2020-03-05, 20:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Din desinformation mot andras desinformation lika med mera desinformation.

Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det gör du inte. Du sprider lika mycket desinformation och farligt tänk som alarmisterna. Försvarar Tegnell in absurdum, när INGET annat västland, eller WHO, eller någon, säger och agerar som dem.

Nix, jag håller mig till det som hänt och beskriver inte det som inte hänt. 0 % döda i Sverige nu och cirka 100 smittade. Alarmisterna talade i helgen om att de skulle vara flera döda och flera tusen smittade i Sverige vid denna tidpunkt.

Att jag försvarat AT är lögn och desinformation.
Citera
2020-03-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Tack. Men det var inte det jag frågade. Min fråga är: har du data på alla som smittats av covid-19? Eftersom du hade problem med att svara sist så kan jag hjälpa dig: nej det har du inte. Därför har du lika fel som den som påstår att dödligheten är 0,01%. Du har helt enkelt ingen aning och bör inte gå ut med siffror och påståenden om dödlighet. Punkt.

Jag googlade och typ 15 olika sidor säger allihop att influensa dödligheten är run 0.01%, skulle alla dessa ha fel och konspirera tillsammans? Orkar inte länka alla, men gör en snabb googlesökning så hittar du exakt samma info.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Skrämmande att du inte kan något om vaccin.
Vaccin innebär att man blir utsatt av viruset sedan så reagerar kroppen att du blir imun. (lärde man sig i grundskolan)

Om man nu inte blir imun om du har haft corona då är det ingen mening att forska på ett vaccin för det är meningslöst.
Dels kan ett vaccin vara bra för de som annars skulle dött i sjukdomen, typ gamla.

Dels vore det bästa om vi kunde utrota viruset direkt. Så länge det där viruset florerar finns risken för en MERS-liknande mutation. En sådan smittspridning, med digerdödens dödlighet, skulle kunna bli samhällsomstörtande.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Hur kommer Corona-Bob förklara det här?

"Under torsdagen meddelades att en privat förskola i Ystad stänger, rapporterar SVT. Ett 50-tal barn får stanna hemma då ett av barnen har varit på semester i norra Italien och sedan insjuknat med hosta och feber"

Citat:
Folkhälsomyndigheten: Barn sprider inte coronaviruset

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Han säger det han mäste säga för att lugna allmänheten. Han låtsas som om myndigheterna har kontroll och att det handlar om ett antal utlandsfall som kan spåras fram. Nödtelefonen 1177 frågar den som ringer om just utlandskopplingar. Annars blir det ingen testning.

Vänta 14 dar så kommer han att säga att det inte finns någon kontroll. Förkylningssjukdomar är omöjliga att kontrollera. Det går ett lura folk ett tag men inte i längden.

Låt oss säga att alla hypokondrikers domedags teorier faller in för en gångs skull, hur vill ni att man skall förmedla information utan att skapa total panik samt kollaps?
Citera
2020-03-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Den där blev avfärdad för en månad sedan som tramsometer!
Jaså? Vem har avfärdat WHO, stater och forskares officiella siffror?

Du? Med "De är jobbiga" som enda grund också förmodar jag?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Nej, det är så klart viktigt att man faktiskt blir immun.

Men du verkar tro att ett vaccin är samma sak som att ha viruset. Båda gör dig immun. Men viruset kan döda dig, inte vaccinet.

Tar väl 6 månader sen är antikropparna borta läste jag nånstans. Sen kan man få det igen
Citera
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
En simpel fråga som någon som har koll på det här borde kunna ge ett simpel svar på...

Varför är alla så mycket emot Tegnell? tänk om han har större koll på situationen oss? han kanske vet något vi inte vet?

Han kanske vart på något möte där dom sagt till honom något i stil med "vi ska skära ner lite på befolkningen i dessa tre länder, det kan hända att några i Sverige drabbas men det kommer vi inte låta eskalera eftersom det är enbart dessa tre länder som befolkningen ska skäras ner på."

Nå?
Han har tidigare försökt tona ner utbrottet. Flera experter som t.ex. Björn Olsen har kritiserat honom för att inte ta allvar på virusets spridning och för att ha reagerat för långsamt med förberedelser.
Citera
2020-03-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur ska du ha det dör de eller blir de sjuka? Det är ju 200000 i Sverige som får influensa varje år och 200 som dör.

Det dör 2 i sekunden alltid. Säkert kommer en del av dem att dö i detta också.

Vad gör du om det inte blir så, vad ska du då rikta din energi och farhågor mot?

Varför jämför du på detta sätt? Detta är en pandemi som helt onödigt härjar i världen. Hade Kina skött detta hade det aldrig spridit sig. Hade västvärlden varit hårdare med bland annat resor hade detta aldrig tänt heller.

Denna skit är helt onödig och inget naturligt.
Citera
2020-03-05, 20:48
Medlem
Citat:
Nej, det är så klart viktigt att man faktiskt blir immun.

Men du verkar tro att ett vaccin är samma sak som att ha viruset. Båda gör dig immun. Men viruset kan döda dig, inte vaccinet.

Verkligen inte, jag citerade en användare som skrev att man inte blev imun om man har haft corona. Om hen har rätt så är ju ett vaccin meningslöst. Men du hoppar på mig och är otrevlig utan belägg, pinsamt.
Citera
Avstängd
Citat:
Jag googlade och typ 15 olika sidor säger allihop att influensa dödligheten är run 0.01%, skulle alla dessa ha fel och konspirera tillsammans? Orkar inte länka alla, men gör en snabb googlesökning så hittar du exakt samma info.

Jag ska försöka förklara en sista gång sen ger jag mig. Om du inte vet hur många som är smittade så kan du inte veta hur stor dödligheten är. I Sydkorea så är 40 dött på 6000 smittade. Innebär det att dödligheten är 0,6%?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, sverige gör ett exemplariskt jobb. Fortfarande ingen lokal smittspridning. Att folk smittas utomlands är ju inte sveriges fel.

Nja de som kommit tillbaka från norra Italien skulle ju ha satts i en karantän på 14 dagar.
UD borde gått ut hårt för att stoppa resor till Italien för en vecka sedan.
Så detta är långt ifrån exemplariskt, tråkigt med ren propaganda och lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in