Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-04, 21:20
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Förstår vad du skriver, men våra politiska motståndare försöker aktivt misstolka och missförstå alla argument som de inte gillar. Då de har total makt över MSM har de också makt över människors tankar. Det är av den anledningen man måste vara taktisk och inte ge motståndarna billiga och enkla argument.

Så en bra taktik är enligt dig att inte göra någonting? Politiker har inte gjort någonting de senaste 20 åren. Har saker blivit bättre? Nej, snarare sämre.

Folk ställer sig bakom någon som vågar. Det är dags att sluta vara passiv.
Citera
2020-03-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mundur
Fantastiskt korkat citat från expressen. Dom menar alltså att vi ska förvara flyktingar i skogen?
Nä, de menar förstås att svenskar ska öppna sina hjärtan, ge bort våra hem och sedan ska svenskarna tvingas bo i skogen. Allt annat är rasism.
Citera
2020-03-04, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har såna facebook-vänner. Vissa har jag unfriendat, men vissa är kvar. De har inte själva drabbats så hårt av gettoproblematik. De hänger inte med. De är naiva och infantila.

Gemensamt för dem är att de lever ganska bra.
Jag skulle vilja hävda att de har begränsad begreppsförmåga och är empatilösa.

De är också ignoranta för att se på det med en helhetssyn. De är för dumma för att förstå att de stjälper nationen och att vi då kommer bli ett u-land själva. Samhället fungerar fortfarande till viss del och det är det enda de ser.

Vissa kanske har asperger med förträngningsmekanismer?

Så är det ju inte i andra länder.
Varför skulle Sverige bli så stört?
Så jävla typiskt att det skulle bli så just här.
Och ingen som vågar säga ifrån.
Masspsykos. Svenska folket är mesar.
Citera
2020-03-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Jimmy hjälper migranterna, att komma hit och bli forslad till ett ghetto för att sedan inse att svenska arbetsmarknaden kräver relativt hög utbildning skapar bara rasism och segretation. Vi måste ta tag i integrationsproblemen vi har nu och när de är lösta kan vi diskutera fler...
Vad gaggar du om? Förklara gärna hur Jimmy hjälper migranter till Sverige, och även hur man integrerar människor som skyr vårat samhälle?
Citera
2020-03-04, 21:27
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Ännu en blunder av Åkesson.

Är det? Tror du seriöst han tappar SD-väljare på det här? Vilken potentiell SD-väljare ändrar sig efter det här urspelet? Snarare tar han Moderater som tröttnat på fegheten hos det partiet.

Det är bara vänstern som är kränkt och skriker högt.
Citera
2020-03-04, 21:27
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har såna facebook-vänner. Vissa har jag unfriendat, men vissa är kvar. De har inte själva drabbats så hårt av gettoproblematik. De hänger inte med. De är naiva och infantila.

Gemensamt för dem är att de lever ganska bra.
Jag skulle vilja hävda att de har begränsad begreppsförmåga och är empatilösa.

De är också ignoranta för att se på det med en helhetssyn. De är för dumma för att förstå att de stjälper nationen och att vi då kommer bli ett u-land själva. Samhället fungerar fortfarande till viss del och det är det enda de ser.

Vissa kanske har asperger med förträngningsmekanismer?
Tyvärr är merparten av folket sådär. Reaktionärer, NPC's, strömsillar. Finns många epitet jag kan ge dessa icke-tänkande individer.
De inser katastrofen när Fan står på farstun.
Därför behövs en stark ledare, med karisma och driv. En som blir folkkär och talar med känslor. För det är det enda vissa förstår. Du och jag talar logik, det gör kanske 10%,resten är följare...
Senast redigerad av Kosmos. 2020-03-04 kl. 21:30.
Citera
2020-03-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Vill du ha in fler kriminella i riksdagen? Rösta SD!

Tja, beror ju på vad man anser vara kriminellt.
Sjuklövern har skapat årslånga bostadsköer, akuta brister i sjukvården importerat kriminalitet och försatt alla skattebetalare i försörjningsbörda får bidragsturister. Bara för att ta ett axplock.

DET MIN VÄN ÄR KRIMINELLT PÅ EN NIVÅ SOM TOM FÅR DE GÄNGKRIMINELLA ATT BLEKNA.
Citera
2020-03-04, 21:34
Medlem
S.Kandals avatar
Det hade varit oerhört underhållande att haft öra med när redaktionerna på exempelvis Aftonbladet och DN diskuterat nyhetsvinkeln. Uppenbarligen kom de till den slutsatsen att tona ner Åkessons agerande. Verkar som de äntligen lärt sig hur folk tänker utanför bubblan, klokt beslut.

I min värd däremot är detta en dundergrej. Här åker en svensk partiledare för sveriges numera största parti (ok, vet!!! i opinionen..) ner till Grekland i egen hög person tillika utan skyddsväst . Jimmie Åkesson står alltså i frontlinjen och delar ut flygblad med budskap om att inte bege sig till Sverige... och det är i det närmaste tyst i media hahahaha. Det är för dråpligt ändå.

Tiderna förändras onekligen, det var andra tongångar 2015. Krigsrubrikerna haglade från alla håll och kanter.
Citera
2020-03-04, 21:37
Medlem
Tsarevitjs avatar
Bra gjort Jimmie! Det är politiker som du som vi behöver som föredöme och ledare.
Citera
2020-03-04, 21:48
Medlem
Kosmos.s avatar
Får hoppas Åkesson inte åker på corona viruset där nere. Lite risk att flyga dit och ha närkontakt med migranterna i dessa tider....
Citera
2020-03-04, 21:51
Medlem
Wajis avatar
Åkesson visar att han är vår nästa statsminister! Tack för att du vågar ta ställning och rädda Sverige!
Citera
2020-03-04, 21:52
Medlem
ratanax2s avatar
Partiledare som delar ut flygblad snakka om auktoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in