2020-03-06, 08:49
Medlem
During World War II, a US Navy skipper must lead an Allied convoy being stalked by Nazi U-boat wolf packs - Imdb.

Manus har skrivits av Tom Hanks själv och det är den första filmen Aaron Schneider har regisserat sedan 2009.

Tyvärr såg trailern ut som midway och den var bara överfylld med CGI. Tom Hanks är dock jävlig bra och jag älskar krigsfilmer så jag kommer garanterad se den. Men va de bara jag som tyckte den såg lite billig ut?

https://www.imdb.com/title/tt6048922/?ref_=nm_flmg_dr_1

https://www.youtube.com/watch?v=-pNgAZVrf40
Senast redigerad av kattmedhonung 2020-03-06 kl. 08:56.
Citera
2020-03-06, 08:53
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lite?

Ser ju ut som en 12åring gjort animationerna o datajobbet. denna lär ju bli skit oavsett. Sen tycker jag han har helt fel gren av filmer, passar inte i krigsfilmer.
Citera
2020-03-06, 10:42
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Lite?

Ser ju ut som en 12åring gjort animationerna o datajobbet. denna lär ju bli skit oavsett. Sen tycker jag han har helt fel gren av filmer, passar inte i krigsfilmer.

Sant.
Det CGI i princip alltid missar är massa.
Action ska gå snabbt så då struntar man i massa även om det hade varit mycket snyggare.

Det får bli en torrent på denna.
Citera
2020-03-09, 04:33
Medlem
Ovcharkas avatar
"Aaron Schneider". En jude gör en WW2-film. Nej... Tom Hanks filmer är oftast bra dock, liksom hans insatser.

Kommer den till Netflix eller HBO? Annars avvaktar jag. Vem går på bio...
Citera
2020-03-09, 11:29
Bannlyst
Det funkade en gång. Tycker man gjorde Pearl Harbor på ett bra sätt, den som gick upp 2001. Den filmen drog nytta av bra skådesspelarval.

Hollywood....så in i helvete mycket skit därifrån. Jämför med ryktet denna filmindustri hade på 1970-talet.
Citera
2020-03-09, 11:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Sedan jag vaknade har jag slutat titta på filmer från j-Hollywood om de dumma dumma nazisterna och de 'tackars 'tackars j och de heroiska allierade som bara slaktade ett par miljoner tyskar EFTER kriget inklusive 100.000 tyska barn man var rädd skulle kunna vara ett hot i framtiden bortsett från att man våldtog i princip alla tyska kvinnor. Det lär man tydligen inte ut i skolan - "det goda hatet/våldet".

Jag vägrar att låta mig hjärntvättas mer. Bojkottar därför det mesta från Hollywood.
Citera
2020-07-10, 21:13
Medlem
Filmen var mycket bättre än vad trailer visade. Fortfarande mycket CGI men överraskande bra.
Citera
2020-07-10, 21:26
Medlem
Snapcounts avatar
Filmen var intensivare än vad jag väntade. Trodde den skulle vara ett bottenapp men det är den inte. Den är inte heller någon toppenrulle.

Gillade speciellt nattscenerna i konvojen när Hank`s skepp håller på att :
Citera
2020-07-10, 23:39
Medlem
EggBoxJuans avatar
Tyckte inte det var något fel på specialeffekterna, filmen var okej.
Det enda som störde mig var längden på filmen, 81 minuter om man räknar bort eftertexterna.
Citera
2020-07-10, 23:40
Medlem
FiniteLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Tyckte inte det var något fel på specialeffekterna, filmen var okej.
Det enda som störde mig var längden på filmen, 81 minuter om man räknar bort eftertexterna.

Håller med, lite för lång.
Citera
2020-07-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det funkade en gång. Tycker man gjorde Pearl Harbor på ett bra sätt, den som gick upp 2001. Den filmen drog nytta av bra skådesspelarval.

Hollywood....så in i helvete mycket skit därifrån. Jämför med ryktet denna filmindustri hade på 1970-talet.

Det enda som var bra med den rullen var CGI:n och ljudet. Greyhound är en annan typ av film, oxå med en massa CGI. Man får följa ett eskortfartyg över Atlanten och dess kamp mot Dönitz vargflockar.

Intressant detalj att tyska ubåtar körde lite psykning över radion. Det som saknas är motståndarsidan utöver kacklet över radion, dvs att man även får följa hur tyskarna lade upp taktiken när man angrep konvojerna. Trevligt att rullen inte tyngdes ned av en massa romantik för en gång skull. Dock får man nog säga att det kunde varit lite fler kvinnor i filmen.

De flesta nyare krigsrullar verkar anamma samma principer som man gjorde i en del äldre krigsfilmer, dvs motståndaren är med som en ond skugga.
Citera
2020-07-11, 13:37
Bannlyst
Och inte en enda jättebläckfisk som angriper skeppsbrutna? Ingen "Flygande Holländare"? Man har alltid chansen med filmer som utspelar sig på havet men neej då, sådana "onaturliga händelser" får aldrig vara med på ett hörn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in