2020-03-04, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Här har ni er lista, icke-streamare!

https://www.svd.se/sa-sands-allsvensken-i-tv/i/senaste

Här är de nio allsvenska matcher som sänds linjärt under våren:

4 april, 13.00, Örebro–Djurgården, Kanal 5.

5 april, 14.30, Hammarby–Kalmar FF, Kanal 5.

12 april, 14.30, Malmö FF–Häcken, Kanal 5.

21 april, 14.30, Malmö FF–Örebro, Kanal 5.

23 april, 18.30, Elfsborg–Häcken, Kanal 9.

10 maj, 14.30, Helsingborg–Djurgården, Kanal 5.

17 maj, 14.30, IFK Göteborg–Helsingborg, Kanal 5.

21 maj, 14.00, Kalmar FF–Helsingborg, Kanal 9.

31 maj, 14.30, Mjällby–Hammarby, Kanal 5.

Stackars jävla Malmö! Så eran kommande värsta förnedring i eran historia skall alltså visas för den stora allmänheten på kanal 5. Det är inte hyggligt av Discovery!

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kan det inte skapas en separat tråd för Dplay och deras rättigheter?
Vill tugga sport, inget jävla streamande.

Men var glad att det skrivs något överhuvudtaget för fan! Kan inte komma ihåg att folk varit lika inaktiva i denna tråden någonsin förr?

Citat:
För oss blir det aningen bättre, vi får samma produkt som förra året för en 50-lapp billigare. Den vinkeln glöms helt bort.

Jag var personligen rätt trött på Cmore förra året. Tyckte det var rätt mycket budget över sändningarna. Det är mycket som kan bli bättre tills i år.

Jag håller med dig om Cmores sista år. Men dom hade väl redan stämplat ut? För dom har skött sitt åtagande exemplariskt i många många år innan.
Citera
2020-03-04, 19:07
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://sverigesradio.se/artikel/7421020

Hammarby fotboll satsar på en grönare kost. Nu står också veganmat på menyn.

Ändrade matvanor ska ge fördelar på planen. Det hoppas fystränaren Jimmy Lidberg som berättar att Hammarby nu erbjuder ett grönare alternativ till spelarna.
"Jag tror att det här kommer göra mycket i slutändan, varje liten procent vi kan hämta gentemot konkurrenterna räknas", säger han.

Gör Bajen rätt?
det låter bra tycker jag, då försäkrar man sig om att de får bra kost vid de tillfällen man kan. det innebär inte att truppen kommer att tillämpa strikt kosthållning i dagens övriga mål
Citera
2020-03-05, 06:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Kvalitén säger jag inget om, det är möjligt att den har varit kass. Det jag vänder mig mot är att du pratar om "vanliga tv-kanaler" när du pratar om Cmore-kanalerna. Det är väldigt ovanliga tv-kanaler. Det skulle inte förvåna mig det minsta om streaming idag är mycket vanligare än att ha dom kanalerna. Och som sagt, nu ska ju en match per omgång faktiskt gå i en vanlig tv-kanal. Det lär ge mycket större exponering än hur det var förut.

Jo, så sett är det "ovanliga" tv-kanaler men som sagt, jag syftade på kanaler som sänds direkt på tvn.
Det kräver givetvis ett abonnemang det med, men nog lär fler ha tecknat Cmores kanaler än vad som tecknar Dplays streamingstjänst.
Sedan kan vi som ofta streamar gapa om att det är framtiden/så man gör idag men mängder med människor ser ju fortsatt, främst sport, via en vanlig tv. Dessa kommer vi tappa.
Det var inte alltför många år sedan det gick en match på TV4 på lördagen så den varianten har testats innan. Givetvis bra att det sänds i kanaler som når många men att inte ha en partner som sänder alla matcher i tv-kanaler som kan nås med enbart en fjärrkontroll och utan nät etc kommer vara en stor nackdel.

Citat:
Här har ni er lista, icke-streamare!

https://www.svd.se/sa-sands-allsvensken-i-tv/i/senaste

Här är de nio allsvenska matcher som sänds linjärt under våren:

4 april, 13.00, Örebro–Djurgården, Kanal 5.

5 april, 14.30, Hammarby–Kalmar FF, Kanal 5.

12 april, 14.30, Malmö FF–Häcken, Kanal 5.

21 april, 14.30, Malmö FF–Örebro, Kanal 5.

23 april, 18.30, Elfsborg–Häcken, Kanal 9.

10 maj, 14.30, Helsingborg–Djurgården, Kanal 5.

17 maj, 14.30, IFK Göteborg–Helsingborg, Kanal 5.

21 maj, 14.00, Kalmar FF–Helsingborg, Kanal 9.

31 maj, 14.30, Mjällby–Hammarby, Kanal 5.

Jag tycker det är en okej lista, skönt att vi bara sänds en gång hemma iaf så latrövarna inte stannar hemma för att se oss utan masar sig till arenan.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men var glad att det skrivs något överhuvudtaget för fan! Kan inte komma ihåg att folk varit lika inaktiva i denna tråden någonsin förr?

Det är tråkigt när tråden blir inaktiv eller en ren supportertråd eller sillytråd, det finns andra trådar för det. Sådant lär göra att många lämnar en tråd när det inte finns nån röd tråd.
Sedan brukar det ju ta fart när allsvenskan väl startar å andra sidan.
Citera
2020-03-05, 09:18
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jo, så sett är det "ovanliga" tv-kanaler men som sagt, jag syftade på kanaler som sänds direkt på tvn.
Det kräver givetvis ett abonnemang det med, men nog lär fler ha tecknat Cmores kanaler än vad som tecknar Dplays streamingstjänst.
Sedan kan vi som ofta streamar gapa om att det är framtiden/så man gör idag men mängder med människor ser ju fortsatt, främst sport, via en vanlig tv. Dessa kommer vi tappa.
Det var inte alltför många år sedan det gick en match på TV4 på lördagen så den varianten har testats innan. Givetvis bra att det sänds i kanaler som når många men att inte ha en partner som sänder alla matcher i tv-kanaler som kan nås med enbart en fjärrkontroll och utan nät etc kommer vara en stor nackdel.
Fast nu jämför du bara ett ovanligt abbonemang (Cmore) med en ännu ovanligare (dplay). Det handlar enbart om hur många som har tecknat det. Frågan är hur man får tillgång till dom. Tror du verkligen det är ovanligare i dagens Sverige att ha tillgång till snabbt bredband än att ha tillgång till kabel/satelit-TV? För att få tillgång till Cmore så måste man ha en box som kopplas till TV:n, för att få tillgång till Dplay så måste man ha en dator som kopplas till TV:n. Eller en app direkt i TV:n.
Skillnaden är inte gigantisk precis.

TILLÄGG: Annars kan ju Dplay alltid börja sälja en pyttedator med fjärrkontroll för nån hundralapp där dplay ligger som startsida så är det tämligen exakt samma hantering.
Citera
2020-03-05, 13:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har tyvärr inte råd. Sa upp Cmore när jag blev pensionär och valde att behålla Via Sport.

Kan du ju säga upp Viaplay när Premier League är över (jag brukar säga upp över sommaren, betalar inte 400 kr för ett par F1-lopp.

Du får ju också de två första månaderna av DPlay för bara 175 kr/mån.
Citera
2020-03-05, 13:55
Medlem
Östgötaporten blir Platinumcars Arena. Haha, dessa jävla sponsornamn blir fan bara värre och värre.
Citera
2020-03-05, 14:28
Medlem
Mjausers avatar
Ang Coronaviruset. Tror ni att det är aktuellt med publikfria matcher i Sverige framöver? Precis som de har infört i Serie A i Italien?
Citera
2020-03-05, 14:35
Medlem
Korders avatar
Fult namn, men det är i alla fall ett lokalt företag som går in med 10+ miljoner, så whatever. Ingen har någonsin kallat Parken för "Östögötaporten" i vilket fall, och ingen kommer kalla den för "PlatinumCars Arena" heller.
Citera
2020-03-05, 15:16
Medlem
Jonas Lindberg blir borta minst tre månader med en fotskada. Tufft för honom då han börjat bra på försäsongen men om det ger Sirius en plats i truppen för en bättre anfallare är det inte hela världen. Ogbu eller likvärdig vore ett uppköp.
Citera
2020-03-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjauser
Ang Coronaviruset. Tror ni att det är aktuellt med publikfria matcher i Sverige framöver? Precis som de har infört i Serie A i Italien?

Om det krävs kan det nog bli tal om det
Citera
2020-03-05, 16:57
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Fult namn, men det är i alla fall ett lokalt företag som går in med 10+ miljoner, så whatever. Ingen har någonsin kallat Parken för "Östögötaporten" i vilket fall, och ingen kommer kalla den för "PlatinumCars Arena" heller.
Stor summa att sponsra för ett företag som inte direkt gör någon monster vinst.

Dplay eller cmore, skitsamma för mig bara det funkar att se matcherna i efterhand(vet inte hur länge cmore har, 24-48h?) och att det går att spola tillbaks live.
Citera
2020-03-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieAntwoorder
Om man har en lurig liten låda vid TVn som innehåller alla kanaler i världen, finns det då möjlighet att se alla matcher då? Något annat land som sänder matcherna på TV? Helvete annars

Har en likadan, har nu hittat en operatör som har alla kanaler + DPLAY, var inte många kronor för ett år. Tog 1 minut att googla fram, lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in