2020-03-04, 08:17
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
OK det var din koll i spåkulan och inte klart för länge sedan!
Kalla det vad du vill, extrapolering och statistisk slutledning görs även för de stater du kallar "called". Jag tror jag landar ganska nära sanningen med mitt estimat.

Edit: Blev visst called av tv-bolagen nu också.
Senast redigerad av Hogdal 2020-03-04 kl. 08:21.
Citera
2020-03-04, 08:27
Medlem
JoeBidens avatar
Hm, denna händelseutveckling hade jag inte kunnat föreställa mig. Trodde verkligen inte att Klubachar och PowerPoint Pete skulle sälla sig till Biden så snabbt.

Sleepy Joe favorit, men han har det inte i påsen än inte.
Citera
2020-03-04, 08:29
Medlem
EnGodForlorares avatar
Bloomberg ska hålla en presskonferens i eftermiddag svensk tid. Han kommer antagligen meddela att han drar sig ur primärvalet och att han rekommenderar (endorses) Joe Biden. Då återstår bara tre kandidater, högerkandidaten Biden, och vänsterkandidaterna Bernie och Warren. Det sätter käppar i hjulet för Bernie eftersom hon "stjäl" hans röster.

I princip kan inte Bernie vinna om hon inte drar sig ur och det verkar hon inte ha några planer på att göra. Sannolikt har hon träffat en överenskommelse med det Demokratiska partiet om att fortsätta kampanjen i utbyte mot att hon får något i gengäld.

Amerikansk politik är smutsig till tusen.
Citera
2020-03-04, 08:36
Medlem
Som Trumpist har jag inte direkt någon häst i det här racet. Håller vagt på Bernie mest av rättvisepatos då han behandlas så illa av etablissemanget. Med det sagt så är det en njutning för själen att se Bernies rabiata supportrar ha en meltdown..

Nötterna på TYT hade efter Nevada i praktiken redan räknat in att deras gubbe skulle ta hem nomineringen. Klackarna i taket och smygdrömmar om att få lämna källaren i Kalifornien och ta plats i Bernies kommande administration med AOC, Ilhan Omar och andra fellow vildögda radikaler..

Men från ingenstans dök Joe Biden av alla människor upp och förstörde partyt och buffalo Cenk är högröd i ansiktet, gormar och är förmodligen lika nära en hjärtinfarkt som den där magiska natten 2016. SAD..
Citera
2020-03-04, 08:40
Medlem
Verkar som att Biden stärkt sin position och vunnit i flera delstater om än inte i det mer röda Kalifornien.
Om Biden blir presidentkandidat så har väljarna nu två gamlingar att välja på i nov, Trump och Biden.
Visst, Biden är kompetent, patriotisk och har erfarenhet i massor, men han liksom Trump är ju överåriga gamla män som borde inse att yngre vitalare krafter är bättre för USA.

Tror eller är faktiskt ganska säker på att en politik där en mix av lite Sanders och mycket Bidens politiska vision för USA är framtiden för landet. Republikanerna får vid ev förlust i nov sedan återkomma när dom åter blivit trovärdiga som politiskt parti.
Citera
2020-03-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Bloomberg ska hålla en presskonferens i eftermiddag svensk tid. Han kommer antagligen meddela att han drar sig ur primärvalet och att han rekommenderar (endorses) Joe Biden. Då återstår bara tre kandidater, högerkandidaten Biden, och vänsterkandidaterna Bernie och Warren. Det sätter käppar i hjulet för Bernie eftersom hon "stjäl" hans röster.

I princip kan inte Bernie vinna om hon inte drar sig ur och det verkar hon inte ha några planer på att göra. Sannolikt har hon träffat en överenskommelse med det Demokratiska partiet om att fortsätta kampanjen i utbyte mot att hon får något i gengäld.

Amerikansk politik är smutsig till tusen.

Vicepresidentkandidat till Biden, eller tung ministerpost i hjärtefråga?
Citera
2020-03-04, 09:02
Medlem
DjPuttes avatar
Tror nog att Warren kommer hoppa av tåget och inser game over i detta race, Biden lär nog få henne att säga sin skara väljare stödja Biden!

Sanders kommer få problem att vinna problemet är bara han fattar nog inte det, Hans stab lär nog vad det lider rekommendera han också lägga korten och stötta Biden men han kommer ha svårt erkänna sig besegrad stofilen!
Citera
2020-03-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Vicepresidentkandidat till Biden?

Kan jag inte tänka mig. En så snövit, gammal och enkönad ticket funkar inte hos DNC 2020. Vidare så vinner Biden inga väljare på att ta in Bloomberg. Det är liksom samma väljare som Biden redan har i fickan..

Lågoddsare att Bidens kampanj kollar efter en kvinnlig och gärna ickevit VP för att balansera sin ticket. Stacy Abrams är ett namn som det spekulerats om. Om det blir en man så tror jag att Andrew Yang ligger bra till för att få frågan. Fick visserligen inte många röster men har fenomenala siffror i opinionsundersökningar som mäter gillande/ogillande hos allmänheten. Väldigt få ogillar Yang och även majoriteten republikaner kan iaf leva med honom..

Med Yang så skulle Biden även få in lite högst välbehövlig ungdomlig entusiasm. Ett av Hillarys största misstag 2016 var att välja en riktig tröttkuk som VP. Förstår att hon av tusen anledningar inte var pigg på Bernie men hon hade verkligen behövt någon som kunde fylla arenor. Man ska inte underskatta det visuella och det ser inte bra ut med en presidentkandidat som håller sina tillställningar i halvtomma gympasalar inför närmast sörjande..

Edit: Sorry Bud Fox. Ser nu att du menade Pocahontas och inte Bloomberg som jag trodde när jag läste ditt inlägg först..
Senast redigerad av FloridaMan 2020-03-04 kl. 09:07.
Citera
2020-03-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaMan
Som Trumpist har jag inte direkt någon häst i det här racet. Håller vagt på Bernie mest av rättvisepatos då han behandlas så illa av etablissemanget. Med det sagt så är det en njutning för själen att se Bernies rabiata supportrar ha en meltdown..

Nötterna på TYT hade efter Nevada i praktiken redan räknat in att deras gubbe skulle ta hem nomineringen. Klackarna i taket och smygdrömmar om att få lämna källaren i Kalifornien och ta plats i Bernies kommande administration med AOC, Ilhan Omar och andra fellow vildögda radikaler..

Men från ingenstans dök Joe Biden av alla människor upp och förstörde partyt och buffalo Cenk är högröd i ansiktet, gormar och är förmodligen lika nära en hjärtinfarkt som den där magiska natten 2016. SAD..
Om Cenk, TYT (The Young Turks) - California House 25 Jungle Primary
Cenk verkar misslyckas rejält i sitt första house race.
https://www.businessinsider.com/california-25-congressional-district-special-election-live-results-vote-counts-2020-3

Om ingen av kandidaterna får 50% av rösterna så blir det en andra valomgång i maj där de två med högst röstetal kandiderar mot varandra.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-03-04 kl. 09:16.
Citera
2020-03-04, 09:17
Medlem
Troians avatar
Tror det är rätt sannolikt att Warren fortsätter. Hennes ambitioner med att ställa upp igår var ju inte att hon hade några illusioner om att bli USA:s president, utan för att förstöra för Sanders. Så varför hoppa av nu? Kanske hägrar en minister- eller vicepresidentposten, som andra varit inne på.

På ett sätt hoppas jag att Sanders kör som independent om han inte blir demokraternas kandidat. Skulle antagligen sabba för Biden, men det får det vara värt. Demokraterna känns dödfött, och att fortsätta med en egen presidentkampanj kan vara början på något nytt, även om Sanders själv inte kommer kunna kandidera 2022.
Citera
2020-03-04, 09:20
Medlem
RadioDDR1s avatar
Mini Mike har ju gjort bort sig totalt. Betalat 5 miljarder kronor för att se ut som ett fån. Det här magra resultatet kom som en chock för honom....
Citera
2020-03-04, 09:24
Medlem
Overminds avatar
Bra att det blir ett fiasko för tokkärringen Warren. Men Sanders måste klå äckliga Biden! Kom igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in