2020-03-02, 19:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
3 raka lgacuptitlar för Man city. Låter mer imponerande än vad det är. Fuskandet med FFP har gjort att man kan ha den sjuka bredden truppen. Lägg därtill att Pep knappt gett några unga spelare chansen. Övriga lag försöker promota sina unga från akademin. Uppenbarligen skiter city det trots miljarderna man pumpar n i akademin.

Ska fortsätta gnälla på mourinho igen. Handlar inte så mycket om resultaten eller ens spelet utan beteendemönstret vi känner igen från tidigare. Varför ska detta sluta annorlunda? Han sa på första pressen att han lärt sig. Att han ändrat sig. Men det kan v redan se är sktsnack. Bara lyssna på intervjuerna. Hur uppgiven han är. Han har verkligen någon tro eller förtroende för spelarna han har utan hela klubben är körd för att kane och son är borta. Eller se på parrot. Inga anfallare säger han. Parrot är inte redo säger han när han ger honom 3 minuter mot wolves. Snacka om att inge 0 förtroende för sina spelare. Inte konstigt att det aldrig utvecklas unga spelare under hans ledningen. Han har inte ens varit där i ett halvår och redan visar han upp samma beteendemönster som förde real, chelsea och united i ett helvete. Varför skulle det här bl annorlunda. Lägg därtill att han är näst bäst betalde tränaren världen. Tror dessutom inte det finns någon klausul då mourinho är för självgod för att gå med på det. Det är bara och stå ut i 3 år eller betala ett jävligt högt pris.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Dermot Gallagher skriver så här (man får ha i åtanke att Dermot ogärna går emot sina kollegor, men han lägger ut texten om varför det är ett svårt beslut och hur han kommer till sin slutsats):

https://www.skysports.com/football/news/11095/11947875/ref-watch-should-evertons-manchester-united-winner-have-stood
Clattenburg tyckte målet borde godkänts. Säger väl en del om hur svårbedömd situationen är. Man kan väl iallafall konstatera att oavsett om man tycker det var rätt eller fel var det inget "clear and obvious" så enligt FAs egna riktlinjer gjorde VAR fel som dömde bort målet. Sen är nog det första man ska göra från FA angående VAR att ta bort just den benämningen. Det funkar inte med fotbollens regelverk.
Citera
2020-03-03, 19:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
"Watford winger Gerard Deulofeu is likely to miss the rest of the season after rupturing his anterior cruciate ligament and tearing his meniscus in the surprise 3-0 win over Liverpool."

Jävligt surt.
Citera
2020-03-03, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag tycker däremot att det är kul att läsa åsikterna från Liverpool fansen efter att de i går förlorade mot Watford främst för att det är så många Liverpool fans som tycker att deras nuvarande lag är bättre än vad AFCs 03/04 lag var eller t.o.m. bättre än vad Barcas 10/11 lag var, också har många Liverpool supportrar sågat och/eller hånat Wenger de sista åren och många Liverpool fans började att snacka om att de skulle bli invincibles redan i oktober.. Liverpool fansen behövde verkligen att ramla ner på jorden igen.

Hur man än vrider på det så var PL - särskilt i toppen starkare och jämnare i 17/18 och i 18/19 än vad ligan är i dag, Liverpool 19/20 är riktigt bra men Man City var helt otroliga i de två föregående säsongerna.

Under början fram tills mitten av 00-talet så var det mkt snack om att PL inte var bra nog eftersom att både Arsenal och Man United gjorde det dåligt i CL på den tiden. Alla ansåg Serie A som den starkaste ligan i Europa på den tiden. Mourinho slog 2 rekorder med Chelsea i hans första sejour med Chelski, inte banbrytande med andra ord.

Liverpool är i dagslaget Europas bästa lag, inget snack om saken. Men jag tycker liksom många andra att prestationerna i CL på topplagen från Tyskland, Italien och Spanien har sjunkit de sista 3-4 åren, och det är ingen överdrivelse att hävda att Liverpool hade en ganska enkel väg till finalen i 2018. Att lag som Ajax och Tottenham klarar av att ta sig till semi och final säger ju lite om nivån i Europa atm.

Att du anser Arsenal och några andra klubbar som "småklubbar" får vara din sak. Sanningen är den att Liverpool var en sk "småklubb" fram tills början av 70-talet, Arsenal & Man United har alltid varit ansedda toppklubbar.

För att klargöra lite fakta så kan jag informera dig om att Liverpool är den 4:e rikaste klubben i PL och den klubben i UK som har 3:e största fanskaran på världsbasis, bakom Arsenal i båda de två kategorierna. Så hur kan Liverpool vara den största fotbollsklubben i Storbritannien?

Du är speciell, så du kan ju också sett grejer som ingen annan har sett. För mitt intryck är att Liverpool supporters har skitit i erat rekord i en väldigt hög utsträckning. Personligen skiter jag i vilket, bara Liverpool tar titlar så räcker det för mig.

Jag vet att jag inte borde gå in i någon djupare debatt med dig för det är visat sen tidigare att det är slöseri med tid. Arsenal är inte NÄRA Liverpool när det kommer till titlar, därför är man ingenstans nära vara Englands största klubb. Ni kan ha en arena som är större och mer fans, men när det kommer till titlar och fotbollshistoria är ni ett skämt att jämföra med Liverpool.

Förutom att Liverpool har mest betydande titlar i England, har man även en historisk som få klubbar har. Allt från negativt till positivt. Anfield, The Kop. Casual kulturen som började med Liverpool supportrar. Hillsbrough, Heysel m.m.
Citera
2020-03-04, 06:42
Medlem
bandspelarens avatar
Tre av fyra matcher noll mål framåt. Målskillnad 3-8. Det är Liverpools siffror. Denna kollaps kommer inte ens oväntat. Spelet har inte sett speciellt bra ut under en längre tid men resultaten har ändå kommit. Mot Atlético såg det riktigt krampaktigt och uddlöst ut. Hemmamatchen mot Bournemoth kan bli en sällan skådad rysare. Liverpool har kommit hem.
Citera
2020-03-04, 07:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Tre av fyra matcher noll mål framåt. Målskillnad 3-8. Det är Liverpools siffror. Denna kollaps kommer inte ens oväntat. Spelet har inte sett speciellt bra ut under en längre tid men resultaten har ändå kommit. Mot Atlético såg det riktigt krampaktigt och uddlöst ut. Hemmamatchen mot Bournemoth kan bli en sällan skådad rysare. Liverpool har kommit hem.

Kollar man på de enskilda förlusterna är det inte hela världen.

0-1 borta mot Atletico som fick ett turligt mål efter fel domslut tidigt, och sen grisade sig igenom matchen? Där Mane och Fabinho nyss kommit tillbaka från skada och Mane utbytt av säkerhetsskäl? Shit happens.

0-3 mot ett supertaggat Watford på spelhumör, som fick kontra in bollarna när Liverpool redan typ avgjort ligan? Shit happens.

0-2 mot Chelsea efter att andremålvakten släppt en blunder? Shit happens.

Alla matcher var bortamatcher dessutom. CL finns möjlighet att reparera, ligan borde inte spela någon roll, FA-cupen är inte stora bytet denna säsong plus tuff lottning.

MEN.

Liverpool har hela säsongen gått på tvåans växel. Har behov uppstått, har man lagt in trean, fyran och ibland femman - och vunnit sina matcher. Nu klarar man inte det. Spelare som sett ut som world beaters har tappat formen, skador på spelare påverkar - och det ser helt förjäkligt ut inför Atletico till veckan. Jag är orolig på riktigt.

Hur säsongen än slutar finns det skäl för alla superlativ i världen för det Liverpool uppnått i år. Men det vore något av ett antiklimax att avsluta med så här dålig form. Jag hoppas man kan resa sig mot Atletico och vinna några matcher till i ligan istället för att dra ut på det. Det som talar mest för det är väl att Liverpool varit här förut (minns Barcelona i fjol) med ett sämre resultat i ryggsäcken och en bättre motståndare.
Citera
2020-03-04, 07:09
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Poängmässigt har vår svacka kommit allt senare efter nyår de senaste åren. Eller känns åtminstone så. En del skyller mycket på Lovren eller Hendersons frånvaro. Riktigt så enkelt är det ju inte. Vill man dessutom skylla den usla formen på att Henderson inte är med är det bara att rakt av acceptera att City kan skylla sin säsong på Laportes skada. Vi får se hur det ser ut mot Bournemouth men det riktiga testet kommer mot Atlético. Kan man inte prestera då finns inga bortförklaringar. En bra prestation på plan behöver dock inte betyda att man går vidare.
Citera
2020-03-04, 13:22
Medlem
Il.Malizias avatar
Tottenham Hotspur Stadium

Hittade av en slump den här minidokumentären om Tottenhams nya hemmaarena. Riktigt häftigt ställe; man får se till att gå dit och uppleva den på plats en dag.
Dokumentären är uppdelad i 7 delar (ca 6 min per klipp. Här är del 1. Enjoy.
Citera
2020-03-04, 16:27
Medlem
NormanRosemonts avatar
Vad säger Liverpool om resten av säsongen ställs in pga Corona? Där det helt enkelt deklareras att säsongen 19/20 inte får någon mästare.
Citera
2020-03-04, 16:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Vad säger Liverpool om resten av säsongen ställs in pga Corona? Där det helt enkelt deklareras att säsongen 19/20 inte får någon mästare.

Gary Neville skulle spruta i byxan av upphetsning. Se bara hur han drog fram champagnen för att Liverpool som 20p före 2an i tabellen förlorar en typ betydelselös fotbollsmatch. Att Liverpool redan är de moraliska mästarna skulle inte störa honom, han och övriga Liverpool-hatare skulle fira som om det var julafton.

Finns det någon United-supporter som tycker Neville är "skön" för det för övrigt? Jag tycker det är patetiskt, vore jag United skulle jag sekundärskämmas för hans beteende.

Nu tror jag inte det blir så - jag tror Premier League spelar inför tomma läktare i sådant fall, istället för att voida hela säsongen. Men den som lever får se.
Citera
2020-03-04, 20:26
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gary Neville skulle spruta i byxan av upphetsning. Se bara hur han drog fram champagnen för att Liverpool som 20p före 2an i tabellen förlorar en typ betydelselös fotbollsmatch. Att Liverpool redan är de moraliska mästarna skulle inte störa honom, han och övriga Liverpool-hatare skulle fira som om det var julafton.

Finns det någon United-supporter som tycker Neville är "skön" för det för övrigt? Jag tycker det är patetiskt, vore jag United skulle jag sekundärskämmas för hans beteende.

Nu tror jag inte det blir så - jag tror Premier League spelar inför tomma läktare i sådant fall, istället för att voida hela säsongen. Men den som lever får se.

Haha, Gary är en skön snubbe

Rent teoretiskt kan Liverpool ha säkrat första platsen om de vinner de kommande tre matcherna. Kan bli tajt, blir ett race mot viruset. Förlusten kan bli dyrbar för Liverpool, mer dyrbar än någon kan ana.
Citera
2020-03-04, 23:29
Medlem
gato12s avatar
Tottenham ute ur FA-cupen, på straffar mot Norwich
Citera
2020-03-05, 02:49
Medlem
Går dåligt för Spurs nu, utslagna ur FA-cupen efter att ha tappat överläge på hemmaplan mot Premier Leagues jumbo. Mourinho fortsätter att gnälla på det tuffa spelschemat och använder det som ursäkt.
Varför spelar inte Alderweireld? Mourinhos favorit Dier kan säkert räkna med lång avstämning från FA som vi vet är PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in