Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholmsjevel
Varuhuset, det var en serie man hade svårt att slita sig från.
Ja, den var bra. Jag gillade maktkampen mellan Karin Öhman och karaktären som Christina Scolin spelade. Minns du?
Sedan tycker jag "Snacka om Nyheter" var bra som Stellan Sundahl ledde.
"5-ettan", eller vad det hette, får gärna komma tillbaka. Helst att Staffan Ling leder det igen.
Programmet "Har du hört den förut" får också gärna komma tillbaka. Visserligen inte min humor riktigt, men det är ett perfekt program som skapar lite mys och gemenskap. Det var bara 10 minuter långt och låg i anslutning till nyheterna, vilket var perfekt, för då blev man inte så nedtyngd av det deprimerande världsläget när man vet att ett skratt alltid fanns runt hörnet.
Trafikmagasinet vill jag också se igen. Det är för mycket "glättiga" motorprogram idag, det handlar mest om prestanda, blingbling, tävlingar och status. TM var istället mer praktiskt inriktat. De pratade vardagsekonomi, lastförmåga, säkerhet på ett tilltalande sätt. Saknar den där "mossigheten". Carl Ingemar Perstads röst var(är?) helt underbar.
"ICA i rutan" och "Vilse i pannkakan" och "Tårtan" får gärna komma tillbaka för ungarnas räkning. Det var barnprogram med fantasi och surrealism, vilket stimulerar barns hjärnor. Dagens barnprogram är fantasilösa.