2020-03-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Karln är ju så jävla dum i huvudet att klockorna stannar!

Han sa samma sak i förrgår. Sen dess har vi haft en tre-fyrdubbling av fallen.
Jag hörde iof att han sa att det kommer att stiga mycket nu dessa dagar o sen klinga av. Radio tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Vore det inte en effektiv lösning att införa en nationell karantän. Militären kommenderas att dela ut mat till alla hushåll, alla får hemkarantän 1 månad och alla arbetsplatser lägger ner för att få stopp på smittspridningen?

Jo men majoritetn av landet är sjukt korkade och tar inte detta på allvar. Kommer aldrig ske.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Av alla epidemiologer så blir tegnell statsepidemiolog.

Det var samma sak med Lambertz som var justitiekansler.

Staten anställer verkligen fel folk.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Intressant att se om vi blivit en fullvärdig bananrepublik Norge har kvar sin vikingaanda

Norge stänger också militärläger och stoppar italienska charterflyg. Full stans ikväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ingen jäkla varning för att åka till Italien fick de heller. De beslutande i Sverige har blod på sina händer.
Helt klart. Skulden är väl delad däremellan - många av dessa har inte riktigt förmått tänka självständigt, och staten gav ingen hjälp på traven - är det då statens fel eller deras eget? Bra tankenöt.
Citera
2020-03-05, 18:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Karln är ju så jävla dum i huvudet att klockorna stannar!

Han sa samma sak i förrgår. Sen dess har vi haft en tre-fyrdubbling av fallen.

Han gör mer o mer skäl för namnet Corona-Bob.

Han är så farlig för landet så man nästan hoppas han får viruset själv
Citera
2020-03-05, 18:59
Medlem
Har den där Anders haft en stroke eller varför är han så jävla efterbliven? Kan vi inte få bort honom på något sätt?
Citera
2020-03-05, 19:00
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Jag tror han håller på att få ett nervöst sammanbrott. Att han går ut och säger det där när viruset helt uppenbart sprider sig okontrollerat i Europa... jag förstår det inte.

Jo men nu vet jag såklart! Det är ju han som har en gigantisk dödsångest. Kanske har han till och med någon av de bakomliggande åkommor som gör att man är ordentligt i riskzonen. Han är ju livrädd såklart, och precis som många andra människor går han runt och vaggar sig själv. Hans uttalanden om att allt kommer bli bra är inte riktade till oss utan till sig själv. Det är så uppenbart så jag vet inte vad.
Min gissning är att han kommer avgå inom några dagar. Officiellt kommer han skylla på hat och hot och säkert högerextremismen, men egentligen kommer han packa mat, sprit och Tramadol och ge sig ut till sommarstugan.

Har man någon gång öppnat en bok om Freud och läst om försvarsmekanismer så skulle jag vela säga att det inte är helt orimligt att du har rätt.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Länk tacksamt vill kolla jag med
Siffran nämndes men var inte rättvist att räkna så i ett tidigt skede av utbrott.

769 new cases and 41 new deaths in Italy, which becomes the country with the largest daily increase in cases and deaths in the world. [source]
Among the 3,296 active cases, 1,790 (54%) are hospitalized, 331 of which (representing 11% of active cases) are in intensive care.
Among the 562 closed cases, 414 (74%) have recovered, 148 (26%) have died.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vi kan ha nått toppen säger Anders Tegnell:

”Antalet coronafall i Sverige kan ha nått toppen – kommer snart att klinga av”

https://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-coronafall-i-sverige-kan-ha-natt-toppen-kommer-snart-att-klinga-av/

Vilken värld lever den här snubben i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Sen när blev Tegnell trovärdig? Det där uttalandet kan vara hans värsta lögn hittills.
Håller med, Tegnell är i själva verket livrädd. Detta virus, kan precis som spanska sjukan, florera fram och tillbaka i två år, minst. Inget vaccin lär ju komma i år, 2020. Regeringen är livrädd för panik för svenskar brukar sitta still i båten men invandrare lär ställa till ett jävla kaos på sjukhus och i affärer om det blir order; ”bunkra”.
Citera
Medlem
5 nya i Danmark.

https://stps.dk/

Kommer man till Danmark från riskområden då gäller 2 veckors karantän.

https://www.sst.dk/da/Nyheder/2020/Nye-anbefalinger-fra-Sundhedsstyrelsen-om-at-blive-hjemme-i-to-uger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in