2020-03-05, 08:52
Medlem
Jag vet ett par snubbar som nu febrilt försöker twittra om hur allt med Corona är överdrivet, börsen kommer fortsätta upp osv...medans de samtidigt försöker sälja av sitt innehav och smita ut bakvägen...
Citera
2020-03-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathgrip
Trådstartaren och ni andra - ni ”varnade” alldeles för sent. Börsraset hade redan inträffat när denna tråd skrevs. Corona-skräcken var redan inprisad i marknaden när ni en panik började vräka ut aktier.

Låt mig gissa - ni är småsparqre med max en halv miljon på börsen. Ni agerar irrationellt i ert försök att rädda ert surt förvärvade pensionskapital.

Samma visa inför varje liten världskris. När Ryssland intar Krim, Sars 2003, Fastighetskraschen 92, IT-kraschen m.m. Då som nu vräkte ni ut ert surt förvärvade pensionskapital på börsen till de smarta.

Kom alltid ihåg att för varje sälj på börsen så finns det en köpare på andra sidan.

Blir ni så känslomässigt påverkade av lite corona-skräck bör ni inte vistas på börsen över huvud taget.

Exakt !!
I varje affär finns en säljare och en Köpare
En utav dem gör rätt

Att sälja på nedgång eller botten är att ge bort sitt kapital

Smart money

Mörkrädd blir man

Kan ingen berätta hur dom förberett sig inför det stora raset
Rent ekonomisk
Hade vart så intressant att få veta
Citera
2020-03-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Jag vet ett par snubbar som nu febrilt försöker twittra om hur allt med Corona är överdrivet, börsen kommer fortsätta upp osv...medans de samtidigt försöker sälja av sitt innehav och smita ut bakvägen...
Haha lycka till kan du hälsa dem, omöjligt att påverka börsen som privat person.
Citera
2020-03-05, 08:58
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Snart kommer rubrikerna , "Nu kommer börsuppgången" och "10 bästa fondtipsen".
Citera
2020-03-05, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Exakt !!
I varje affär finns en säljare och en Köpare
En utav dem gör rätt

Att sälja på nedgång eller botten är att ge bort sitt kapital

Smart money

Mörkrädd blir man

Kan ingen berätta hur dom förberett sig inför det stora raset
Rent ekonomisk
Hade vart så intressant att få veta
Av en ren slump var jag i stort sett 80-90% likvid när coronan började. Sen har jag köpt lite på dipparna nu och kommer göra så framöver. Exakt hur mkt jag handlar för och upplägg för när jag köper kan du fundera på.
Citera
2020-03-05, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017

Dom här 2 snubbarna är antagligen invandrade homosexuella judar som styr börsen

Tror fan jag skrattar ihjäl mig

Snubbar som påverkar börsen
🤪🤪
Citera
2020-03-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Dom här 2 snubbarna är antagligen invandrade homosexuella judar som styr börsen

Tror fan jag skrattar ihjäl mig

Snubbar som påverkar börsen
🤪🤪

I en illikvid aktie är det ingen omöjlighet.
Citera
2020-03-05, 09:27
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Inget av det du nämner är ens i närheten av att påverka som detta. Redan nu har coronan trumfat det du räknat upp.

Det är ca100år sedan vi hade en pandemi, det är inget 1års event som du pratar om.

Spanska sjukan, asiaten, hong kong-influensan, svininfluensan räknas alla som pandemier. Även HIV till viss mån.
Citera
2020-03-05, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
I en illikvid aktie är det ingen omöjlighet.

Precis. De vill ur positionerna i ett mindre bolag, twittrar och haussar samtidigt som de säljer.

Bolaget i fråga pysslar med krypto, så är väl tacksamt att påstå att krypto är framtiden...kanske stämmer, vad vet jag?
Citera
2020-03-05, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Spanska sjukan, asiaten, hong kong-influensan, svininfluensan räknas alla som pandemier. Även HIV till viss mån.
Spanska sjukan är över 100 år sedan. De andra har du rätt om, får stryka på foten där, dock har ingen av dom haft samma påverkan.
Citera
2020-03-05, 09:33
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Inget av det du nämner är ens i närheten av att påverka som detta. Redan nu har coronan trumfat det du räknat upp.

Jo, Corona förra veckan var värre än de sakerna i min lista. Men fortfarande i samma storleksområde. Och att du idag säger att Corona är större och allvarligare är väl väntat, kan meddela att krasch och katastrof trådarna haglade lika tätt i alla andra fallen. Alla är alltid lika säkra på att det är ”the big one”, men 9/10 så är det inte det. Vilken som är 1/10 vet vi inte i förväg, och kan ännu inte veta om Corona.

Citat:
Det är ca100år sedan vi hade en pandemi, det är inget 1års event som du pratar om.

1/år händer det något som alla tror är katastrofalt för marknaden. Om du delar upp det i smågrupper så kan du ju få det till godtyckliga ”tidsplan”.

-Hur många år sen var det ett helt land (I väst) höll på att gå i konkurs?
-Hur ofta skjuts det atomvapen över andra länder, med sikte på usa. Det gick till och med larm på Hawaii (som iofs var falskt)?
-Hur ofta startar usa’s president ett handelskrig med världens största produktionsplan?
Citera
2020-03-05, 09:41
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Spanska sjukan är över 100 år sedan. De andra har du rätt om, får stryka på foten där, dock har ingen av dom haft samma påverkan.

Man kan inte bara jämföra rakt av. Pandemier har ju en helt annan inverkan idag än i människans tidigare historia. En pandemi av corono-snitt kan vara svår för ekonomin men det beror ju mest på hysteri och inte hur farlig den faktiskt är. Corona på 1800-talet hade varit katastrofal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in