2020-03-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Har du data på alla som smittats av covid-19?

Denna sida rekommenderar jag:

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-03-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Här är en artikel som säger att 14% av dem som friskförklarats har blivit sjuka igen, men man tror att det kan bero på att tester för dem som visats vara fri viruset har bara varit falska, vanligtvis när en kropps immunförsvar får ett virus så utvecklas antikroppar som kan försvara sig mot nya infektioner av samma sträng om det så skulle ske.

https://www.reuters.com/article/us-china-health-reinfection-explainer/explainer-coronavirus-reappears-in-discharged-patients-raising-questions-in-containment-fight-idUSKC N20M124

Finns inget vettigt skäl att tro att man bara skulle vara immun mot en viss "sträng". Immmunminnet funkar även om några baspar i genomet ändrats. Antikroppar passar inte på hela viruset på en gång så att några aminosyror i ett eller några proteiner bytts ut kommer inte att påverka immuniteten påtagligt. Man har ett antal olika antikroppar mot olika delar av viruset och de lär kunna binda rätt bra även om någon enstaka amminosyra skulle vara ändrad.

Det är inte ens säkert att just de muterade bitarna överhuvudtaget kodar för ett protein så viruset kan se 100% identiskt ut för immunförsvaret även om RNA är lite muterat.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror du att det du skriver kommer att ha någon som helst betydelse i sammanhanget? Om inte, vad får du ut av att drumla runt här?

Samla info, lära sig från nya rön främst. Du då? Stärka nåt liten-kuk ego genom att vara löjligt motvals eller rädd in denial?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronamannen
Källa?
Det behövs ingen källa på det där, virus kan inte försöka sig utan en värd och därför lever dom inte enligt definitionen. Det är grundskolekunskap.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Det är en katastrof. Att du har som livsuppgift att försöka samla billiga poäng i den här tråden för att stärka ditt ego är en annan sak.

Vi vet ännu inte hur många som hittills har dött i Sverige av coronaviruset. Lika lite vet vi hur många som är smittade. Sannolikt så finns det ett stort mörkertal och att vi har bara sett toppen av ett isberg då vi bara testar en selektiv grupp.

Du säger att det är en katastrof för att i nästa andetag säga att vi vet inte. Du vet inte och därför bör du sluta att jaga upp dig.

Jag samlar inga poäng.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Om cold response blev inställt så lär Aurora 20 med ligga illa till.
Citera
2020-03-05, 20:39
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
94! Imponerande.

Har vi tur så är det bara för folk kommer från deras sketna skidsemester. Tycker det ska stå militär utanför deras hem. Och sätter dom foten utanför så blir dom skjutna. Hårda ord men tycker verkligen det.

Jag tror som jag skrev tidigare att Sverige kommer hamna på top 5 i världen som kommer få mest stryk av detta. Vänta 1 månad eller 2.
Invånare per capita är vi väl redan topp 5?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag blir lite osäker på om dina siffror är korrekta, eller om jag ska tolka dem som något annat. Är det på riktigt de här siffrorna?

Dina egna ord,

Har det verkligen sagts från början att det ligger på cirka 3%, den allra första siffran som kom upp på bordet?

I början sa de cirka 1-2% men det steg ganska snabbt till 3%, nu är det cirka 3,5%, så ungefär dessa siffror.

Första google sökningen: https://www.businessinsider.com/coronavirus-compared-to-flu-mortality-rates-2020-3?r=US&IR=T finns hur många sidor som helst som säger samma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Hur ska vi kunna veta det? Är resan till Dorotea, Antarktis eller Wuhan t ex? Spelar ju också lite roll.

Inom Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Denna sida rekommenderar jag:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Den där blev avfärdad för en månad sedan som tramsometer!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Samla info, lära sig från nya rön främst. Du då? Stärka nåt liten-kuk ego genom att vara löjligt motvals eller rädd in denial?

Utgöra en motvikt mot desinformationen.
Citera
2020-03-05, 20:40
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag fattar inte vad han använder för beslutsunderlag? Smittningarna fortsätter ju exponentiellt? Är det så att Anders inte lärde sig andragradsekvationer på gymnasiet?
Han säger det han mäste säga för att lugna allmänheten. Han låtsas som om myndigheterna har kontroll och att det handlar om ett antal utlandsfall som kan spåras fram. Nödtelefonen 1177 frågar den som ringer om just utlandskopplingar. Annars blir det ingen testning.

Vänta 14 dar så kommer han att säga att det inte finns någon kontroll. Förkylningssjukdomar är omöjliga att kontrollera. Det går ett lura folk ett tag men inte i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in