2020-03-05, 20:33
Medlem
fernebos avatar
Mer om Frankrike:

Citat:
Three more people have died from coronavirus infection in France on Thursday, taking the total to seven, while the number of confirmed infections rose by 138 to 423, a health official said.

A total of 23 people are in a very serious condition, health agency director Jerome Salomon said at a daily briefing about the virus.

https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-france-toll/france-reports-three-more-coronavirus-deaths-taking-total-to-seven-idUSP6N2A400A
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag fattar inte vad han använder för beslutsunderlag? Smittningarna fortsätter ju exponentiellt? Är det så att Anders inte lärde sig andragradsekvationer på gymnasiet?
Det står ju i artikeln redan i det andra stycket.

Jag tror att han har fel. Men vad hans underlag förklaras klart och tydligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det vore ju en katastrof för alla alarmister som berättar om vilken fruktansvärd farsot detta är och redan nu vet hur många som kommer att dö, inte minst unga friska som faller ner döda på öppen gata.
Ja, för det är ju för att man tycker det skulle vara dåligt som man häpnar över uttalandet..
Citera
2020-03-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Nu börjar jag nästan undra om det verkligen är Tegnell och FHM som bestämmer i praktiken, det enda logiska hade varit att avråda resor till norra Italien. Så därför tror jag helt enkelt att de inte får det, beslut fattas högre upp i regeringen, som i sin tur måste lyssna på EU och vara lojala med Italien . Min gissning.

Reserekommendation kan inte Folkhälsomyndigheten besluta om, det är UD. Så korrekt de kan inte bestämma varken i teorin eller praktiken angående resor.
Citera
Medlem
Har en resa planerad mot slutet av april. Avboka eller är det ingen fara framtills dess? Vad tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Du vet ju inte ens vad du pratar om och om ingen kan svara på något så bör man framför allt inte sprida uppgifter och åsikter om hur fruktansvärt det är.

Ingen vet och väldigt lite har hänt i Sverige om vi ser till kända negativa händelser.

Detta beror ju på att det tar nånstans runt dag nio innan de vet vartåt det barkar för patienten. Jag säger bara googla på biphase virus och läs själv. Ingen vet egentligen vad detta fladdermus virus gör.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Här häpnad över Anders Tegnells nya slutsats. Är han verkligen så självsäker och tro att det värsta redan är över nu?

https://omni.se/tegnell-om-virusfallen-jag-tror-att-det-varsta-nu-ar-over/a/zG1Aq9

Han är ju rätt ensam om den ideen. Vilken bokstavskombination lider han av?

https://youtu.be/iDelUkpFm60
Citera
Medlem
Kina fabricerar nedgång i smittade och sjuka! Inte ett dugg konstigt då de vill röva åt sig halmgubbe argumentet att det var minssan väst som kom med smittan nu när väst är nerlusat av sjuka kommandes från just Kina till att börja med, jävla kommunist facister, alltid ska de manipulera allting.
https://www.zerohedge.com/economics/lights-are-no-ones-working-how-china-faking-coronavirus-recovery

https://www.zerohedge.com/economics/china-orders-owners-closed-factories-crank-electricity-usage-pretend-economy-back-normal
Citera
Medlem
Jag läste idag om (och har förstått det som så) att i t ex Bosnien (som har lägre standard än Sverige) har de testat ett antal personer (jag tror även dem som hade hört av sig och uppvisat symptom liknande Corona) utan att personerna för den skull hade vistats i Iran, Norra Italien eller Kina. Förmodligen för att vara på säker mark. Ett upptäckt fall har de.

Då undrar jag: Hur kan det vara möjligt att det inte är några problem att de testar utan några problem för Corona i ett land som är långt efter Sverige och hur kommer det sig att de har de resurser som krävs och inte vi? Här ska det mycket till innan någon ska testas (och innan ens någon svarar i 1177). Sedan är Bosnien också ett land som brottas jättemycket med migranterna just nu, så de har problem även på annat håll.

VART GÅR VÅRA SKATTEPENGAR? VEM SKA STÄLLAS TILL SVARS?
Senast redigerad av starshipp 2020-03-05 kl. 20:37.
Citera
2020-03-05, 20:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Såg någonstans att vi har cirka 100 intensivvårdsplatser i överkapacitet, när de är upptagna måste man börja prioritera bort folk.

Nu behöver de här 94 sannolikt inte intensivvård, men det kan gå relativt fort att fylla de cirka 100 platserna med den ökningstakt vi ser just nu.
Men det är intressant.

Stockholm har ju nu hela 59 infekterade. Hur många ligger inner på sjukhus? Och hur är status på sjukhusen i stockholm? T ex har man börjat ställa in planerade operationer eftersom man måste fokusera på coronapatienter!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronamannen
Källa?
Virus har ingen egen ämnesomsättning, därför brukar man säga att de är "vare sig levande eller död" materia. Allt detta är väl känt, sök "virus" på Wikipedia.
Citera
Medlem
Citat:
Vad är de som vi sett, är det dina febriga drömmar? Inget har hänt som vi sett. 100 människor i Sverige är smittade efter att ha varit i Italien och 0 är döda.

Vad är det du har sett?

Nu menar jag globalt. Över 90000 smittade och det kommer öka. Alla grafer visar ökade kurvor. Vi är bara i början. Ser man trenden så är det inte långt tills det är tiodubblat.

Och ja, just idag är allt ganska lugnt. Men folk kommer garanterat att dö i Sverige. Hundratals, med större sannolikhet tusentals, kanske till och med miljontals svenskar kommer att bli sjuka.

Hundratusentals, med största sannolikhet, miljontals människor kommer att dö i världen.

Och då är det ett BRA scenario. Det läskiga är om viruset helt ballar ur och dödligheten blir större. Vill inte ens tänka på vad som händer då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in