2020-01-26, 18:29
  #25
Medlem
paggans avatar
Vad hade vi för chips på 80-talet?
Minns bara Grillchips, Dillchips och Pepparchips (med den där roliga vargen med hatt). Fanns det andra?
Minns att utbudet var ganska begränsat jämfört med idag.
Citera
2020-01-26, 18:30
  #26
Medlem
Estrella är mycket bättre än OLW. De har ganska så mycket mindre akrymalid (cancerframkallade ämnet) i sinanchipas än OLW. Detta pga att de satsat på att minska det farliga ämnet genom ny teknik.
Citera
2020-01-26, 18:53
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Vad hade vi för chips på 80-talet?
Minns bara Grillchips, Dillchips och Pepparchips (med den där roliga vargen med hatt). Fanns det andra?
Minns att utbudet var ganska begränsat jämfört med idag.
Vickningschips måste ha funnits iaf
Citera
2020-01-26, 19:52
  #28
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Vickningschips måste ha funnits iaf

Stämmer!
Det ska visst funnits OLW-chips med baconsmak också men de minns jag inte.
Citera
2020-01-26, 19:58
  #29
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Vad hade vi för chips på 80-talet?
Minns bara Grillchips, Dillchips och Pepparchips (med den där roliga vargen med hatt). Fanns det andra?
Minns att utbudet var ganska begränsat jämfört med idag.

Vill minnas att Estrella hade Barbeque, som var smakrika och goda.
Citera
2020-01-26, 20:08
  #30
Medlem
Bizmarcks avatar
Minns ni denna påse?
Då grillchipsen smakade ljuvligt.

http://nostalgorama.blogspot.com/2017/05/estrella-grillchips-pase-fran-1988.html?m=1
Citera
2020-01-26, 21:34
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Minns ni denna påse?
Då grillchipsen smakade ljuvligt.

http://nostalgorama.blogspot.com/2017/05/estrella-grillchips-pase-fran-1988.html?m=1
På en skala 0-10, så låg de på 0.
Citera
2020-01-26, 21:42
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kefalonia
Bra tips!
Skulle precis skriva att jag saknar Estrellas paprikachips. Får bli ett inköp där nästa gång det är dags för ett sådant inköp.
Estrellas grillchips var mer smakrika förr.
Vet inte vad det kommer sig, men recepten ändras väl över tid.
Estrellas grillchips har alltid, på en skala 0-100, smakat 0! Helt smaklösa, totalt noll. Och jag är född på 60-talet. De har alltid varit riktiga skitchips. Min nostalgi, vad gäller chips, finns inte. Och ändå älskar jag chips!!!
Citera
2020-01-26, 21:46
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Estrella är mycket bättre än OLW. De har ganska så mycket mindre akrymalid (cancerframkallade ämnet) i sinanchipas än OLW. Detta pga att de satsat på att minska det farliga ämnet genom ny teknik.
Jag bara förutsätter att de nyttigare chipsen har sämre smak? Det känns som en sälvklarhet 2020.
Citera
2020-01-26, 21:50
  #34
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nej, det handlar om att chipsen blivit nyttigare. Man friterar i nyttigare olja och har tagit bort smakförstärkaren E621. Tar man bort en smakförstärkare så tappar gissningsvis chipsen också smak.

Minskar man sen på det goda mättade fettet är katastrofen ett faktum.

Här är svaret till TS.

Chipsen på 90 talet var så mycket godare, idag smakar det flesta märken inte alls på samma sätt. När man åt chipsen så satt kryddorna kvar på händerna. Främst Estrellas grillchips fick man en gyllene färg av på fingrarna som smakade grill & lök. Nu smakar dom någon slags billig version av fett & sunkig krydda.
Citera
2020-01-26, 22:18
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Man tröttnar på dem rätt fort.
man tröttnar på potatischips snabbare haha
Citera
2020-03-05, 01:54
  #36
Medlem
Ett tips är att prova Icas egna chips, de är bra mycket godare jämfört med motsvarande smaker hos OLW och Estrella. Jag inbillar mig att smaken på dessa ligger närmre hur chipsen smakade "förr".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in