2020-03-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja jag hörde nu inte ens vad han sade, det lät som ”kör på”
Min källa sa att han lät som en ”tonåring i målbrottet”, nästan som en kvinna, när de spelade upp hans samtal till polisen igår.

Ja den om finge vara med i rättsalen under förhören med honom....
Jag hade varit jätte rädd och sedan att veta att hans mystiska kvinna som han var gift med är sjuksköterska.
Jerry pussades bara med LW eller blev det mer där ?
Citera
2020-03-05, 10:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Videon bevisar inte att SD har ljus röst. Det är lätt att manipulera både ljud och bild nuförtiden:
https://www.youtube.com/watch?v=cQ54GDm1eL0

Och?
Det är JG som lagt upp videon och den har legat där läänge..
Citera
2020-03-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Lena Wesströms obehandlade psykiska sjukdomar kan mycket väl ha varit delorsaker till att hon blev dödad.
Därför tror jag att den här tråden, som handlar just om mordet på henne, är rätt plats.
Är du av avvikande uppfattning får du väl anmäla mitt inlägg.
hm ?
Obehandlade psykiska sjukdomar ? Berätta mer, låt oss höra.
Citera
2020-03-05, 10:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga förhör LW sid 272

L*inda informeras om anledning till förhör och ombeds berätta om sin relation till Lena
Wesström.
Jag började jobba på utslussverksamheten den 12 mars 2018 och Lena och jag delade rum. Vi
hade varsitt skrivbord i samma rum. Jag hann inte lära känna henne så men hon var varm och
öppenhjärtlig, vi har barn i samma ålder och så. Hon pratade om geocashing, vi pratade om
barnen och hon pratade om barnens pappa och om de männen hon träffade. Vi blev ändå tajta
för vi båda är öppna personer. Jag blev chockad när hon försvann - hon sa inget om att någon
var våldsam mot henne eller hotfull eller att hon kände sig otrygg på något sätt.

Jag kunde
förstå att hon hade ett inte helt enkelt privatliv sammantaget utifrån det hon berättade för mig.
Jag förstod att det hände lite saker - hon var intresserad av en man men en annan man var
intresserad av henne. Hon sa ibland jag är "trashmamman" och Ulf är den perfekta pappan -
att han var hennes klippa.

Lena var intresserad av en man som heter Jimmy - han bor i Stockholm eller Uppsala. Hon
skulle åka med honom till Norge, jag tror de var 8 personer som skulle dit tillsammans. Det
såg Lena fram emot jättemycket. Den mannen som var kär i henne minns jag inte vad han
hette men hon beskrev honom och sa: "han skulle säga ja direkt om jag sa ja". Det var inte
Ulf eller Stefan, det var en annan person. Jag tror att den mannen bodde någon annanstans -
fick känslan av att han inte bodde i Örebro.

Det fanns också en som heter Mats i Västerås.
Han har fastnat lite hos mig - jag kan inte förklara varför men jag och Marie Ström blad på
jobbet har pratat mycket om honom och hon har känt Lena mycket längre. Både hon och jag
har fastnat lite för honom.

Forts, Sid 273
Sista dagen du träffade henne, när var det?
Hon försvann ju på en tisdag och jag jobbar alltid måndag och torsdag kväll så det måste varit
måndag den 11 maj? Hon jobbade på måndag kväll till kl. 20. Hon bö1jade 11.30 eller nu
kanske jag säger fel för hon jobbade 75 % så då måste hon börjat på eftermiddagen. Sen vet
jag att hon gick hem, Aron fyllde år - nu kommer jag inte ihåg om hon sagt detta själv eller
att jag förstått det nu efteråt. Ulf, Noa och Ester skulle komma hem till henne. Hon pratade i
telefon vid cirka kl. 22.35 på måndag kvällen. Eller förlåt, hon chattade via Messenger med
Jimmy som hon är förälskad i. Det vet jag för att Marie talade med Jimmy sen. Marie och jag
pratade om det dagen efter för Jimmy hade sagt att han skrev en emoji och skrev: hallå vart är
du.

------------------
Mannen som var kär i henne (som hon direkt skulle säga ja till hette R*oger) och dom skulle gemensamt skulle till Norge för att dela rum. Förstår utredningen skrev att LW hade ett mycket stort kontaktnät då det verkligen är svårt att hålla reda på alla gubbar.

Det hade varit betydligt lättare att få ordning på dom i tid om hon inte träffat dom i ett tidstrassel. En avsevärd tid av förundersökningen har ägnats dessa gubbar. Undrar om dom räknat hur många dom var.

Honan6 som är så suverän på sånt kanske kan lägga upp ett tidsschema så det går att få en helhetssyn/bättre perspektiv på hennes manliga "vänner"?

Som detta Honan6 hjälpte oss med. Nu har dock iom, FUP tillkommit ett antal till.
https://www.bildtagg.se/bild/1ay4qkea82hsuaxrn1uxq30b

Beholder och Ro*er verkar vara nära
vänner. Den ena skulle hon dela tält med
och den andra dela rum med.
Som bäddat för konflikter.
Citera
2020-03-05, 10:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
10 minuters tystnad från de som rapporterar från NA.
Det är det sämsta jag varit med om. Har dom inget att fylla i och har de överhuvudtaget läst FUP?

Bedrövligt.
Nä reportern Stefan ska nog hålla sig till grävande, alldeles för sävlig i både tal och skrift.
Någon livereporter är han definitivt inte, en sådan kan improvisera.

Kommer ALDRIG mer att betala en spänn till den blaskan.
Citera
2020-03-05, 10:43
Medlem
leitbilds avatar
Citat:
Bedrövligt.
Nä reportern Stefan ska nog hålla sig till grävande, alldeles för sävlig i både tal och skrift.

jag såg på NA-TV där denne reporter rapporterade live från synen i hjärsta. han bör nog hålla sig från all slags etermedia..
Citera
2020-03-05, 10:43
Medlem
Citat:
Bedrövligt.

Jerry Gray tycks ha god kontakt med Nerikes Allehanda för han syns lite här och där.
Citera
2020-03-05, 10:44
Medlem
Citat:
Bedrövligt.

De startar upp igen 13.00. Får se om det är bättre kvalitet idag än tidigare dagar. Men tvivlar. Bett AB att skicka en eller två av sina reportrar - men har inte fått något svar.
Citera
2020-03-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Du lär tappa hakan mer än en gång. Har sällan sett en misstänkt trassla in sig själv med alla dessa förklaringar...

Ja jag kan säga att jag många gånger skrattat när jag läst postares referat från förhören med SD här i tråden.

Man får lite mer bilder på näthinnan än vad man ibland vill.
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-05 kl. 10:59.
Citera
2020-03-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ja jag hörde nu inte ens vad han sade, det lät som ”kör på”
Min källa sa att han lät som en ”tonåring i målbrottet”, nästan som en kvinna, när de spelade upp hans samtal till polisen igår.

Ja den om finge vara med i rättsalen under förhören med honom....

Här är en video på SD, som någon i tråden lade ut en gång, för Er som missat. Från något Geo-Event-16.
Lena syns lite kort efter SD:s tal och man skådar även Hanna i högre hörnet.

https://www.youtube.com/watch?v=CZpn8peZpSs
Citera
2020-03-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Som det ser ut nu är deras svar på det att han inte skulle sno bankkortet eftersom han har ett eget.
Haha 😂 jag dör av skratt sicken kille, han har eget bankkort och bärbar dator som alibi! Ursäkta fick verklige värsta skrattattacken😁😂😂
Citera
2020-03-05, 11:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De startar upp igen 13.00. Får se om det är bättre kvalitet idag än tidigare dagar. Men tvivlar. Bett AB att skicka en eller två av sina reportrar - men har inte fått något svar.

Nja de större tidningarna har troligtvis anställda som tillhör frikyrkosambund, i vart fall har de många frireligiösa läsare. Det gynnar dem knappast att rapportera om hur en frikyrkopastors brutala mord föranletts av ett syndigt och skamligt liv och leverne (i religiösas ögon). Det är chockerande och förfärligt vad som framkommer i FUP. Värre än de flesta i tråden kunnat föreställa sig om både SD och LW tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in