ens vågar ha en bild på vår partiledare i sociala medier om media inte gillar bilden!
Jag vet inte om du känner till detta, men det finns en person som heter Jimmie Åkesson. Han är till vardags (och även på helger tror jag) partiledare för ett parti som heter Sverigedemokraterna. Samma person som yttrade de numera bevingade orden "give them hell", faktiskt.
Han anser att SD befinner sig här i förhållande till M och KD. Eftersom du har en fullt utvecklad allergi/fobi mot M och KD är jag osäker på om du hör hemma i Jimmies parti. Att värna om en differentiering gentemot M och KD är förstås nödvändigt för att SD ska ha ett existensberättigande, men att vara direkt fientlig och öppet hatisk mot partier som SD:s egen partiledare anser sig ligga nära och vill samarbeta med flyger ju inte. 50% av SD-väljarna har M som andrahandsval, 22% har KD. Det säger sig självt att SD inte bäst behåller sina väljare genom att maximera klyftan mellan sig själva och M/KD och använda dem som spypåse.
Citat:
Ni allmänt invandringskritiska tycker att vi i "Give them Hell-falangen är för radikala och provocerande men det är vi som är SDs hårda kärna, det är vi som tar diskussionerna med folk och omvänder dem ute i IRL.
Det finns redan en give them hell-falang. Den heter AfS och det är så fiffigt ordnat att alla som tycker att SD är för mesiga har kunnat gå dit i flera år. Har funkat sådär vad jag kan se.