Citat:
Ursprungligen postat av
Bud Fox
Vicepresidentkandidat till Biden?
Kan jag inte tänka mig. En så snövit, gammal och enkönad ticket funkar inte hos DNC 2020. Vidare så vinner Biden inga väljare på att ta in Bloomberg. Det är liksom samma väljare som Biden redan har i fickan..
Lågoddsare att Bidens kampanj kollar efter en kvinnlig och gärna ickevit VP för att balansera sin ticket. Stacy Abrams är ett namn som det spekulerats om. Om det blir en man så tror jag att Andrew Yang ligger bra till för att få frågan. Fick visserligen inte många röster men har fenomenala siffror i opinionsundersökningar som mäter gillande/ogillande hos allmänheten. Väldigt få ogillar Yang och även majoriteten republikaner kan iaf leva med honom..
Med Yang så skulle Biden även få in lite högst välbehövlig ungdomlig entusiasm. Ett av Hillarys största misstag 2016 var att välja en riktig tröttkuk som VP. Förstår att hon av tusen anledningar inte var pigg på Bernie men hon hade verkligen behövt någon som kunde fylla arenor. Man ska inte underskatta det visuella och det ser inte bra ut med en presidentkandidat som håller sina tillställningar i halvtomma gympasalar inför närmast sörjande..
Edit: Sorry Bud Fox. Ser nu att du menade Pocahontas och inte Bloomberg som jag trodde när jag läste ditt inlägg först..