2020-03-04, 12:15
Medlem
Kan det inte skapas en separat tråd för Dplay och deras rättigheter?
Vill tugga sport, inget jävla streamande.
Citera
2020-03-04, 14:18
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Här har ni er lista, icke-streamare!

https://www.svd.se/sa-sands-allsvensken-i-tv/i/senaste

Här är de nio allsvenska matcher som sänds linjärt under våren:

4 april, 13.00, Örebro–Djurgården, Kanal 5.

5 april, 14.30, Hammarby–Kalmar FF, Kanal 5.

12 april, 14.30, Malmö FF–Häcken, Kanal 5.

21 april, 14.30, Malmö FF–Örebro, Kanal 5.

23 april, 18.30, Elfsborg–Häcken, Kanal 9.

10 maj, 14.30, Helsingborg–Djurgården, Kanal 5.

17 maj, 14.30, IFK Göteborg–Helsingborg, Kanal 5.

21 maj, 14.00, Kalmar FF–Helsingborg, Kanal 9.

31 maj, 14.30, Mjällby–Hammarby, Kanal 5.
Tre matcher med HIF alltså. Det som sticker ut är väl att de väljer att sända KFF borta. Förväntar de sig en ny mordbrand?
Citera
2020-03-04, 14:50
Medlem
Såg på Twitter att vi de senaste 20 tävlingsmatcherna har 18-1-1 med målskillnaden 62-22. Där krysset var ett ensamt rån från domare Wolff.

Stabil kurva ändå.
Citera
2020-03-04, 15:28
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Finns nog inte så stort intresse i världen som gör att alla allsvenska matcher sänds. Har du tur så kommer det sändas olika matcher i diverse kanaler.
Sänds inte AS i Finland med? Eller jag kanske blandar ihop det med filmer som Cmore brukar sända.

Hur många år har Discovery kritat avtal på?
Citera
2020-03-04, 15:37
Medlem
bagarn29s avatar
Skitmatcher. En toppmatch MFF - Häcken. MFF - ÖSK kommer jag att se, resten struntar jag i.

Det blir uppenbarligen inte mycket allsvensk fotboll i år.
Citera
2020-03-04, 16:16
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Plocka någon fulstream bara om du inte vill betala för kalaset.
Eller bara gå på matcherna?
Citera
2020-03-04, 16:30
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Eller bara gå på matcherna?
Det är också ett alternativ
Citera
2020-03-04, 16:40
Medlem
Vissa är irriterade för att Dplay sänder "fel" gratismatcher.
Vissa är irriterade för att streaming är ett modernt otyg som borde vara olagligt.
Vissa är irriterade för att det blir dyrt att se både hockey och fotboll (oklart hur det är Dplays fel).
Vissa är irriterade för att resultaten kanske kommer komma före via Livescore/sociala medier.

Personligen förstår jag inte frustrationen. Tycker Dplay har fungerat bra än så länge, men jag streamade även CMore så jag är kanske van...
Citera
2020-03-04, 16:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Vissa är irriterade för att Dplay sänder "fel" gratismatcher.
Vissa är irriterade för att streaming är ett modernt otyg som borde vara olagligt.
Vissa är irriterade för att det blir dyrt att se både hockey och fotboll (oklart hur det är Dplays fel).
Vissa är irriterade för att resultaten kanske kommer komma före via Livescore/sociala medier.

Personligen förstår jag inte frustrationen. Tycker Dplay har fungerat bra än så länge, men jag streamade även CMore så jag är kanske van...

För oss blir det aningen bättre, vi får samma produkt som förra året för en 50-lapp billigare. Den vinkeln glöms helt bort.

Jag var personligen rätt trött på Cmore förra året. Tyckte det var rätt mycket budget över sändningarna. Det är mycket som kan bli bättre tills i år.
Citera
2020-03-04, 17:50
Medlem
321js avatar
https://sverigesradio.se/artikel/7421020

Hammarby fotboll satsar på en grönare kost. Nu står också veganmat på menyn.

Ändrade matvanor ska ge fördelar på planen. Det hoppas fystränaren Jimmy Lidberg som berättar att Hammarby nu erbjuder ett grönare alternativ till spelarna.
"Jag tror att det här kommer göra mycket i slutändan, varje liten procent vi kan hämta gentemot konkurrenterna räknas", säger han.

Gör Bajen rätt?
Citera
2020-03-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

Ändrade matvanor ska ge fördelar på planen. Det hoppas fystränaren Jimmy Lidberg som berättar att Hammarby nu erbjuder ett grönare alternativ till spelarna.
"Jag tror att det här kommer göra mycket i slutändan, varje liten procent vi kan hämta gentemot konkurrenterna räknas", säger han.

Gör Bajen rätt?

Att enbart erbjuda vegansk kost är ju lite speciellt om det är det dom siktar på, men det är fullt möjligt att prestera bra på vegetarisk eller vegansk kost, även Blåvitt och t ex Frölunda(ishockey) har alternativ till kött och som jag förstått det är det ganska populärt i båda lagen. I Blåvitt tror jag det började förra våren, Toko är en gubbe som inte äter kött.
Citera
2020-03-04, 18:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Som någon som inte hoppat på streamingtåget är ju dplay en enorm besvikelse. Följer alltid via tvn. Och om jag nu måste streama så ser jag inte varfö jag ska betala för stream när den finns gratis med samma kvalite. Att betala extra för kanaler där bildkvaliten är bättre och man slipper riskerna för buffrande eller lagg ser jag ingen anledning till. Och om ens internet är nere för tillfället så är man körd. Alla europeiska ligor kan man se på tv men inte allsvenskan. Hu kan man behandla den inhemska ligan så dåligt? Men anade att det skulle bli dåligt nä dem lovade att göra reportage om utanförskap i invandrarområden i sina sändningar.

Citat:
Ursprungligen postat av 321j

Gör Bajen rätt?
Ser inte att det skulle vara fel att ge veganskt alternativ. Är ju som sagt alternativ och inte något man tvingar till. Finns många professionella idrottsmän och kvinnor som går på vegetarisk/vegansk kost. Om något kan jag tycka att detta borde vara standard varje klubb att erbjuda alternativ kost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in