2020-03-03, 23:04
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Tema Anna Hage.

Den här intervjun med Anna Hage ger en annorlunda vinkel när det gäller mop.
Anna H berättar om hur jobbigt hon upplevde mordet och vilka konsekvenser det medförde för henne psykiskt.
Hon jobbar med OP tills ambulansen kommer.
Hon förstår att det är OP när kvinnan( LP) säger att det är OP.
OP verkar ha varit så blodig att folk inte kände igen honom.

När hon kommer till polishuset för att bli förhörd känner hon sig chockad och nerkyld.
Hon tycker det är svårt attkommunicera med förhörsledaren, hon vill berätta i en följd men förhörsledaren ställer korta frågor istället.
Hon ansåg att förhörsledaren inte lyssnade på henne.
Anna H fick inget psykologiskt stöd efter händelsen
Hon tyckte att livet blev som en mardröm och hon visste att det fanns en mördare lös

Rättegångarna upplevde hon som väldigt jobbiga.
Hon kände att hon inte kunde ge polisen den information de ville ha, hon kände det som det hon berättade inte dög.
Hon tyckte att hon blev behandlad illa i rättegångarna.

Anna Hage försökte rädda Olof Palme - i över 30 år har hon hållit tyst - Malou Efter tio (TV4)

https://www.youtube.com/watch?v=NRnP5YNRn_Y
Det kanske kan vara så enkelt att hon inte fick så mycket respekt för att hon var en ung försynt kvinna. (Nej, jag är inte feminist.)
Citera
2020-03-03, 23:06
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Du verkar väldigt skeptiskt till SE trots att det mest troligt är han. Tiden får utvisa om du har rätt.
Att han verkar ljuga om flera saker är väl ändå lite konstigt eller?
Mest troligt? Vi är många nu som i princip har krossat varenda argument för att SE skulle vara GM.
Citera
2020-03-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Du verkar väldigt skeptiskt till SE trots att det mest troligt är han. Tiden får utvisa om du har rätt.
Att han verkar ljuga om flera saker är väl ändå lite konstigt eller?

Inte alls.Det är naturligt.Det var SEs personlighet.
Karln var mytoman.Inte omöjligt att det parades med ett litet mindervärdeskomplex.
Det är för övrigt inte alls troligt att SE är GM.Tvärtom,det är otroligt.
Citera
2020-03-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det kanske kan vara så enkelt att hon inte fick så mycket respekt för att hon var en ung försynt kvinna. (Nej, jag är inte feminist.)

Ja, hon och Glantz gjorde allt vad man kan begära.
Hade jag hamnat i samma situation är risken stor att jag varit passiv och bara stått och tittat på.
Hon kände inte igen OP, Gösta S kände inte igen OP, så han måste varit rejält nerblodad

Det känns också naturligt att både hon och Glantz varit så fokuserade på OP att de inte hann lägga märke till omgivningen särskilt mycket.
Citera
2020-03-03, 23:10
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det här med bilen utanför bostaden har jag missat. Om det skett flera gånger borde det finnas bilnummer på den bevakande bilen.
Hages bok är kort och läsvärd.
Citat:
Den här historien med militären tycker jag verkar lite skruvad. Om man nu gick i uniform borde det funnits folk på konditoriet som iakttagit och även kommit ihåg honom.

Anna Hage är en vacker kvinna som exponerades rätt hårt i kvällstidningarna . Sådant kan locka till sig freaks.
Det skulle vara en tokstolle då, ute efter att flukta och terra, inte att dejta. Nja... Jag kan inte utesluta det helt iofs.

Citat:
Samtidigt undrar jag vad hon sett som skulle varit så kontroversiellt att det skulle föranleda hot mot henne . GM hade hon bara sett bakifrån .

När vi kommer till övervakning så finns det åtskilliga grupper som sysslat med detta. SÄPO, Rikskrim, Åkes gäng, Barbro och Palmhusgruppen för att bara nämna några. Birger Elmers gäng kan också varit igång i samband med MOP.
Jag trodde du skulle knyta ihop säcken litegrann. I januari såg du sambandet mellan att Anna Hege terroriserades och att hon hade kontakt med Maj Wechselmann. Det är främst det jag ville veta mer om hur du menar. Menar du att Wechselmann får Hage att hallucinera så förlorar jag nog intresset för din idé.

Citat:
Att Anna Hage haft kontakter med Maj Wechselmann var en nyhet för mig. Det förklarar en hel del. Som att man kan börja se skumma officerare lite här och var. MW målar med sin breda röda pensel och lyckas då allt som oftast måla över ursprungsfakta.
Citera
2020-03-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Mest troligt? Vi är många nu som i princip har krossat varenda argument för att SE skulle vara GM.

Ok. intressant. Jag får läsa tillbaka i tråden vad detta baseras på då jag själv inte funnit något direkt som gör honom omöjlig som gärningsman.
Citera
2020-03-03, 23:17
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Någon har flera gånger skickat ut en valp utklädd i militär högtidsdräkt e d, antingen i syfte att diffust skrämma Anna Hage, eller i annat syfte men med konsekvens att Hage blir skrämd, förvirrad och mår dåligt. Inte PU och inte Säpo då, utan en tredje avsändare?

PU och/eller Säpo bevakade Hages (föräldrars) bostad från en bil efter MOP. De gånger Hages ringde polisen och klagade kom en annan bil och samlade upp "spanarna".
Vill påminna om att Maj Wechselmann har flera andra personer i sitt kontaktnät utöver Anna Hage.
Efraim Zuroff är en av dem.
Simon Wiesenthal centret i Los Angeles främsta nazistjägare.

Efraim Zuroff lämnade till exempel 1986 över en lista till Olof Palme med namn på 14 påstådda baltiska krigsförbrytare i Sverige som inte heller lämnades ut till Israel.
Senast redigerad av Gothus 2020-03-03 kl. 23:24.
Citera
2020-03-03, 23:22
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDetektiven
Helt klart att det troligen rör sig om vapen/annan teknisk bevisning som inkommit tidigare än 2019, kanske så tidigt som 2017.
Ett problem vi har i den här tråden är att vi snurrar runt på personer som är ”kända” utanför utredning. Det hade varit mums att få tillgång till allt pu har i förhör mm.

Precis. Det är ju faktiskt fullt möjligt att KP hittat helt andra personer som vi inte känner till. Spår som visat sig bära helt vid sidan av de kända spåren.

Och KP:s förnöjda leende talar för att de säkrat bevisning mot någon/några misstänkta.

Jag håller fortsatt dörren öppen för en mindre svensk konspiration i militära/polisiära kretsar.
Citera
2020-03-03, 23:23
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Hages bok är kort och läsvärd. Det skulle vara en tokstolle då, ute efter att flukta och terra, inte att dejta. Nja... Jag kan inte utesluta det helt iofs.

Jag trodde du skulle knyta ihop säcken litegrann. I januari såg du sambandet mellan att Anna Hege terroriserades och att hon hade kontakt med Maj Wechselmann. Det är främst det jag ville veta mer om hur du menar. Menar du att Wechselmann får Hage att hallucinera så förlorar jag nog intresset för din idé.

Maj Wechselmann har ett extremt dåligt omdöme . Läste en bok där hon beskrev Helmuth Ternberg som nazist. Inte speciellt begåvat med tanke på att det var han som som infiltrerade Tyska underrättelsetjänsten som beskrivits i ”Kodnamn Onkel”. Hon bestämmer sig på förhand för vilket utfall hon vill ha i sina reportage och det genomsyras alltid av hennes ideologiska skygglappar.

Hallucinera är inte ett ord jag skulle använda men nog kan MW underblåsa åsikter som passar hennes agenda. Men det här med bevakningsbilar var intressant . Om det dessutom anmälts är det inte helt omöjligt att något bilnummer kan finnas registrerat i något arkiv. Blir att läsa boken , skummade bara förra gången får medges.
Citera
2020-03-03, 23:25
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vill påminna om att Maj Wechselmann har flera andra personer i sitt kontaktnät utöver Anna Hage.
Efraim Zuroff är en av dem.
Simon Wiesenthal centret i Los Angeles främsta nazistjägare.

Efraim Zuroff lämnade till exempel 1986 över en lista till Olof Palme med namn på 14 påstådda baltiska*krigsförbrytare i Sverige som inte heller lämnades ut till Israel.

Listan överlämnades till Ingvar Carlsson och Karlis Lobe som fanns med på listan hade dött i november 1985. Carl-Gustaf Östling var en av dom som beundrade denne krigsförbrytare.
Citera
2020-03-03, 23:29
Medlem
Talar LP sanning eller undanhåller LP viss information från mordplatsen.

Jag tycker Lena Andersson har en poäng när hon säger OP är mördad så LP kan inte få honom tillbaka än vad hon gör.
Det skulle kunna finnas något som gör att hon inte tycker det är värt att berätta allt.

Nästa poäng är att alla människor ljuger då och då, man kanske vill göra sin insats viktigare, man kanske inte vill erkänna sin skuld , man kanske är rädd för någon sorts repressalie osv

https://www.youtube.com/watch?v=gA3Usz9AJus
Palmemordet - Var Lisbeth Palmes vittnesmål korrekt? - UR Play 2016
Citera
2020-03-03, 23:34
Medlem
p.norths avatar
Om nu GM hade hölster innanför rocken och bar en handväska en som SE hade, hur gjorde den enarmade GM hur bar han sig åt? 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in