2020-03-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andran
Jag påstår inte att du har fel, jag tycker hans ben ser tunna ut.
Mitt spontana intryck är att jag tycker han ser plufsig och gammal ut i ansiktet.
Jag hade gissat på 60-årsåldern om jag bara sett honom någon sekund.

LP hade för övrigt extremt svävande beskrivning av vad hon uppfattade som GM.

Ursäkta att jag gled iväg lite.
Han ser absolut pluffsig och lite gammal ut i ansiktet. Dock var det knappt något vittne som säger sig ha sett ansiktet på GM, så jag tycker ändå SE med rock+halsduk är rätt kompatibel med vittnesuppgifterna om utseendet på GM. Det jag nu har svårast att få ihop med SE utifrån vittnesutsagorna är berättelserna om en GM som agerar lugnt och kyligt.
Citera
2020-03-03, 22:42
Medlem
Jag tycker att SE är fel som GM på i stort sett samtliga vitala punkter.
Den totala avsaknaden av anknytning till mordvapnet och dess speciella ammunition är den mest flagranta bristen.Den kan inte bortses ifrån.Det finns absolut ingenting som pekar på att SE någonsin ens hållit i en Magnumrevolver,än mindre en som är laddad med de speciella metalpiercing kulorna som dödar Palme.

Tidsförloppet är knas.Det är osannolikt att en mördare beter sig såsom SE måste ha betett sig för att kunna begå dådet.

Mannen själv är fel.Ett allmänt ogillande av Palme är ett svagt motiv.Vi har ex fruns utsaga om att SE aldrig skulle kunna begå mordet.Han har inte personligheten.

SE är inte någon vanare skytt.Han har prickat lite måltavlor för över 20 år sedan och har sedan dess inte visat minsta intresse för skjutvapen.Det sannolika scenariot vid mordtillfället är ju att SE skulle studsat iväg själv efter den kraftiga rekylen från det första skottet..och i allra bästa fall kunnat pricka andravåningen på huset över gatan.Den som inte visste vad som händer när man skjuter med jättepuffran 357 Magnum kommer aldrig att vara i närheten av Lisbeth Palme med andraskottet.
Rekylen är alltför kraftig helt enkelt.

Det finns i stort sett ingenting i nu känt material som gör det sannolikt att SE är GM.
Det är alldeles tvärtom.
Citera
2020-03-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Adressen till? stugan?
Det bor andra där nu, säkert inte ens ägarna som köpte efter CA sålde stugan i början av 2000-talet.

Intresserad av adressen till Vedahöjden, Tungelsta och vilka år han bodde där.
Känner en familj där och tänkte luska lite.
Citera
2020-03-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA

Vedahöjden 13..jag minns inte när han flyttade..runt 2004?
Citera
2020-03-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Han ser absolut pluffsig och lite gammal ut i ansiktet. Dock var det knappt något vittne som säger sig ha sett ansiktet på GM, så jag tycker ändå SE med rock+halsduk är rätt kompatibel med vittnesuppgifterna om utseendet på GM. Det jag nu har svårast att få ihop med SE utifrån vittnesutsagorna är berättelserna om en GM som agerar lugnt och kyligt.
Ja, vi har ju bara sett honom på tv, men han stämmer iallafall inte alls med min bild av GM. Hans ex fru ger oss dessutom rätt.
Citera
2020-03-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Kul idé! Folk tenderar ju att rensa, inspektera och renovera i samband med försäljning.
Citera
2020-03-03, 22:52
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Någon har flera gånger skickat ut en valp utklädd i militär högtidsdräkt e d, antingen i syfte att diffust skrämma Anna Hage, eller i annat syfte men med konsekvens att Hage blir skrämd, förvirrad och mår dåligt. Inte PU och inte Säpo då, utan en tredje avsändare?

PU och/eller Säpo bevakade Hages (föräldrars) bostad från en bil efter MOP. De gånger Hages ringde polisen och klagade kom en annan bil och samlade upp "spanarna".

Det här med bilen utanför bostaden har jag missat. Om det skett flera gånger borde det finnas bilnummer på den bevakande bilen. Den här historien med militären tycker jag verkar lite skruvad. Om man nu gick i uniform borde det funnits folk på konditoriet som iakttagit och även kommit ihåg honom.

Anna Hage är en vacker kvinna som exponerades rätt hårt i kvällstidningarna . Sådant kan locka till sig freaks. Samtidigt undrar jag vad hon sett som skulle varit så kontroversiellt att det skulle föranleda hot mot henne . GM hade hon bara sett bakifrån .

När vi kommer till övervakning så finns det åtskilliga grupper som sysslat med detta. SÄPO, Rikskrim, Åkes gäng, Barbro och Palmhusgruppen för att bara nämna några. Birger Elmers gäng kan också varit igång i samband med MOP.
Citera
2020-03-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vedahöjden 13..jag minns inte när han flyttade..runt 2004?

Tack, hittade det i sökfunktionen.
Citera
2020-03-03, 22:54
Medlem
Citat:
Kul idé! Folk tenderar ju att rensa, inspektera och renovera i samband med försäljning.

Nu tänkte jag mera på lite grannskvaller. GH har förmodligen gått under radarn här då han enligt uppgift var asocial-
Citera
2020-03-03, 22:55
Medlem
Citat:

Huset/sommarstugan säljs alltså i Mars 2019.Det är detta som är det intressanta i detta sammanhang.
CA hade personligheten av att gömma vapnet istället för att till exempel slänga det i Vedasjön.
Lägger vi till hans cirka 700 st besök på cafeet tvärs över gatan från mordplatsen så får vi fram en individ som gillar trofeer.Det är inte omöjligt att det i samband med förra årets husförsäljning gjorts fynd på Vedahöjden 13.
Det ger sig framåt sommaren allra senast.
Citera
2020-03-03, 22:56
Medlem
Tema Anna Hage.

Den här intervjun med Anna Hage ger en annorlunda vinkel när det gäller mop.
Anna H berättar om hur jobbigt hon upplevde mordet och vilka konsekvenser det medförde för henne psykiskt.
Hon jobbar med OP tills ambulansen kommer.
Hon förstår att det är OP när kvinnan( LP) säger att det är OP.
OP verkar ha varit så blodig att folk inte kände igen honom.

När hon kommer till polishuset för att bli förhörd känner hon sig chockad och nerkyld.
Hon tycker det är svårt attkommunicera med förhörsledaren, hon vill berätta i en följd men förhörsledaren ställer korta frågor istället.
Hon ansåg att förhörsledaren inte lyssnade på henne.
Anna H fick inget psykologiskt stöd efter händelsen
Hon tyckte att livet blev som en mardröm och hon visste att det fanns en mördare lös

Rättegångarna upplevde hon som väldigt jobbiga.
Hon kände att hon inte kunde ge polisen den information de ville ha, hon kände det som det hon berättade inte dög.
Hon tyckte att hon blev behandlad illa i rättegångarna.

Anna Hage försökte rädda Olof Palme - i över 30 år har hon hållit tyst - Malou Efter tio (TV4)

https://www.youtube.com/watch?v=NRnP5YNRn_Y
Citera
2020-03-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tycker att SE är fel som GM på i stort sett samtliga vitala punkter.
Den totala avsaknaden av anknytning till mordvapnet och dess speciella ammunition är den mest flagranta bristen.Den kan inte bortses ifrån.Det finns absolut ingenting som pekar på att SE någonsin ens hållit i en Magnumrevolver,än mindre en som är laddad med de speciella metalpiercing kulorna som dödar Palme.

Tidsförloppet är knas.Det är osannolikt att en mördare beter sig såsom SE måste ha betett sig för att kunna begå dådet.

Mannen själv är fel.Ett allmänt ogillande av Palme är ett svagt motiv.Vi har ex fruns utsaga om att SE aldrig skulle kunna begå mordet.Han har inte personligheten.

SE är inte någon vanare skytt.Han har prickat lite måltavlor för över 20 år sedan och har sedan dess inte visat minsta intresse för skjutvapen.Det sannolika scenariot vid mordtillfället är ju att SE skulle studsat iväg själv efter den kraftiga rekylen från det första skottet..och i allra bästa fall kunnat pricka andravåningen på huset över gatan.Den som inte visste vad som händer när man skjuter med jättepuffran 357 Magnum kommer aldrig att vara i närheten av Lisbeth Palme med andraskottet.
Rekylen är alltför kraftig helt enkelt.

Det finns i stort sett ingenting i nu känt material som gör det sannolikt att SE är GM.
Det är alldeles tvärtom.

Du verkar väldigt skeptiskt till SE trots att det mest troligt är han. Tiden får utvisa om du har rätt.
Att han verkar ljuga om flera saker är väl ändå lite konstigt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in