2020-03-05, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
https://www.google.se/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2020/03/03/uk/coronavirus-assault-student-london-scli-intl-gbr/index.html

Ihjälslagen? Hursomhelst, den rasismen fanns redan innan Corona!
Citera
2020-03-05, 21:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Återigen, det enda citat som finns är att toppen av fall från hemvändarna från italien bör ligga i slutet på denna vecka.

Allt annat verkar vara en trådsanning.

Hur ser det ut i Thailand, många svenskar där nu, de bör droppa in efter hand?
Citera
2020-03-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
Dere har bare 7 mer enn Norge, vi tar dere igjen i morgen skal du se Våre politikere har gjort for mye fuck-up
Jag lovar att vi kommer vinna över er! Ni har inte Dr. A.Tegnell i ert lag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Googla ordet "varians".

Det känner jag till väl.

Dödlighet situationsrapport 41 från WHO 2/3

Epicentra:
Hubei: 2803/67103= 4,2 %
Italien: 35/1689 = 2,1 %
Iran: 54/978 = 5,5 %

Utanför epicentra:
Kina: 112/13071 = 0,86 %
Europa: 2/447 = 0,45 %
Western Pacific: 30/4644= 0,6 %
South-East Asia Region: 1/49 = 2,0 %
Eastern Mediterranean Region: 0/169
Region of the Americas: 0/90
Diamond Princess: 6/706 = 0,84 %
Afrika exkluderat, för få fall

Totalt utanför epicentra: 151 /19176 = 0,78 %
Citera
Medlem
Citat:
Jag ska förklara för dig varför du har fel.

WHO har uttryckligen sagt att 99% av alla som testats positivt för Corona till slut utvecklat sjukdom. Nu tänker du att "aha men om man inte får symptom så testar man sig inte!". Så kan man tro, men saken är den att när någon testas positivt för Corona så försöker man även testa alla de personer som den smittade varit i kontakt med. På så sätt upptäcker man en massa människor som är smittade utan att de vet om att de är smittade och som vid den tidpunkten (utan symptom) aldrig skulle ha testats. Av dessa personer utvecklar så småningom 99% själva sjukdomen. Förstår du nu? Detta är vad WHO själva säger.

Jag är ledsen kompis, men det finns inga gigantiska mörkertal som gör att dödligheten är lägre. Väldigt många smittade är ännu inte kända, men det beror på att sjukdomen helt enkelt inte brutit ut än hos dem.

Nej, jag har inte fel i att det finns ett mörkertal. Du verkar inte förstå innebörden av ett mörkertal. Det kan handla om 1 person eller 1 miljon personer. Oavsett så räcker det att det finns en 1 person för att siffran ska anses som lägre rent matematiskt. Det spelar ingen roll hur lång pekpinne du har eller hur mycket du hänvisar till WHO, det är inte WHO som ansvarar för ordet mörkertal. Ta och kamma dig nu och förhåll dig till det jag säger, för just nu talar du bara i tron att du ska vinna någon diskussion.

Jag har för övrigt aldrig påpekat att det finns ett gigantiskt mörkertal på flera miljoner, jag har påtalat att det finns ett mörkertal eftersom man omöjligen kan ha spårat samtliga fall. Kamma dig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Liken kommer nog staplas i drivor här om någon månad, precis som i Kina och Iran.

Då kanske den här tråden äntligen dör också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Forskare själva eftersom de sagt att siffrorna inte stämmer och att Kina manipulerar siffror, har du missat allt tydligen. Du verkar inbilla dig i förnekelse om att staten med corona Bob, WHO och kinesiska/USA/CIA döds forskare är snälla och sanna.
Haha, du framstår som en riktig stolle.

Tror att du trollar. Men om du mot all förmodan skulle vara så jävla bombad så kan jag glatt informera dig om att siffror från alla länder finns där.

De till och med presenterar siffror exklusive Kina på flera ställen.

Vet du vad det betyder?

Det betyder att om du faktiskt skulle vara så jävla dum i huvudet att du avfärdar alla källor bara för att du inte tror på en källa så kan du med enkelhet titta på alla andra siffror.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-05 kl. 21:20.
Citera
2020-03-05, 21:18
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:

WHO har uttryckligen sagt att 99% av alla som testats positivt för Corona till slut utvecklat sjukdom. Nu tänker du att "aha men om man inte får symptom så testar man sig inte!". Så kan man tro, men saken är den att när någon testas positivt för Corona så försöker man även testa alla de personer som den smittade varit i kontakt med. På så sätt upptäcker man en massa människor som är smittade utan att de vet om att de är smittade och som vid den tidpunkten (utan symptom) aldrig skulle ha testats. Av dessa personer utvecklar så småningom 99% själva sjukdomen. Förstår du nu? Detta är vad WHO själva säger.

Jag är ledsen kompis, men det finns inga gigantiska mörkertal som gör att dödligheten är lägre. Väldigt många smittade är ännu inte kända, men det beror på att sjukdomen helt enkelt inte brutit ut än hos dem.

Hmm, hur effektivt tror du man testar alla som varit i kontakt med den smittade i Sverige. Jag menar, jag vet inte hur din dag ser ut, men jag är i alla fall i närheten av ett 60 tal människor vars namn jag inte känner till eller kan ta reda på per dag.
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag tror att namnet Tegnell kommer bli lika känt som Quissling är, i en mycket snar framtid!
Quissling var den enda partiledaren som ville mobilisera veckorna före invasionen. Sen hanterade han nederlaget på mest pragmatiska vis. Tegnell kommer att bli lika känd som Bagdad Bob. Igår: "Vi har inte coronaviruset i Sverige".
Citera
Medlem
Citat:

Det stämmer. Jag har läst samma sak på flera sidor att de flesta får symtom och blir sjuka. Många riktigt sjuka. Det är det många inte verkar fatta.. Och ingen vet heller vad frisk innebär... vilka komplikationer får de efteråt. Coronaviruset verkar även gömma sig i nervsystemet. Kan man bli frisk överhuvudtaget efteråt?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
När har han någonsin uttryckt att han.vet att det är så? Har du käka så kommer jag instämma fullt ut i kritiken.

https://omni.se/t/smittan-i-sverige/ecb4d627-d9f4-4bd9-806d-9a132f261133
Citera
2020-03-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
haha, nej

Nej, Island, Norge och San Marino slår oss. Poängen kvarstår dock - vi har jämförelsevis många fall sett till vår storlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in