2020-03-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Jimmy hjälper migranterna, att komma hit och bli forslad till ett ghetto för att sedan inse att svenska arbetsmarknaden kräver relativt hög utbildning skapar bara rasism och segretation. Vi måste ta tag i integrationsproblemen vi har nu och när de är lösta kan vi diskutera fler...
Undrar om han talade om att vi har trängselskatt i landet.
Citera
2020-03-04, 20:50
Medlem
Visst finns fysisk plats men det finns inte pengar. Om folk vill ta hit fler flyktingar måste man förstå att det kommer kosta pengar i form av sämre välfärd för oss som redan bor här. Är de som vill ha öppna gränser beredda att rucka på sin välfärdstrygghet?
Jag är inte det, men inte heller rasist. Men nej, jag vill inte bekosta mer invandring i form av att mitt liv blir till det sämre. Det är inte enklare än så
Citera
2020-03-04, 20:54
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Kan detta vara riktigt och humant?

Kan han visa att landet är fullt?

"Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt" https://www.expressen.se/nyheter/fre...or-flyktingar/

Detta uttalande är väl lika intelligent som Reinfeldts:

Jag tittar ofta på fotbollsmatcher, och det skulle jag råda flera att göra. Där på matchplanen finns oändliga ytor. Där finns plats för fler spelare än man kan föreställa sig. De som hävdar att planen är full bara för att det finns 22 spelare plus ett par domare, de bör visa att det verkligen är fullt.
Citera
2020-03-04, 20:56
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Inte så smart av Åkesson och SD. Ibland är de förbluffande otaktiska om vad som ligger rätt i tiden att göra och säga. Det är ett betydande hinder för att partiet ska kunna bli en maktfaktor på riktigt i svensk politik. Men, det kanske är så att partiet fortfarande är präglat av främlingsfientlighet och att det skiner igenom sådana här gånger.

Hela argumentationen är dessutom dåligt underbyggd. Det är knappast så att Sverige är fullt bokstavligt talat. Däremot saknar Sverige förutsättningar rent ekonomiskt att ta emot fortsatt massinvandring. De som kommer har också små förutsättningar att hävda sig på svensk arbetsmarknad. Alltför många hamnar i ett liv i utanförskap. En majoritet av svenskarna är också starkt ovilliga att betala ännu högre skatter, vilket blir följden av massinvandring och en välfärdsstat där vem som helst kan omfattas utan att själv bidra till systemet.

Kontentan av allt detta är att man bjuder sina politiska motståndare på billiga poäng, helt, helt i onödan.

Själva poängen är att SD tydligt markerar sin ståndpunkt samtidigt som övriga partier inte heller förespråkar att vi ska släppa in dem i Europa och Sverige. Taktiskt bra skulle jag säga eftersom en stor majoritet av svenskarna inte vill ha stor invandring.

Det du beskriver är = fullt. Dvs inga resurser att ta han om fler, inte fysiskt få plats.
Citera
2020-03-04, 21:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Undrar hur det kan finnas de som inte gillar SD när det ser ut som det gör?
Det har jag funderat länge på.
Är SD-hatarna så extremt hjärntvättade att all sans och vett fullständigt gått upp i rök?
Hur kan man tycka illa om SD?
Helt obegripligt. Hur ser hjärnan ser ut på en sådan person?

Jag har såna facebook-vänner. Vissa har jag unfriendat, men vissa är kvar. De har inte själva drabbats så hårt av gettoproblematik. De hänger inte med. De är naiva och infantila.

Gemensamt för dem är att de lever ganska bra.
Jag skulle vilja hävda att de har begränsad begreppsförmåga och är empatilösa.

De är också ignoranta för att se på det med en helhetssyn. De är för dumma för att förstå att de stjälper nationen och att vi då kommer bli ett u-land själva. Samhället fungerar fortfarande till viss del och det är det enda de ser.

Vissa kanske har asperger med förträngningsmekanismer?
Citera
2020-03-04, 21:02
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Jimmy hjälper migranterna, att komma hit och bli forslad till ett ghetto för att sedan inse att svenska arbetsmarknaden kräver relativt hög utbildning skapar bara rasism och segretation. Vi måste ta tag i integrationsproblemen vi har nu och när de är lösta kan vi diskutera fler...

Det tåget har gått, numera är diasporan för stor av de olika grupperna, och tillsammans med skicket mångkultur går det inte att genomföra. Människor är inte ens så anpassliga av sig om det inkräktar för mycket på integritet och person, där kultur och ras är en stor del.

Sedan är det en märklig inställning, att Sverige hela tiden måste ha en invandring pågående. Svenskarna är så skadade på något sätt, att så fort landet är eller blir bra måste man börja ta in invandrare från Afrika och/eller Mellanöstern. Svenskarna kommer med det tänket alltid att bli en etnisk minoritet i sitt eget land och Sverige är inte dimensionerat för hur många som helst oavsett om "integrationen" fungerar eller ej. Det säger heller inget om vad vidare generationer kommer att tycka eller bete sig.
Citera
2020-03-04, 21:08
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Själva poängen är att SD tydligt markerar sin ståndpunkt samtidigt som övriga partier inte heller förespråkar att vi ska släppa in dem i Europa och Sverige. Taktiskt bra skulle jag säga eftersom en stor majoritet av svenskarna inte vill ha stor invandring.

Det du beskriver är = fullt. Dvs inga resurser att ta han om fler, inte fysiskt få plats.

Förstår vad du skriver, men våra politiska motståndare försöker aktivt misstolka och missförstå alla argument som de inte gillar. Då de har total makt över MSM har de också makt över människors tankar. Det är av den anledningen man måste vara taktisk och inte ge motståndarna billiga och enkla argument.
Citera
2020-03-04, 21:09
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Detta uttalande är väl lika intelligent som Reinfeldts:

Jag tittar ofta på fotbollsmatcher, och det skulle jag råda flera att göra. Där på matchplanen finns oändliga ytor. Där finns plats för fler spelare än man kan föreställa sig. De som hävdar att planen är full bara för att det finns 22 spelare plus ett par domare, de bör visa att det verkligen är fullt.

Han gillade sina liknelser den goda kålsuparen, han hade förvisso ett par rätt i allafel.

Det går rätt enkelt stoppa in fler på plan, en indisk fotbollsplan bör i liknande termer bestå av 122 deltagare på vardera sida. Däremot blir det inte bättre spel bara för att man fyller på med mer spelare.
Handlar om NIVÅN på laget som helhet.
Och den nivån sjunker när mer och mer av fotbollslaget är totalt omedveten om vad en bollen är för något.

I köpings fotbollslag så är alla välkomna, all heder till köping för en fin sak.
Men festen vara bara så länge sponsorna är villig att betala.
Citera
2020-03-04, 21:15
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så EU behöver uppleva en katastrof som är uppenbar INNAN man agerar kanske nästa gång? Varför inte denna handfasta handlingskraft hösten 2015 - nu är Europa kört för länge sedan!

Som jag skrev: tror inte det blivit annorlunda om EU inte existerat.

Men visst hade det varit bra om Grekland agerat som Italien gjort hela 2000-talet och EU backat upp.
Citera
2020-03-04, 21:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det tåget har gått, numera är diasporan för stor av de olika grupperna, och tillsammans med skicket mångkultur går det inte att genomföra. Människor är inte ens så anpassliga av sig om det inkräktar för mycket på integritet och person, där kultur och ras är en stor del.

Sedan är det en märklig inställning, att Sverige hela tiden måste ha en invandring pågående. Svenskarna är så skadade på något sätt, att så fort landet är eller blir bra måste man börja ta in invandrare från Afrika och/eller Mellanöstern. Svenskarna kommer med det tänket alltid att bli en etnisk minoritet i sitt eget land och Sverige är inte dimensionerat för hur många som helst oavsett om "integrationen" fungerar eller ej. Det säger heller inget om vad vidare generationer kommer att tycka eller bete sig.

Ja det krävs totalstopp av asylrelaterad invandring och utvisning av åtminstone flera hundra tusen. I princip alla troende muslimer behöver resa hem även om de är födda i Sverige. SD har ju börjat lyfta nettoåtervandring utan allt för stort ramaskri från de vänsterliberala, så vi får se om Sverige är moget för storskaliga utvisningar och upphävande av medborgarskap, innan vi blir i minoritet och inte längre kan göra det.
Citera
2020-03-04, 21:20
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Ännu en blunder av Åkesson.
Citera
2020-03-04, 21:20
Medlem
Zoologens avatar
Bara för att det finns "oändliga fält och skogar" kanske de inte ska fyllas med nyanlända. Jag håller med Åkesson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in