2020-03-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad trevligt, ett stöd inför nästa neråt rekyl.
Nu har du nog blandat ihop stöd och motstånd ???????
Citera
2020-03-04, 20:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Hallååååååååååååååååå
Vart är alla baissare
Har ni startat en ny tråd ??

Den stora frågan är, kommer de inse att de inte är så bra på tajming eller kommer de hålla fast vid att de är bättre en genomsnittet trots att de gör sämre affärer än genomsnittet. Ja detta var en retorisk fråga.

Något vi kan vara säkra på är i alla fall att när de någon gång lyckas göra rätt kommer vi få höra om det men de kommer inte prata om alla gånger de gjort fel.
Citera
2020-03-04, 20:52
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Du köper på dig för fullt i dagsläget förstår jag? Eller låter du dig bli "styrd"?
Köpt för fullt, som jag skrivit innan. Dubblat mitt innehav i Cellimpact, Metacon, Brandbee, WeSC och Savosolar... 25% upp redan.
Citera
2020-03-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Nu har du nog blandat ihop stöd och motstånd ???????

Kanske, vi kommer snart få ett motstånd och då kommer nästa neråt rekyl- djupare än dem första.
Citera
2020-03-04, 22:00
Medlem
Vem som helst fattar ju hur detta kommer sluta.
Citera
2020-03-04, 22:13
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass

Om du gör det antar jag att du har köpt certfikat med 10x hävstång i antingen bear eller bull, beroende på din självklara analys?
Citera
2020-03-04, 22:20
Medlem
Upp 4% idag. Börsen i USA är volatil just nu kan man ju lugnt säga. Det finns inte så mkt rim och reason bland upp och nedgångarna. Det går ner då det bör gå upp, och upp då det bör gå ner. Svårt att säga vart detta slutar.
Citera
2020-03-04, 22:21
Medlem
4,5 !!!!!!!!
Å det känns så jävla gött
Och så utdelningar vecka efter vecka
Och supermånaden april är snart här
Pengamaskinen bara manglar på utan att jag gör ett enda dugg
Livet känns så gött
Nu kan ni posta lite om bulltrap så jag får deppa lite imorgon när det blir en JÄTTE rekyl nedåt
Snart är det jordens undergång
Tjoho
Citera
2020-03-04, 22:21
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Vad tänker du dig?

Dow Jones är snart bara ner 4 procent jämfört med innan fallet, hämtar vi allt för snabbt riskerar ett luftslott att byggas upp.

Jag förutspår rekyler på några procent i bägge riktningar en tid framöver.
För övrigt: Hur är det med viruset och mildare klimat, influensor härjar väl som mest kring vintern/våren?
Citera
2020-03-04, 22:34
Medlem
Betta mot börsen är sjukt svårt eftersom den alltid går upp på sikt. De flesta försök att göra det slutar med gråt.
Citera
2020-03-04, 22:55
Medlem
trailblasers avatar
Hahaha.
Kul med uppgångar, men dessa uppgångar är ju sjuka.

Vad snittar börsen per år, sett till längre perspektiv, 7%?

Dow Jones 4 Mars: Hold my beer.
Citera
2020-03-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Den stora frågan är, kommer de inse att de inte är så bra på tajming eller kommer de hålla fast vid att de är bättre en genomsnittet trots att de gör sämre affärer än genomsnittet. Ja detta var en retorisk fråga.

Något vi kan vara säkra på är i alla fall att när de någon gång lyckas göra rätt kommer vi få höra om det men de kommer inte prata om alla gånger de gjort fel.

Precis som i Poker, alla berättar gärna om sina bästa händer!

Det enda men behöver veta om börsen är att kortsiktigt är börsrörelser som att singla slant, det är 50/50 varje dag för upp- eller nedgång och långsiktigt går börsen alltid upp. När man har fattat det så köper man en indexfond, spöar skiten ur alla aktiva förvaltare och sover gott om nätterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in